22 van de 23
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 Volgende > 
   
Mijn XM V6 serie1: Mag een slotje op!
DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3137
Geregistreerd: 07-02-2009

Gepost: 13 maart 2010 12:15 PM
  [ # 316 ]

Ik ben aan het experimenteren met de logo’s op de achterklep. Eerst “XM’ naar rechts geplaatst…

Vervolgens een Picasso logo in het midden…

De wielen zijn net geblanceerd en dit was nodig!!! Er ging nogal wat lood onder maar ze rijdt nu zeer strak ook bij hogere snelheden geen trillingen meer.

Afbeelding Bijlagen
XMstripsdonker 050a.jpgxmlogocanal 004aa.jpgxmlogocanal 011aa.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 13 maart 2010 12:55 PM
  [ # 317 ]

Het wordt al een aardige Sjonnie en Anita uitvoering zo….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3137
Geregistreerd: 07-02-2009

Gepost: 13 maart 2010 04:49 PM
  [ # 318 ]

Ja tis geen ouwe lulle bak zo Laughing

Mijn vrouw wil me voor vaderdag al een petje cadeau geven X-mas

Ik weet ook nog niet zeker of het logo zo blijft hoor.

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  
 
DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3137
Geregistreerd: 07-02-2009

Gepost: 13 maart 2010 04:53 PM
  [ # 319 ]

Volgens sommige zou het ook zo niet misstaan:

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 13 maart 2010 05:32 PM
  [ # 320 ]

De laatste variant is het mooiste vind ik .
Is toch redelijk uniek dan.

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3137
Geregistreerd: 07-02-2009

Gepost: 16 maart 2010 02:08 AM
  [ # 321 ]

Nu de temperaturen omhoog gaan merk ik dat als de motor warm is deze minder gemakkelijk aanslaat. De startmotor moet veel langer ronddraaien en ik moet eigenlijk ook gas bijgeven. Als ze koud is ‘s ochtends slaat ze onmiddellijk aan. Waar moet ik dit in zoeken?

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 16 maart 2010 09:56 AM
  [ # 322 ]

Misschien druppelen je injectoren wat na. Bij een koude motor is die allemaal al verdampt, bij een warme motor verzuipt ie daardoor een beetje.

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3137
Geregistreerd: 07-02-2009

Gepost: 16 maart 2010 11:02 AM
  [ # 323 ]

Dank je Mathijs, nieuwe injectoren plaatsen en het probleempje is dus waarschijnlijk weg…
Dan klinkt overigens duur.. Sad

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 16 maart 2010 11:30 AM
  [ # 324 ]

Zou voor een ander 2e hands setje gaan Smile Of deze laten reinigen. Je kan ook ff rondrijden met dat injectorreiniger in je tank, wie weet is dat al voldoende.

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 16 maart 2010 04:21 PM
  [ # 325 ]

Zoals Matthijs het aangeeft zou je het probleem kunnen zoeken in de injectoren die inwendig vervuild kunnen zijn.

Je kunt ook het rubberen slangetje aan de benzinedrukregelaar kunnen controleren. Als het vacuüm slangetje poreus is dan kan niet de maximale druk in de galerijen van 3 bar worden opgebouwd en spuit dan te weinig benzine in.

Een andere mogelijkheid kan de groene watertemperatuursensor zijn, dat signaal wordt gebruikt om de hoeveelheid benzine in te spuiten afhankelijk van de koelwatertemperatuur.

Een andere mogelijkheid zou in de ontsteking kunnen zitten, vooral bij de ZPJ V6 moet je weleens de rotor en verdelerkap en/of de bougiekabels vervangen.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
XMine
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 844
Geregistreerd: 05-12-2006

Gepost: 16 maart 2010 09:20 PM
  [ # 326 ]

Hééééééééj, JIJ HEBT DE VELGEN DIE IK WILDE!

 

 

 

 


very good Maar gefeliciteerd hoor, ze staan ‘m geweldig!
(Maar mocht je ze kwijt willen, een pb’tje is voldoende!)

Citroënloos

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 16 maart 2010 10:00 PM
  [ # 327 ]

Hier nog een link naar een inmiddels haast antiek documentje over een voorkomende oorzaak voor dit probleem. Gezien de leeftijd van jouw V6 kan dit effectief zijn.

http://www.xmv6.nl/files/hardstarting.doc

Profiel  
 
DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3137
Geregistreerd: 07-02-2009

Gepost: 17 maart 2010 01:27 AM
  [ # 328 ]

hey jongens bedankt! Had om een of andere reden geen melding van jullie reacties gekregen.

Er zijn een hoop mogelijkheden. Ik begin eens met een injectoren reiniger.
De bougies kabels en rotor lijken me toch wel in orde. Ze loopt als een zonnetje, nooit een hikje of wat dan ook…

Ja, mooie wielen hè Hielke…vooral op een zwarte cool grin

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 17 maart 2010 01:42 AM
  [ # 329 ]

mike, een versleten rotor en verdeler had ik bij Frank bekker ook preventief vervangen, toen we de verdeler en rotor bekeken schrokken we ons rot, de contacten waren ingebrand en helemaal op gulp . We waren net op tijd of anders kwam hij ergens stil te staan, want een rotor-verdeler geeft geen voortekenen van slijtage…dus maak die eens open om er zeker van te zijn Wink. Dit wil nog niet zeggen dat dit de oorzaak is van het moeilijk warm starten.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3137
Geregistreerd: 07-02-2009

Gepost: 22 maart 2010 02:54 AM
  [ # 330 ]

Het lijkt er op dat de injector reiniger zijn werk doet! Hij slaat nu warm toch weer sneller aan.

Vandaag een relais-schakelaar geplaatst voor een betere 12v aansturing van de hydractive klep. Nog niet echt meegereden, maar ben benieuwd. Morgen de aanvoerbuis voor het luchtfilterhuis eens wijzigen. Kijken of deze makkelijk te verwijderen/om te leggen is voor een betere en met name koelere lucht aanvoer.

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  
 
 
22 van de 23
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook