Na after market radio: schermpje wordt niet meer geüpdated
pj.punchy
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32

Gepost: 14 juli 2009 10:20 PM

Hallo,
Ik heb dit weekend een Pioneer radio gestoken in de Peugeot Partner van 2005. Ik heb een verloopstekkertje van de Citroën-dealer gebruikt. Radio werkt prima.
Helaas: het klokje in het midden geeft het juiste uur aan wanneer je het contact opzet. Maar het klokje loopt niet verder: het tijdstip waarop het contact wordt aangezet blijft behouden. Op die manier weet je uiteraard wel goed om hoe laat je vertrokkken bent, maar daar heb je doorgaans niet zo heel veel aan.
Als er een deur open staat op het moment dat je het contact opzet, dan blijft die tekst op het schermpje eveneens onveranderd zolang het contact op staat.

Het is geen gigantisch probleem maar toch: heeft er iemand een idee of je dit simpel kan oplossen ?

Alvast bedankt !
Pieterjan.

Profiel  

pj.punchy
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32

Gepost: 16 maart 2010 08:57 PM
  [ # 1 ]

Hallo,
Probleem is eerder toevallig opgelost. Omdat de klok niet meer te regelen was, heb ik om 12u even de batterij losgekoppeld om zo het klokje terug juist te zetten. Nadien bleek alles terug in orde te zijn: het klokje en de datum kon terug aangepast worden én het klokje werkt terug en toont dus continu de juiste tijd.
Voilà, hopelijk kan het anderen ook helpen.
Mvg,
Pieterjan.

Profiel  

WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2559

Gepost: 17 maart 2010 09:46 PM
  [ # 2 ]

Dank voor het meedelen van de oplossing! Mooie bijdrage aan het forum.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook