In mijn Xsara Picasso 2001 doet de linker richtingwijzer zowel voor (zij) en achter het niet, de rechterkant doet het wel. Ik heb de richtingaanwijzer hendel al vervangen maar het probleem blijft. Het vreemde is dat soms de gevaren knipperlichten het wel aan beide kanten doet en alleen maar als de verlichting aanstaat anders niet. Als ik met de afstandsbediening de deurvergrendeling sluit of aandoet knippert de rechterlamp wel altijd maar de linkerlamp knippert soms heel kort en vaak ook helemaal niet. Wat is hier aan de hand, ik heb het hele forum afgezocht maar kon niets vergelijksbaar vinden. Is er ergens sprake van een soort kortsluiting of iets aan de relais? Of vochtprobleem?
Hallo,
Lijkt op een com 2000 probleem.
de com 2000 is de hele regelunit welke aan het stuur zit,zoals cruise control audiobediening boordcomputer etc.
Reparatie betekend deze hele unit vervangen.
frans
De picasso uit 2001 heeft geen com 2000 (ook geen relais)
Ik vrees voor een doorgefikte transistor in je BSI die zit boven je pedalen.
http://www.rene.mycitroen.com/forum/toerenteller/slides/PICT0948.html
daar zitten OOK zekeringen op!
Is het vervangen v/d transistor in de BSI zelf te doen en ergens te vinden of moet dat door de dealer gedaan worden en is dit dan een duur grapje? Alvast bedankt voor de snelle reacties.
Dat zou ik je niet kunnen vertellen. Als je er een andere bsi in stopt moet je zoeken naar eentje die MINDER heeft gedraaid dan je kilometerstand aangeeft.
het display en de BSI hebben ooit eens samen afgesproken dat ze de hoogste stand aannemen.
ook zit je dan met de sleutel die ingeleerd moet worden, anders slaat hij domweg niet aan.
Muchos problemos dus.
Voordat ik het e.a. probeer wil ik eerst nog even vragen, als de oude bsi eenmaal losgekoppeld (van de stekkers) is en ik koppel em later weer aan moet ie dan ook opnieuw ingeleerd worden? Ben bang dat ik de boel dadelijk verpest!
100% zeker ben ik niet. maar het lijkt me van niet!
Heb naar alle waarschijnlijkheid het probleem gevonden. Na de bsi open gemaakt te hebben was 1 printplaat gedeeltelijk geoxydeerd, dus toch een vochtprobleem. Heb de printplaat schoongemaakt en een beetje opgeschuurd met polijst schuurpapier en de bsi weer gemonteerd. Doch probleem blijft, moet dus toch via de sloop een bsi op de kop tikken. Een vraag nog, om de bsi in te leren kan dat alleen bij de citroen dealer of kan iedere garage dat? en enig idee wat alleen inleren kost? Alvast bedankt voor de moeite en het meedenken.
Vocht probleem kan gebeuren doordat er water op lekt.
Ik zou langs de dealer gaan, ik zou eerst even informeren of er nog meer problemen zijn!
Als je de bsi monteert start je motor niet!
dus ik zou even overleggen met een dealer.
Ik ga toch twijfelen of het wel aan de BSI ligt, gisteren na de bsi van binnen schoon hebben gemaakt en weer aangekoppeld en met de richtingaanwijzer te hebben gerommeld deed de linker knipperlicht het weer als ik de verlichting aandeed en daarna ook zonder de verlichting aan (hendel was al eerder vernieuwd). Later door te veel met de verlichting te hebben gerommeld startte de auto niet meer, accu leeg. Wat mij opviel was dat de knipperlicht het af en toe wel deed als de auto niet was gestart en wanneer de auto liep dan deed de linker knipperlicht het niet. Kan het zijn dat het toch iets anders is of een combinatie met ? Maanden geleden had ik kortsluiting op het kofferbakslot en niets deed het toen meer, naar de garage gegaan en laten maken en sindsdien heb ik dit probleem. Indien jullie er toch ervan overtuigd zijn dat het de bsi is dan houd ik er over op en dan moet het maar vervangen worden, kost zo’n € 600,-. Pech dus.
Lastig.
Het kan domweg ook de schakelaar op je stuurkolom (weer) zijn.
Is het mogelijk om de aansturing van de knipperlicht hendel schakelaar de draden om te leiden van de bsi met een tussenschakelaar en evt. een relais ertussen en rechtstreeks aansluiten op de knipperlichten ? en indien mogelijk hoe ?
Ik denk dat dan de ellende pas echt begint.