turbo is niet watergekoeld dus dat is het niet.
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Dat weet u zeker? Hij is dus niet het zelfde als een tct?
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Als je eenmaal gestart hebt met een boel rook, dan is de lucht al weg danwel de ontbrandingstemp al bereikt. Ik durf wel te wedden dat je zonder bijvullen OOK een 2e keer goed start.
Mijn pomp is momenteel lek. De eerste keer moet ik met de handbalg de pomp op druk zetten, gloeien, starten, mopperen en roken. Daarna heb ik er de hele dag geen last meer van. Terwijl die zelfde pomp nog steeds lek is
Ik volg het topic dan ook met grote interesse wat hier de uitkomst is.
Ouwe mopperkont
eXpelliarMus schreef:Dat weet u zeker? Hij is dus niet het zelfde als een tct?
TCT heeft een T25, de TD’s hebben TD04-11
2 hele andere turbo’s
Ouwe mopperkont
Als er een scheur zit tussen KVS en een inlaat kanaal ( de eerste serie BXen met een nieuwe kop hadden daar nog wel eens last van) dan meet je geen verbrandingsgassen in de kvs.
Maar een van de cilinders kan wel vollopen.
Dat zou het moeilijk starten ( waterslag) het roken en het kvs verbruik verklaren
Misschien dat een revisiebedrijf de kop hierop kan controleren , anders zou ik voor een andere kop kiezen
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Kan dat ook verklaren waarom de ene keer het starten prima gaat en de andere keer niet? Volgens mij zou die dan altijd slecht moeten starten.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Als een cilinder is volgelopen en de zuiger staat na de compressieslag verdwijnt het kvs in de uitlaat zonder waterslag.
In dat geval merkt de startmotor er niets van
Nanko, dat is precies wat mij door een vriend al werd verteld en wat de monteur ook aanhaalde. Ik ben zelf niet technisch genoeg om dat te onthouden (;))...
Citroënloos
Ah, dat verhaal valt iets beter in elkaar kan water in een geultje bij de startmotor in de buurt hahaha!
Ouwe mopperkont
XMine schreef:Nou, hoe het precies in elkaar steekt weet ik echt niet. Maar een vriend van me (sleutelaar) heeft twee keer de kop van een BX diesel vervangen. Hij had het ook over één of andere goot/geul/ruimte waar kvs in blijft staan en waardoor de auto moeilijk start.
Geen geultje bij de startmotor, ami!
Citroënloos
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
nanko schreef:Als een cilinder is volgelopen en de zuiger staat na de compressieslag verdwijnt het kvs in de uitlaat zonder waterslag.
In dat geval merkt de startmotor er niets van
Klinkt logisch.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Hoe is het hier (afgelopen?)?
Ouwe mopperkont
Hier is het goed, afgelopen is het nog niet .
Vanochtend ‘s gebeld met de garage om te horen hoe het ervoor staat. Ik had al aangegeven dat hij maar rustig aan moest doen, omdat ik me eerst wel red met de V6.
Boodschap was duidelijk; kop lag er bijna af. Kop zou vandaag nog weg om te kijken of ‘ie nog goed is en dan na het weekend weer opbouwen. Nog eventjes afwachten dus!
Citroënloos
Eindelijk weer ‘s een update:
Vanmiddag weer contact gehad met de garage. De kop zit er bijna weer op, wordt zoals het nu staat morgen (vrijdag) verder afgebouwd.
Aan de kop bleek niks te mankeren. Wel was er een gare ‘meerplaatsstalen’ ruwe koppakking aanwezig. Daarmee moet het probleem zijn opgelost. Ook is de temperatuursensor aan de spiegel vervangen, zodat ik zometeen optimaal kan genieten van mijn (vernieuwde) airco.
Verder nog even een praatje gemaakt over deze auto. Ik vroeg hem wat zijn algehele indruk was. Ik wist al wel dat deze auto eerder bij hun in onderhoud was geweest, maar nu bleek dus dat hij de auto zelf in augustus/september voor een behoorlijke prijs had verkocht. De toenmalige eigenaar was behoorlijk veeleisend en daarom heeft de auto meerdere malen (groot) onderhoud gehad om hem in perfecte staat te krijgen. Toen opeens de automaatbak kuren begon te vertonen (volgens mijn garage viel er niet mee te rijden), had de eigenaar er genoeg van en ruilde hij de XM in bij een Peugeotgarage.
Daar is de auto gekocht door een handelaar uit Amsterdam, waarna ik eigenaar ben geworden. De automaatbak schakelt prima, eigenlijk niks aan de hand…! Dus wat daarmee is gebeurd, zou ik niet weten.
Hopelijk kan ik dus dit weekend weer genieten van mijn diesel! Nu de V6 nog zien kwijt te raken… Iemand luxe rijden voor € 750,-???
Citroënloos
En de diesel staat weer thuis! Heerlijk, weer eens te rijden in mijn nieuwe aanwinst! Wat heeft die auto een lekker relaxed karakter, in tegenstelling tot de V6 die toch wel meer uitnodigd tot ‘racen’. Blij dat ‘ie er weer is!
Citroënloos