Ik ben aan het experimenteren met de logo’s op de achterklep. Eerst “XM’ naar rechts geplaatst…
Vervolgens een Picasso logo in het midden…
De wielen zijn net geblanceerd en dit was nodig!!! Er ging nogal wat lood onder maar ze rijdt nu zeer strak ook bij hogere snelheden geen trillingen meer.
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het wordt al een aardige Sjonnie en Anita uitvoering zo….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ja tis geen ouwe lulle bak zo
Mijn vrouw wil me voor vaderdag al een petje cadeau geven
Ik weet ook nog niet zeker of het logo zo blijft hoor.
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Volgens sommige zou het ook zo niet misstaan:
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
De laatste variant is het mooiste vind ik .
Is toch redelijk uniek dan.
XM TCT Ambiance`94
Nu de temperaturen omhoog gaan merk ik dat als de motor warm is deze minder gemakkelijk aanslaat. De startmotor moet veel langer ronddraaien en ik moet eigenlijk ook gas bijgeven. Als ze koud is ‘s ochtends slaat ze onmiddellijk aan. Waar moet ik dit in zoeken?
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Misschien druppelen je injectoren wat na. Bij een koude motor is die allemaal al verdampt, bij een warme motor verzuipt ie daardoor een beetje.
Ouwe mopperkont
Dank je Mathijs, nieuwe injectoren plaatsen en het probleempje is dus waarschijnlijk weg…
Dan klinkt overigens duur..
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Zou voor een ander 2e hands setje gaan Of deze laten reinigen. Je kan ook ff rondrijden met dat injectorreiniger in je tank, wie weet is dat al voldoende.
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Zoals Matthijs het aangeeft zou je het probleem kunnen zoeken in de injectoren die inwendig vervuild kunnen zijn.
Je kunt ook het rubberen slangetje aan de benzinedrukregelaar kunnen controleren. Als het vacuüm slangetje poreus is dan kan niet de maximale druk in de galerijen van 3 bar worden opgebouwd en spuit dan te weinig benzine in.
Een andere mogelijkheid kan de groene watertemperatuursensor zijn, dat signaal wordt gebruikt om de hoeveelheid benzine in te spuiten afhankelijk van de koelwatertemperatuur.
Een andere mogelijkheid zou in de ontsteking kunnen zitten, vooral bij de ZPJ V6 moet je weleens de rotor en verdelerkap en/of de bougiekabels vervangen.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Hééééééééj, JIJ HEBT DE VELGEN DIE IK WILDE!
Maar gefeliciteerd hoor, ze staan ‘m geweldig!
(Maar mocht je ze kwijt willen, een pb’tje is voldoende!)
Citroënloos
Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Hier nog een link naar een inmiddels haast antiek documentje over een voorkomende oorzaak voor dit probleem. Gezien de leeftijd van jouw V6 kan dit effectief zijn.
hey jongens bedankt! Had om een of andere reden geen melding van jullie reacties gekregen.
Er zijn een hoop mogelijkheden. Ik begin eens met een injectoren reiniger.
De bougies kabels en rotor lijken me toch wel in orde. Ze loopt als een zonnetje, nooit een hikje of wat dan ook…
Ja, mooie wielen hè Hielke…vooral op een zwarte
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
mike, een versleten rotor en verdeler had ik bij Frank bekker ook preventief vervangen, toen we de verdeler en rotor bekeken schrokken we ons rot, de contacten waren ingebrand en helemaal op . We waren net op tijd of anders kwam hij ergens stil te staan, want een rotor-verdeler geeft geen voortekenen van slijtage…dus maak die eens open om er zeker van te zijn . Dit wil nog niet zeggen dat dit de oorzaak is van het moeilijk warm starten.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Het lijkt er op dat de injector reiniger zijn werk doet! Hij slaat nu warm toch weer sneller aan.
Vandaag een relais-schakelaar geplaatst voor een betere 12v aansturing van de hydractive klep. Nog niet echt meegereden, maar ben benieuwd. Morgen de aanvoerbuis voor het luchtfilterhuis eens wijzigen. Kijken of deze makkelijk te verwijderen/om te leggen is voor een betere en met name koelere lucht aanvoer.
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!