2 van de 2
 < Vorige 1 2

Aanduiding versnelling in Display C4 Picasso
Taco
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 182

- C3 Pluriel 1.6 hdi Dolce Vita
- (Grand) C4 Picasso 1.6 eHDI, 5zits exclusive
Gepost: 17 maart 2010 12:04 AM
  [ # 16 ]
GdV42 schreef:

Als mijn zoon aan het hockeyen is zit ik soms even in de auto het boekje te lezen Smile Sterevus koud langs de lijn als je stilstaat.

Rare jongens die fransen.

Hartelijk welkom GdV op het forum en erg gefeliciteerd met je C4P. En je ‘creative’ taalgebruik vind ik een aanwinst!

C4P 1.6 HDIF EB6V ambiance gris fer
C3 pluriel 1.6 HDI Dolce Vita (!)

Profiel  

tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5999

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 17 maart 2010 12:08 AM
  [ # 17 ]
tilanus schreef:

jhvink toch! Bij een type A display is die toets helemaal niet programmeerbaar. Wink

‘k heb’em zelf ook. Very Happy

Maar met die knop onder het display moet het idd zeker lukken, anders is er iets mis.

Zojuist nog even gekeken, maar als de gekozen versnelling niet weergegeven wordt is er dus wel iets niet helemaal goed. Bij het laten wegvallen van display-info met eerder vermelde knop, kan je dus zowat alles laten verdwijnen, behalve de snelheid en de gekozen versnelling. Die blijven te allen tijden in beeld. Toch even mee naar de dealer, lijkt me dus..

Profiel  

GdV42
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 23

Gepost: 17 maart 2010 10:35 AM
  [ # 18 ]

Beste Tilanus en ook de anderen! Goeden morgen!

Ik heb nog geen kans gekregen om verder te kijken naar het weergeven van de versnelling in het display. Wel weet ik dat ik middels de ruitvormige knop linksonder delen van het display kan uit en aan schakelen. Ik zal de volgende keer dat ik weer achter het stuur stap er op letten of tijdens het rijden de versnelling weergegeven kan worden door de instellingen met genoemde knop te wijzigen. Ik laat jullie wel weten of het lukte of niet. En zo niet dan zal ik even naar de dealer gaan want alhoewel ik de auto niet nieuw heb gekocht (14 maanden met 7100 km op de teller) heb ik zowiezo tot volgend jaar februari bovag garantie, en aangezien je standaard twee jaar garantie hebt zit hij ook nog tot november van dit jaar in de fabrieksgarantie (zo is mij door de verkopende citroën dealer medegedeeld, en dat staat ook op het aankoopsbewijs).

Het andere onderwerp de tomtom. Ik heb het deel van de voorruit gevonden waar dat pasjesvenster zit! Bij mij zit daar inderdaad een gespikkelde arcering op de ruit. Als je dan goed kijkt zie je dat die arcering (zwarte puntjes) verhult dat op die plaats in de voorruit geen warmtewerende folie tussen de glaslagen inzit> dit is dus precies zoals jullie hadden gezegd. Nu zit op die plaats ook een dikkere kabelgoot en ook daar zit een kleine tussenruimte tussen het glas en genoemde kabelgoot. Ook hiering past precies (qua dikte) mijn losse GPS module. Ik kan hem er mooi klemvast tussen schuiven. Het aansluitsnoer is wel erg lang en daar moet ik nog iets op vinden (waarschijnlijk kort ik hem gewoon in, even de soldeerbout ter hand nemen. Maar ik heb gisterenavond dus gelijk het effect vastgesteld op de snelheid waarmee de GPS fix plaatsvind na opstarten van de tomtom. Die is nu echt uitstekend! binnen 30 seconden heb ik 11 sataliten te pakken (5 blokjes in het tomtom scherm). En dat is duidelijk sneller als dat de GPS module op een andere plaek achter het raam zit. Overigens was met de losse GPS module de GPSFIX tijd al sneller dan zonder deze module maar door de juiste plaatsing achter het pasjesvenster is het nog beter.

Vooralsnog bedankt voor jullie input en ik laat wel weten hoe het verder gaat met het display vraagstuk.

Groeten GdV

Profiel  

GdV42
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 23

Gepost: 18 maart 2010 06:09 PM
  [ # 19 ]

Heren en Dames,

Ik heb gisterenavond tijdens mijn uitstapje naar de sportschool even gekeken of ik die aanduiding van de versnelling in het display te voorschijn kon toveren. Dit is mij niet gelukt. Met de ruitvormige knop linksonder op het bedieningsgedeelte op het stuur verdwijnen in delen gedeelten informatie op het scherm en deze komen daarna ineens weer terug. Echter geen enkele maal zie ik tijdens het rijden de versnelling afgebeeld in de toerenteller.

Ik heb ook in het menu via de knoppen rechtsonder op het stuur en via de radio/cd speler gekeken of ik deze optie via het menu wellicht ongemerkt heb uitgezet. Dat is niet het geval. Er wordt in het menu onder geen enkele menukeuze ook maar gerefereerd naar het display en de aanduiding voor versnelling. 

Ik weet toch zeker dat ik toen ik de auto bij de dealer ophaalde dat ik deze aanduiding van de versnelling wel gezien heb. en ook in het boekje in de afbeelding van display type A is de aanduiding in de toerenteller toch echt te zien…....

Ik weet het niet meer en zal een dezer dagen de dealer wel even bellen.

Groeten en mochten jullie nog opheldering hebben dan hoor ik het graag.

Groeten GdV42

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook