Ik voel helemaal niets voor comfortbollen. De C5 3+ is echt comfortabel genoeg. Vind je dat niet? Dan lekker opboren maar niet klagen als je de auto niet meer onder controle hebt. Feit is: met hogere snelheden maar ook met kortere reactie tijden (zeer druk verkeer) moet een auto strakker liggen.
En dan biedt Citroen een superieur alternatief.
Groeten,
Kaaskop
Comfort boven absolute topsnelheid: die kun je alleen nog straffeloos in Duitsland rijden! En met 3+ de 200 km/u moeiteloos aangetikt..
Toch maar eens een proefritje regelen….
He Rene,
Vraag Oldenhage effe…kan je meteen alle versies testen! Maar zonder dollen…kom maar langs en zeg of de C5 je bevalt. Geen probleem (no problem ).
Groeten,
Kaaskop
Kaaskop schreef:Ik voel helemaal niets voor comfortbollen. De C5 3+ is echt comfortabel genoeg. Vind je dat niet? Dan lekker opboren maar niet klagen als je de auto niet meer onder controle hebt. Feit is: met hogere snelheden maar ook met kortere reactie tijden (zeer druk verkeer) moet een auto strakker liggen.
En dan biedt Citroen een superieur alternatief.
Groeten,
Kaaskop
Comfort boven absolute topsnelheid: die kun je alleen nog straffeloos in Duitsland rijden! En met 3+ de 200 km/u moeiteloos aangetikt..
Met mijn opgeboorde zwevende uberslap geveerde xantiasloep ook vaak genoeg de 200 aangetikt dus dat zegt niks
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Ik wil geen discussie gaan uitlokken…maar had voor bx bollen die super veerder….maar op de snelweg met een windvlaag was het een ramp…
heb nu origineel (klein beetje geboord voor en achter) en veert nu super….
@Kaaskop….is ook geen probleem hoor die proefrit….meende nog een waardebon voor een proefrit in C5 van Menno te hebben…
ik heb 2 weken een c5 gehad en vond juist dat hij op hoge snelheden nogal vaag was totaal gevoelloos en vond hem ook vrij stug maar als je cx bent gewent ben ja al snel verpest
Ja Oké een CX is een ander verhaal….
De eend veert ook lekker!
Jawel, het zegt wel wat! Uitwijken? Remmen? Daar gaat het om
Groeten,
Kaaskop
Hey moderator,
kan dit draadje afgesloten worden pleazzzze.
Dit loopt de spuigaten uit !!!
C5 2.2HDI Automaat Exclusive
+
Renault Twingo Initiale automaat
Frenchie schreef:Hey moderator,
kan dit draadje afgesloten worden pleazzzze.
Dit loopt de spuigaten uit !!!
Het wordt nu pas gezellig. Of zie je dat anders?
Groeten,
Kaaskop
mensen, het gaat hier over ervaringen van C5 rijders met comfortbollen..
Ja?
Kan het daar nu weer over gaan…
dit vraagt om een meting om bollen te testen, kan Rene gelijk vergelijken
c5 break 2.2 hdi exclusive
pack hifi RT2,schuifkanteldak,verwarmde lederen stoelen.
mazda mx5 1.8 16v
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
metro2005 schreef:Kaaskop schreef:Ik voel helemaal niets voor comfortbollen. De C5 3+ is echt comfortabel genoeg. Vind je dat niet? Dan lekker opboren maar niet klagen als je de auto niet meer onder controle hebt. Feit is: met hogere snelheden maar ook met kortere reactie tijden (zeer druk verkeer) moet een auto strakker liggen.
En dan biedt Citroen een superieur alternatief.
Groeten,
Kaaskop
Comfort boven absolute topsnelheid: die kun je alleen nog straffeloos in Duitsland rijden! En met 3+ de 200 km/u moeiteloos aangetikt..Met mijn opgeboorde zwevende uberslap geveerde xantiasloep ook vaak genoeg de 200 aangetikt dus dat zegt niks
Tsja… totdat opa in zijn Volvo 340 (om maar es iets te noemen) plots naar links komt en jij met je uberslap geveerde sloep daarop moet reageren…... SPANNEND! Ben trouwens best benieuwd hoe bijvoorbeeld ESP hierop reageert.
Waar je overigens óók nog over zou kunnen discussieren is het feit dat je met het opboren van veerbollen een (niet toegestane) wijziging maakt aan het onderstel van je voertuig. Heel extreem vervalt hiermee de typegoedkeuring van je auto, en zou je problemen kunnen krijgen met de wetsdienaars danwel verzekering na een “vreemd” ongeval. Of niet…..?
Ik hou ook van comfortabele auto’s, maar aan een C5 zou ik nie zoveel wijzigen.
Gr Martijn
Martijn de Ruijter schreef:Ik hou ook van comfortabele auto’s, maar aan een C5 zou ik nie zoveel wijzigen.
Gr Martijn
Ik raak steeds meer overtuigd
Gewoon zo origineel mogelijk houden.
Martijn de Ruijter schreef:
Tsja… totdat opa in zijn Volvo 340 (om maar es iets te noemen) plots naar links komt en jij met je uberslap geveerde sloep daarop moet reageren…... SPANNEND! Ben trouwens best benieuwd hoe bijvoorbeeld ESP hierop reageert.
Waar je overigens óók nog over zou kunnen discussieren is het feit dat je met het opboren van veerbollen een (niet toegestane) wijziging maakt aan het onderstel van je voertuig. Heel extreem vervalt hiermee de typegoedkeuring van je auto, en zou je problemen kunnen krijgen met de wetsdienaars danwel verzekering na een “vreemd” ongeval. Of niet…..?
Ik hou ook van comfortabele auto’s, maar aan een C5 zou ik nie zoveel wijzigen.
Gr Martijn
Als je je auto verlaagd verander je ook je onderstel.
Als jij een andere bandenmaat monteert verander je ook je onderstel.
En bovendien, remmen en uitwijken gaat nog niet zo mooi als voorheen.
Het deint alleen allemaal wat meer. JE moet ervan houden maar ik ben niet in de veronderstelling dat de wegligging er (veel) minder van is geworden. En dan is mijn auto nog een extreem voorbeeld.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX