1 van de 2
 1 2 Volgende > 

Aanduiding versnelling in Display C4 Picasso
GdV42
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 23

Gepost: 16 maart 2010 10:55 AM

Beste citroënners,

Ik heb sinds kort een C4 Picasso. Geweldinge auto (op het verbuirk na dat is wat aan de hoge kant). Wat een uitzicht met die voorruit. Ik lifte gisteren even mee met de buurman in zijn volvo en kreeg gelijk claustrofobie…...Smile

Ik heb een vraag over het display dat de snelheid en dergelijke weergeeft. In het gedeelte van het display waar de toerenteller zit (ik heb overigens een eenvoudig monochroom display) stond toe ik de auto net kocht tijdens het rijden aangegeven in welke versnelling je rijdt. Niet dat ik dat normaal niet weet maar ik heb tijdens het uitproberen en uitzoeken van aallen mogelijkheden op het stuur en radio (waarmee je het display kunt aanpassen) die aanduiding van de versnelling weggehaald. Ik weet dat die aanduiding van de versnelling er is want hij staat ook op alle plaatjes van het boekje over dit onderwerp. Hoe krijg ik deze versnellingsaanduiding weer terug in het display? ik zie kennelijk een menu optie over het hooft.

En nog een vraag: de tomtom heeft duidelijk moeite met het verkrijgen van de GPSFIX onder de voorruit van de C4. Nu heb ik onder de voorruit een losse tomtom GPS module geplaatst (vastgeklemd onder de kabelgoot die boven de regensensor zit) Op zich wert dit al veel beter. Maar wat is een goede plaats in de citroën C4 om deze module weg te werken?

Ik hoor graag van jullie
GdV

Profiel  

Jorikl
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 427

- C3 PURETECH 110 S&S SHINE
- C6 (2005-2012) 2.7 V6 HDiF
Gepost: 16 maart 2010 12:21 PM
  [ # 1 ]

Hoe je de weergave vd vesnelling weer terug krijgt, weet ik niet. Ik heb mijn tomtom bij het linker voorzijraam geplaatst. Goed ontvangst (de voorruit heeft een warmtewerende laag waar de ontvanger niet goed mee uit de voeten kan) en een fijne plek om op te kijken.

Citroen ID19P Confort (1966)  Citroën 2cv AZ (1968)  Citroën 2cv6 Spécial (1981)
Citroën C5 Break VTR (2006)  Citroën C4 VTS (2006)  Citroën C4 Picasso (2007)
Citroën C5 Tourer (2010)  Citroën DS3 (2012)  Citroën C6 2.7 V6 HDiF (2006)  Citroën C3 PURETECH 110 S&S Shine (2017)
Citroen C5 Aircross 180pk EAT8 (2019)  Citroen C1 Airscape Shine (2019) DS 4 E-Tense Opera (2023)

Profiel  

GdV42
< 100 berichten
Rank

Gepost: 16 maart 2010 12:30 PM
  [ # 2 ]

Bedankt voor de reactie Jorikl.

Ik heb ook aan deze plek gedacht maar ik vind het erg ver uit de kijkrichting liggen. Als ik dan op het verkeer let en ik wil op de tomtom kijken dan moet ik mijn blikveld zover verplaatsen. Ik plaats hem nu strak linksonder de spiegel tegen de voorruit. Dat vind ik zelf iets prettiger omdat je toch al vaak in je spiegel kijkt en de tomtom zit daar dan vlak naast. Door de enorme voorruit vind ik niet dat de tom tom daar in de weg zit.

Maar ik gebruik voor een betere ontvangst nu een aparte GPS onvanger die je middels een stekkertje aansluit op de aansluitvoet van de totom. Het snoertje dat daaraan zit is erg lang en het biedt dus de mogelijkheid om de GPS module heel ergens anders te plaatsen. Bijvoorbeeld op het dak….Maar wat is een handige plek die ook goede ontvangst biedt.(vrij zicht naar boven) Overigens is zelf met de GPS module onder de voorruit de ontvangst al vele malen beter dan zonder.

Groeten Gdv

Profiel  

tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5999

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 16 maart 2010 01:58 PM
  [ # 3 ]

Voor het display moet je de knop op je stuur, linksonder, de bovenste van de binnenste twee knoppen, die met die 4-zijdige ‘ster’ hebben. Na elke keer drukken verdwijnt er iets en op het eind van de cylcus komt alles in ene weer terug. Wink

Profiel  

GdV42
< 100 berichten
Rank

Gepost: 16 maart 2010 02:03 PM
  [ # 4 ]
tilanus schreef:

Voor het display moet je de knop op je stuur, linksonder, de bovenste van de binnenste twee knoppen, die met die 4-zijdige ‘ster’ hebben. Na elke keer drukken verdwijnt er iets en op het eind van de cylcus komt alles in ene weer terug. Wink

Hoi Tilanus,

Bedankt, Maar dat heb ik al geprobeerd…..En ik krijg die aanduiding van de versnelling toch niet te zien in de “toerenteller”. Ik snap er absoluut niets van….Ik zal het eens tijdens het rijden proberen. Wellicht zie je het alleen verschijnen/verdwijnen tijdens het rijden.

Bedankt en tot horens,
GdV

Profiel  

jhvink
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 636

- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Gepost: 16 maart 2010 02:22 PM
  [ # 5 ]
tilanus schreef:

Tilanus toch! Dat is de programeerbare toets dus die kan bij GdV anders zijn. Ik heb daar zelf nl.de binnenverlichting onder zitten.
Je moet de linkerknop onder het rechter display hebben (volgens het instructieboekje althans, kan het nu even niet controleren).

Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)

Profiel  

tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 16 maart 2010 02:36 PM
  [ # 6 ]

jhvink toch! Bij een type A display is die toets helemaal niet programmeerbaar. Wink

‘k heb’em zelf ook. Very Happy

Maar met die knop onder het display moet het idd zeker lukken, anders is er iets mis.

Profiel  

GdV42
< 100 berichten
Rank

Gepost: 16 maart 2010 02:42 PM
  [ # 7 ]

Ik kan aan de laatste twee topic toevoegen dat de bovenste knop linksonder op het stuur (ruitvormig teken) inderdaad in gedeelten onderdelen van het display laat verdwijnen en weer in stappen laat terugkeren. De draaiknop linksonder is voor de helderheid van het scherm. En ik heb inderdaad een type A scherm dus het eenvoudigste type. Voor een “beginner” in de C4 vind ik de hoeveelheid info en knoppen wel een steile leercurve hebben. Ook de automatische airco heeft links bij de bestuurder een ‘lekker’ klein bedieningsgedeelte en een ongelovelijke heoveelheid knopjes en keuzes. Ik ben er nog niet uit dat kan ik jullie verzekeren. En het boekje is weer lekker type specifiek maar niet heus. Dus soms is het lastig te herleiden wat voor mijn type (Lumiére) van toepassing is of niet)

Profiel  

tilanus
> 5000 berichten

- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 16 maart 2010 02:45 PM
  [ # 8 ]

In de tijd dat ik de mijne bestelde (dec. 2006) was er nog een enorme levertijd. Ik heb ruim 24 weken moeten wachten. Ruim voldoende tijd dus om het instructieboekje uit m’n hoofd te leren. Mr. Green

Profiel  

GdV42
< 100 berichten
Rank

Gepost: 16 maart 2010 02:50 PM
  [ # 9 ]
tilanus schreef:

In de tijd dat ik de mijne bestelde (dec. 2006) was er nog een enorme levertijd. Ik heb ruim 24 weken moeten wachten. Ruim voldoende tijd dus om het instructieboekje uit m’n hoofd te leren. Mr. Green

Als mijn zoon aan het hockeyen is zit ik soms even in de auto het boekje te lezen Smile Sterevus koud langs de lijn als je stilstaat.

Maar zoals gezegd ik ben het boekje ook regelmatig aan het doornemen en dit puntje ben ik nog niet tegengekomen.

Nog iets dat me in het boekje opvalt is dat er wel een tabel verbuikscijfers voor de brandstof staat maar dat daar bij het type 1,6 Vti handgeschakeld alleen maar streepjes staan…...bij de zwaardere en diesel motoren staan wel verbruikscijfers.

Rare jongens die fransen.

Profiel  

feelk
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 19

Gepost: 16 maart 2010 02:59 PM
  [ # 10 ]
GdV42 schreef:

Beste citroënners,

En nog een vraag: de tomtom heeft duidelijk moeite met het verkrijgen van de GPSFIX onder de voorruit van de C4. Nu heb ik onder de voorruit een losse tomtom GPS module geplaatst (vastgeklemd onder de kabelgoot die boven de regensensor zit) Op zich wert dit al veel beter. Maar wat is een goede plaats in de citroën C4 om deze module weg te werken?

Ik hoor graag van jullie
GdV

De externe antenne kun je, voor het beste resultaat, aanbrengen in het z.g.n. pasjesvenster.

C4 Picasso Image

Profiel  

GdV42
< 100 berichten
Rank

Gepost: 16 maart 2010 04:49 PM
  [ # 11 ]

Waar zit dat pasjesvenster? Ik zie dit ook genoemd worden in “het instructieboekje” Maar ik zie dit nergens op de voorruit.

Als ik het goed heb is het een soort doorzichtige sticker waar je eventuele pasjes voor tolpoortjes in kan schuiven. Als dit zo is dan is dat waarschijnlijk door de vorige eigenaar verwijderd. Er loopt een soort kabelgootje verticaal over de voorruit naar de regensensor toe en tussen het glas en dat kabelgootje zit ruimte.Volgens mij had daar dat pasjesvanster moeten zitten. Ik zie op het glasoppervalk onder dat kabelgootje namelijk wel wat op het glas zitten dat mij het meest aan lijmresten doet denken. Dus ik denk dat dat pasjesvenster er bij mij niet meer zit.

Maar dan komt het leuke! die ruimte tussen dat kabelgootje en het glas is precies zo groot dat ik daar die GPS module klemvast tussen kan paatsen! Mazzel dus. Alleen het lange snoer moet ik nog even zien weg te werken maar daar vindt ik nog wel een oplossing voor. Waarschijnlijk kort ik het snoer in want aan dertig CM snoer heb ik al genoeg om naar de tomtom te komen.

Bedankt voor de tip overigens.

Groeten GdV

Profiel  

tilanus
> 5000 berichten

- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 16 maart 2010 05:01 PM
  [ # 12 ]

Het pasjesventer is dat gedeelte, waar die gestippelde folie op zit. Daar zit namelijk geen warmtewerende laag in de ruit. Die laag zorgt ervoor dat de ontvangst minder is. Terplaatse van die stippelfolie is het dus een ‘normale’ ruit, zonder die extra laag ertussen.

btw. daar hoort dus ook niet standaard een pasjeshouder ofzo te zitten hoor. Wink

Profiel  

GdV42
< 100 berichten
Rank

Gepost: 16 maart 2010 05:06 PM
  [ # 13 ]
tilanus schreef:

Het pasjesventer is dat gedeelte, waar die gestippelde folie op zit. Daar zit namelijk geen warmtewerende laag in de ruit. Die laag zorgt ervoor dat de ontvangst minder is. Terplaatse van die stippelfolie is het dus een ‘normale’ ruit, zonder die extra laag ertussen.

Is er een foto van die gestippelde folie? Bij mij zit er niets qua gestippelde folie op of rondom de regensensor waar volgends het boekje dat pasjesvenster zou moeten zitten.

Overigens heb ik de tomtom met de externe GPS module wel inmiddels uitgeprobeerd. Zoals gezegd heb ik hem in die tussenruimte tussen kabelgootje en glas geklemd. Als dat de plaats is waar het pasjesvenster hoort te zitten dan wordt dat bevestig door mijn ervaring dat de tomtom nu veel beter de sataliten weet te vinden! Want op die plek zit dus niet die warmtewerende laag.

Groeten en ik hoor graag van jullie,
GdV

Profiel  

tilanus
> 5000 berichten

- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 16 maart 2010 05:18 PM
  [ # 14 ]

Het is het gebied rondom de regensensor dat iets lichter gekleurd is op deze foto. (een beetje in de vorm van een binnenspiegel)

Profiel  

GdV42
< 100 berichten
Rank

Gepost: 16 maart 2010 05:27 PM
  [ # 15 ]
tilanus schreef:

Het is het gebied rondom de regensensor dat iets lichter gekleurd is op deze foto. (een beetje in de vorm van een binnenspiegel)

Oke bedankt! duidelijk. Ik zal een kijken hoe dat er bij mij uitziet. Ik had het wat lager in gedachten qua positie. Het zit dus bij de dikke kabelgoot boven de achterbankspiegel.

Groeten GdV

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook