8 van de 10
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende > 

Mathijs’ XM Turbo CT | Wonderdoosje.
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1120

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 17 maart 2010 09:19 PM
  [ # 106 ]

Ook weer opgelost. Had de motor niet goed laten draaien na afkoppelen van de accu. Even opnieuw afkoppelen en na aankoppelen een kwartier laten draaien tot de ventilatoren aan gingen en loopt weer “normaal”. Nu nog het massaprobleem in het achterlicht oplossen. Waar zit dat massapunt precies? Handig om te weten voordat ik weer alles los trek. Leuke bijkomstigheid: uitlaat lekt… De XM valt aardig van het een in het andere mankement. Hoe heet dat ook alweer? Oja, karakter Smile. Leuke vinding toen het dashboard half los hing: een lampje boven het contactslot. Die doet het gewoon maar was afgedopt met een zwart dopje in plaats van een doorzichtige.

Afgelopen maandag een paar sloperijen afgeweest voor bruikbare delen maar helaas niks gevonden. Er stond er maar 1. Heel donkergrijs met v6 exclusive op de deuren en een d12 onder de kap Smile. Die was al helemaal gestript, ik was op zoek naar betere interieur verlichting en een dashboardkastje die normaal open gaat. Was dus allemaal al weg…

My other car is a broomstick.

Profiel  

mathijs
> 1100 berichten

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 17 maart 2010 09:25 PM
  [ # 107 ]

Oja, kan dat haperen en lichtelijk stoten ook komen door een verkeerde klepspeling? Hoeveel werk is het om die te stellen? Ik ben het stellen van de gsa kleppen gewend, is het vergelijkbaar qua moeilijkheid? Ik weet dat in ieder geval de nokkenas eraf moet. Kan mooi in combinatie met een nieuwe distributie enzo.

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4870

- Xsara Scootertje.
Gepost: 17 maart 2010 09:34 PM
  [ # 108 ]

Het stellen van de kleppen gaat door middel van stelplaatjes als ik mij niet vergis, dat van de nokkenas lekker laten zitten.

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  

mathijs
> 1100 berichten

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 17 maart 2010 09:54 PM
  [ # 109 ]

Dan laat ik die lekker zitten. Moet ik wel eerst een beter klusboek vinden, die olving is echt waardeloos. Heb er tot nu toe niks aan gehad. Kleppen stellen staat er wel in maar niet voor de tct motor. Bij de normale 2 liter moet de as er wel af volgens het boek dan.

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4870

- Xsara Scootertje.
Gepost: 17 maart 2010 10:36 PM
  [ # 110 ]

De 2.0i en de 2.0i tct zij qua blok het zelfde dus zal de nokkenas er idd uit moeten, shit ik weet het niet, iemand die dit wel weet?

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  

mathijs
> 1100 berichten

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 24 maart 2010 01:28 PM
  [ # 111 ]

Ik heb de massa van de achterlichten schoongemaakt en opgeschuurd maar heeft nouwelijks geholpen bij het probleem. Ik ga er nu van die gekartelde ringetjes tussen zetten voor nog beter contact. Moet ik nog ergens anders kijken om het op te lossen? De achterlichten dimmen iets als de knipperlichten aan gaan. Het knipperen wordt niet minder met de remlichten erbij. Als dat klaar is kan ie maandag weer gekeurd worden Smile.

Ik heb ook een nieuwe pijlstok besteld bij de dealer, duur joh!! Ik kreeg bijna een rolberoerte! Afgerond naar boven wel € 7,- Shocked

Profiel  

Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3422

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 24 maart 2010 02:16 PM
  [ # 112 ]

Je zou ook een brakke kabelboom kunnen hebben in de overgang van dak naar achterklep. Is in ieder geval een vaker voorkomend euvel bij Breaks, misschien ook wel bij Berlines. Door het open en dicht gaan en het verouderen van de bedrading breken die draadjes op een gegeven moment met allerlei rare verschijnselen. Lees hier maar eens.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  

Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 24 maart 2010 02:18 PM
  [ # 113 ]
JanSr schreef:

Zo te horen een relais 848 probleem. Met dat relais is vrijwel zeker niets mis.
Relais 848 schakelt enkele grootverbruikers pas in als de motor draait. Die grootverbruikers zijn:
Airco, achterruitverwarming en sigarenaansteker.

Weet je zeker dat de sigarenaansteker ook via dat relais loopt? Bij mij staat namelijk altijd spanning op de sigarenaansteker.

Profiel  

Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2028

Gepost: 24 maart 2010 03:40 PM
  [ # 114 ]

Dat hoort zo Wink

Ouwe mopperkont

Profiel  

Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2028

Gepost: 24 maart 2010 03:42 PM
  [ # 115 ]

Met kleppen stellen moet trouwens idd de nokkenas eruit en gaat precies hetzelfde als bij de normale 2.0

Ouwe mopperkont

Profiel  

mathijs
> 1100 berichten

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 24 maart 2010 03:48 PM
  [ # 116 ]

ik heb een WPH via internet besteld op cd. Daar staat het allemaal gedetailleerd in. Het enige wat ik er niet van begrijp is de zin “verwijder de wielsleutel en de reactiestang” of zo. Wat moet ik me daarbij voorstellen?

Brian schreef:
JanSr schreef:

Zo te horen een relais 848 probleem. Met dat relais is vrijwel zeker niets mis.
Relais 848 schakelt enkele grootverbruikers pas in als de motor draait. Die grootverbruikers zijn:
Airco, achterruitverwarming en sigarenaansteker.

Weet je zeker dat de sigarenaansteker ook via dat relais loopt? Bij mij staat namelijk altijd spanning op de sigarenaansteker.

Klopt, de zekering was er bij mij uit, daarom deed ie het niet.

Profiel  

Brian
> 3000 berichten

Gepost: 24 maart 2010 04:27 PM
  [ # 117 ]

Dat WPH is dat een echte van Citroën, of zo’n autotechnisch handboek van Kluwer die je voor een paar euro via marktplaats kan kopen?

Profiel  

mathijs
> 1100 berichten

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 24 maart 2010 04:41 PM
  [ # 118 ]

Volgens mij een Olving/Kluwer kloon die je voor een paar euro (7) koopt. Een echte is veel duurder en is haast niet aan te komen volgens mij…

Profiel  

Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1649

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 24 maart 2010 06:54 PM
  [ # 119 ]

Mathijs, nog over de massa.

Check ook eens de dikke massakabel tussen de minpoolklem van de accu en de bak. Het oogje aan de bak willen ook slecht worden en de massakabel corrodeert ter plekke van het oogje. Knip he oude oogje eraf, strip een beetje van de massakabel en knijp een nieuw oogje eraan. Daarna het aangeknepen oogje solderen voor een zekere verbinding.
Je kunt natuurlijk ook een nieuwe dikke massakabel kopen met een nieuw oogje.

Veel vage massaproblemen zul je hiermee oplossen, bij mijn XM zie ik nog de normale achterlichten heel licht meeknipperen met de knipperlichten maar dan moet je goed kijken.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  

mathijs
> 1100 berichten

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 28 maart 2010 11:24 PM
  [ # 120 ]

Massaprobleem is volgens mij opgelost. Alle oogjes schoongemaakt en weer vast gezet met gekartelde ringetjes. De dikke kabel van accu naar de versnellingsbak ziet er nog goed uit. Is volgens mij al eens vervangen. De achterlichten knipperen in ieder geval niet meer mee met de knipperlichten en dat was mijn doel, hiephoi Razz.

Ook even in het dashboard gekeken naar de verklikkerlichtjes. Het MM lampje brandt al een week of 3 niet meer, helemaal niks. Na inspectie bleek het lampje niet kapot te zijn. Alle stekkers bij de computers schoongemaakt en ingespoten met contactspray, helpt ook niet. Meteen even gekeken waar alle lampjes voor zijn en kwam toch wel tot wat rare ontdekkingen. Alleen in de te hete olie melding zat een dopje en verder zitten in ALLE fittingen lampjes. Wel raar want voorgloeien gebruik ik niet, water in het dieselfilter zal ik nooit krijgen en het lampje voor de gordels heb ik nog nooit zien branden. Ook apart is dat in het laadstroomlampje 2 draden extra zitten, geen idee waarvoor maar heb ze lekker laten zitten.

Ook heb ik de knopjes voor de achter wiswas installatie verplaatst naar de lege plekken onder de ventilatieroosters. Wel wat voor naar rechts verplaatst maar dat is niet erg. De knoppen zitten nu op een zichtbare plek in plaats van verstopt achter het stuur.

Morgen voor de herkeuring, nu hopen dat ie goed gekeurd wordt. Morgen meer Smile

Profiel  

8 van de 10
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook