Totaal aantal Berichten: 2214
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Zo,
de fouten kleuren zijn weggewerkt, dit betenkt wel dat nu de Rouge Dragon AC443 en Vert Iroise AC534 ontbreken, dus wie er een heeft in deze kleur of er een foto van heeft laat maar komen.
Ook zijn er nu grilletjes toegevoegd, maar ook hier zullen er nog wel meer van zijn bv serie2 grillen.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Hallo Mark,
De foto van mijn “mandarine” staat er prachtig op. Wel staat bij de kleur hier AC 207 ??. Ik net nog onder de kap gekeken , maar daar staat toch echt AC 437. Da’s de juiste code van “mandarine”
Michel.

Totaal aantal Berichten: 763
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
2400gti schreef:Hallo Mark,
De foto van mijn “mandarine” staat er prachtig op. Wel staat bij de kleur hier AC 207 ??. Ik net nog onder de kap gekeken , maar daar staat toch echt AC 437. Da’s de juiste code van “mandarine”
Michel.
Hee da’s vreemd! Mandarine is volgens de website van de CX-club en op http://www.drtheo.nl AC207, en een snelle google-zoekactie levert datzelfde feitje op bij bijvoorbeeld generation CX en planete citroen. Maar als Michel onder de motorkap van zijn (originele, niet overgespoten) CX AC437 ziet staan dan moet dat wel waar zijn en ik vind hier http://www.restaureend.nl/kleuren2.jpg een kleurstalenkaart waarbij Mandarine ook AC437 is! Ik ga er eens achteraan maar vooralsnog lijkt het mij dat AC207 een fout moet zijn en dat Mandarine de AC-code AC437 moet hebben!

- CX 2200
- C-Zero EV
Mark Gielen schreef:Zo,
Ook zijn er nu grilletjes toegevoegd, maar ook hier zullen er nog wel meer van zijn bv serie2 grillen.Mark
De serie II grille is voor zover ik weet altijd hetzelfde, het enige dat ik kan bedenken is dat er als origineel accessoire een versie met mistlampen verkrijgbaar was - ik heb een foto daarvan zojuist naar je toe gestuurd.

Totaal aantal Berichten: 943
- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Bij generationcx staat bij Mandarine wel AC437 als kleurcode.
Verder nog een klein foutje ontdekt: bij het plaatje van de zwarte cx (Noir/AC200) staat AC088, wat Blanc Meije is.

- CX 2200
- C-Zero EV
bonetone schreef:Bij generationcx staat bij Mandarine wel AC437 als kleurcode.
Ha ha! Zelfs op één site kunnen ze het er al niet over eens worden, ik keek op http://deuch.chez-alice.fr/cx/htm/nuancier.html (waar hetzelfde ‘generation CX logo boven staat) en daar is het AC207…
2400gti schreef:Hallo Mark,De foto van mijn “mandarine” staat er prachtig op. Wel staat bij de kleur hier AC 207 ??. Ik net nog onder de kap gekeken , maar daar staat toch echt AC 437. Da’s de juiste code van “mandarine"Michel.
Wat leuk, weer een bericht van Michel Heyblom. Hopelijk gaat ie
hier. Michel en dr. Theo, dat zijn volgens mij wel onze CX-Citrologen bij uitstek. Michel moest pas geleden zijn meerdere erkennen in Theo wat betreft de juiste gril op mijn auto. Zou je zeggen, lekker relevant en
hier. Maar…... Ze wten echt alles en als ik me niet vergis en dat is hier wel van belang, de beide heren beschikken geloof ik nog over wat documentatie die dit topic tot een nog groter succes kan maken. Kleuren, grillen, type wielen, spiegels, je noemt het maar, de heren weten aan de hand van het nummer van de auto te vertellen van welke maand en dus wat erop zat. En die auto van Michel…..
Dus benader de heren per peebee en als het
hier niet is gelukt, dan stuur mij een peebee en ik regel de e-mailadressen.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Totaal aantal Berichten: 3025
- BX 19 GT
- BX 16 RS
jmmj schreef:Mark Gielen schreef:Zo,
Ook zijn er nu grilletjes toegevoegd, maar ook hier zullen er nog wel meer van zijn bv serie2 grillen.MarkDe serie II grille is voor zover ik weet altijd hetzelfde, het enige dat ik kan bedenken is dat er als origineel accessoire een versie met mistlampen verkrijgbaar was - ik heb een foto daarvan zojuist naar je toe gestuurd.
Nee, maar dat is slechts een detailverschil: bij sommige types (ik neem aan de tweeliters), is de grille deels dicht.
http://www.leboncoin.fr/vi/88155821.htm?ca=12_s

Totaal aantal Berichten: 6503
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
En bij sommige typen in kleur en bij sommigen zwart (serie 2 break en RE meen ik).
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Zo,
inmiddels weer een aantal foutjes verbeterd dankzij oplettendheid van de lezers.
Het hoofdstuk grillen uitgebreid en laat de nu de complete neus van de auto zien.
Ik moet ook nog eens nadenken over een andere layout, het begint inmiddels door alle uitbreidingen een beetje een rommeltje te worden.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Wat betreft de bekleding is er denk ik ook nog wel een slag te maken. Er zijn verschillende types bekleding en in verschillende kleuren en dan nog mer verschillen tussen serie 1 en serie 2. Er staat nu een foto van beige leer onder ‘bruin leer’ voor een serie 1. Er is ook echt bruin leer. Een er is ook rood leer. Ik heb zojuist een foto daarvan van Leboncoin gejat. Dat betreft GTI leer.

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Ja ,
ik had die rooie ook al gezien en ff snel gedownload voor de site, ik vroeg me nog ff af of het orgineel was maar er zitten ook rode biesjes in de auto dus het zal wel.
Verder ga ik dat bruin dan ff aanpassen in beige.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Beau heeft me wel ‘ns verteld, dat rood leer leverbaar was. Een tijdje terug stond er een serie 1 turbo diesel op Leboncoin in Souflenheim te koop. Die had ook rood leer, maar dan in de Pallas uitvoering. Zeldzaam allemaal…

Totaal aantal Berichten: 6503
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Mark Gielen schreef:Ja ,
ik had die rooie ook al gezien en ff snel gedownload voor de site, ik vroeg me nog ff af of het orgineel was maar er zitten ook rode biesjes in de auto dus het zal wel.
Verder ga ik dat bruin dan ff aanpassen in beige.
Mark
Die rode biesjes zijn GTI Turbo eigen, die zitten er in ongeacht de bekleding.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Zo,
vanavond nog ff wat dingen toegevoegd, er staan nu spiegels bij en de interrieuren serie 2 werken nu. Foto’s van de de ontbrekende items wordt wel steeds lastiger maar eens kijken wat er 11 april op de gevoelige plaat te valt.
Verder wordt het tijd voor meertaligheid op de site, ik zag dat we gisteren onze eerste belgische bezoeker mochten verwelkomen, de Benelux is nu compleet want luxemburg hadden we al.
Mark
CX 2000 pallas ‘78