Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Ja maar als je olie schoon is en je hebt weer eens een foutcode van het prachtige en goed werkende hydractive systeem (...) gaat de auto als vanzelf weer in de harde stand.
Ik wil het systeem niet afkraken, geloof me. Maar ik heb het tot nu toe bij elke XM (en dit is mijn vierde) gehad dat één keer in de zoveel tijd de auto in storing schiet. Dan weer een sensor hier, dan weer een vuil contact daar. Soms word ik er moe van en ik rijd tenslotte Citroen voor het comfort. En niet voor de sport(stand).
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Als iemand medan nog even verteld hoe, dan pak ik alvast mijn draadloze boormachine met boor 8mm. Weten we zeker dat we comfort zullen krijgen.
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
JanSr schreef:Via Marktplaats had ik er een voor € 15. Er is maar één type.
Er zijn drie verschillende, steeds voor en achter hetzelfde:
Type I t/m orga 5928: niet meer leverbaar
Type I vanaf orga 5929: €572,85
Type 2: €873,69
Het eerste model heeft een separate electroklep en verder zien ze er allemaal behoorlijk anders uit.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Type 2: €873,69 Ik vermoede al zoiets…..Alles met elektronica is nu eenmaal prijzig (bij citroën)
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Al zou je een nieuwe willen (geld moet immers rollen ) dan nog is hij niet meer leverbaar.
jouw orga nummer zit onder de 5900…............ http://www.xantiaclub.net/productie/
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
lees ik nu echt, ” opboren van kleppen ” ??? En klep kun je niet opboren… Das niet meer dan een metalen stift van misschien 1 cm diameter en 4 xm lang met een soort groef er (dwars)in. Dat ding word dus opengetrokken door electronica. Das dat bruine plasticken ding dat op je hydraulische unit zit ( voor en achter). Je kunt er wel een balletje bij zetten zodat deze in een stand blijft staan.
Die bruine ( dure) unit kan overigens ook gewoon rottig werken. Was laatst een topic over. Dan loopt die spoel erin gewoon op zijn einde. (Net als een accu, die hebben ook niet het eeuwige leven). Als die spoel niet meer constant de juiste kracht kan opbrengen om je klep open te trekken dan kan alles in orde zijn maar blijf je rommelen.
Uitgangspunt is wel dat alle andere zaken helemaal ok zijn. Dus schone olie, geen vuil in je HR, VC die correct werkt….
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
citroen23 schreef:Al zou je een nieuwe willen (geld moet immers rollen ) dan nog is hij niet meer leverbaar.
jouw orga nummer zit onder de 5900…............ http://www.xantiaclub.net/productie/
Dat is weer jammer als het nodig zou zijn wilde ik wel erg graag een nieuwe hebben.
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Dat bruine ding is het spoeltje met daarin het pilotklepje. Ik zou zeggen kom eens langs, ik heb er een paar. Er is ook goed aan te meten.
Ik woon 10 min. van Chyparse.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Ohms te meten over pennetjes witte stekker VC
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
De klep zit dus op het blok van de hydractivebol en dan moet ik kijken naar het bruine boxje? Van het weekend maar eens doen.
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Hierbij de hydractiefklep type II:
Het zeskant bij de retouraansluiting is S16, daarmee kan je doorgaans de hele elektroklep losdraaien.
Het zeskant aan het huis is S24. De elektromagneet is van de klep los te halen, het zit met Loctite geborgd.
Ik meet 4,2 Ohm. Als je + en - omdraait meet je 0 als het goed is. Indien ook ca 4 Ohm, dan is de diode kapot en dus ook het solid state relais in de VC, tenzij daar al diodes over waren gesoldeerd.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop