5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5

Het was een BX… Maar waarom eigenlijk? RIP 16-4-2010
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 18 maart 2010 10:44 AM
  [ # 61 ]
limburger schreef:

Hier een bericht van die vuile limburger ,

Auto is naar eer en geweten verkocht , u hebt mijn telefoonnummer , email en het nummer van de garage waar ik hem in onderhoud heb gehad , deze auto heb ik naar eer en geweten bijgehouden in onderhoud. Echter nu is het stadium bereikt dat ik zodadelijk een afspraak heb met mijn advokaat inzake uw berichtgeving en stugestieve houding. Ik heb geen verstand van techniek en zal dat nooit krijgen. vol vertrouwen heb ik de auto aan u verkocht voor een bottomprijs. bij de verkoop met getuige hebt u de kans gekregen en genomen om met uw partner alleen een uur lang met de auto te rijden en bekijken zonder mijn bijzijn. Ik verzoek u dan ook vriendelijk om uw krachttermen jegens mij vandaag nog te corrigeren , want dat er juridische stappen gaan volgen jegens u staat al vast.

met vriendelijke groet “die vuile limburger” P. van Boekhold

Hooohoooo,

U maakt een melding wegens kwelling. Nog voordat we iets kunnen beetpakken begint u hier al te blazen.

Uiteraard heeft u recht om uw verhaal te posten. Verder als dat moet het niet gaan.

GAARNE ONDERLING VERDER REGELEN!

Profiel  

Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2485

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 18 maart 2010 11:37 AM
  [ # 62 ]
Gooi schreef:
beerpeet schreef:
Gooi schreef:

... Ik hoor zelfs water lopen als ik rij, dus volgens mij zijn die kanaaltjes gewoon open Wink

Dat zou hoogst opmerkelijk zijn, want als ‘t goed is heeft jouw bx die kanaaltjes niet, tenzij er ooit een electrisch bedienbaar fabrieksdak in heeft gezeten, of ‘t moet een zeer luxe handbediend aftermarketdakje zijn. Confused

Oeps! En toch hoor ik water lopen. Dat zal dan wel tussen het dak en de hemel lopen, of ergens anders in een holte op dakhoogte. In ieder geval zal het roest veroorzaken… Gelukkig kom ik amper nog op de snelweg, want ik heb al visioenen van een doorgeroest dak dat er onderweg vanaf waait… Instant Decapotable!

Bestaat niet!

Ik heb ontzettende roestschade in ‘t dak van Flying Frankenstein. Mijn toekomstige oplossing: gewoon een groter schuifdak laten monteren. Exit roestschade.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  

Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 18 maart 2010 11:41 AM
  [ # 63 ]
Roadmaster 7 schreef:

Het is jammer dat ik nu eigenlijk net weg moet.
maar ik heb net het hele topic gelezen dus ik reageer toch nog ff snel.

BXen hoeven volges mij helemaal niet altijd rampen te zijn. Overigens besteed ik straks liever een paar honderd meer aan een goede (break) dan weinig te betalen en toch te twijfelen over de betrouwbaarheid.

Het hoort bij een BX. Maar ik zou je BX droom nog niet opgeven.
Laat je ff helpen door iemand met goed verstand van BXen en koop een mooie rijdende BX binnen jou budget.

Dat moet kunnen!

Ik rijd dan wel weinig maar ik vind biksen absoluut betrouwbare auto’s. Misschien heeft dat mijn verwachtingspatroon te maken: ik verwacht dat ze stuk gaan, als ze dan heel blijven valt het me mee
Serieus: ik heb de afgelopen 6 jaar nog nooit voor hoge kosten gestaan met alle biksen. Het meeste kan en doe ik zelf, dat wel.

Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  

Gooi
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 158

- Xantia 2.0 HDI break 90+
Gepost: 18 maart 2010 11:48 AM
  [ # 64 ]
Rene schreef:

[GAARNE ONDERLING VERDER REGELEN!

Ik heb zojuist Limburger een PB gestuurd met excuses en mijn oorspronkelijke verhaal een tikkie aangepast, om te voorkomen dat nog meer Limburgers die ooit een zwarte Xantia verkocht hebben, zich aangesproken voelen. Wat mij betreft is de kous daarmee af.

Profiel  

Gooi
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 18 maart 2010 11:51 AM
  [ # 65 ]
Alcyone schreef:

...ik verwacht dat ze stuk gaan, als ze dan heel blijven valt het me mee.

Inderdaad! Wie had ooit gedacht dat mijn blauwe BX (die ik ondertussen soms ‘Hornbach-BX’ noem vanwege het hoge bouwmarktgehalte, het 10 maanden later nog zou doen?

Profiel  

Roadmaster 7
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 432

- BX 16 TZI Custom
- Berlingo 1.6i 16V Multispace
- BX 19 TRI
Gepost: 18 maart 2010 04:07 PM
  [ # 66 ]

Ik rijd dan wel weinig maar ik vind biksen absoluut betrouwbare auto’s. Misschien heeft dat mijn verwachtingspatroon te maken: ik verwacht dat ze stuk gaan, als ze dan heel blijven valt het me mee
Serieus: ik heb de afgelopen 6 jaar nog nooit voor hoge kosten gestaan met alle biksen. Het meeste kan en doe ik zelf, dat wel.

Nouja ik ben dan nog 17 en heb voor het laatst in een BX gezeten op mijn 7e als ik me niet vergis…
Ik heb er 0% verstand van. maar ben al ruim overtuigd van haar schoonheid.
Wel genoeg mee-rij ervaring in CX en XM en C6.
Heel andere koek. maar ach! Soms hoor je van die BX story’s waar ik toch niet op zit te wachten met mijn toekomstige breek:P Eigen karakteristieke kwalen en defecten verwacht ik hoedanook wel.
Maar ik zit er liever in dan dat ik eronder lig:)

———————————————————————————————————-
Citroën Fotocollectie Digitaal & Analoog
———————————————————————————————————-

Profiel  

Gooi
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 18 maart 2010 05:37 PM
  [ # 67 ]
Roadmaster 7 schreef:

Maar ik zit er liever in dan dat ik eronder lig:)

Als ik onder een BX lig, betekent dat dat ik overreden ben! Wink Liever niet inderdaad.

Profiel  

BunnY
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2035

Gepost: 19 maart 2010 03:05 PM
  [ # 68 ]

Bwa, kan wel genieten van een zondagje ‘klussen’ aan de auto. Zolang het maar geen enorm vervelende problemen zijn.

Door het klussen voel ik me ook veel ‘veiliger’ als ik in de BX rijdt. Ik zou nu, de dag na een herstelling, meteen 1000km durven rijden. Omdat ik weet (of denk te weten) dat als er een probleem optreedt ik het onderweg misschien wel kan oplossen of ik toch kan beoordelen of ik er nog mee thuis raak of niet.

Om een voorbeeldje te geven, heb al een half jaar wegenwacht, en nog maar 1 keer nodig gehad (was toen hij total loss was). Voor de rest probeer/doe ik het echt liever zelf (en op de tijd dat je aan het wachten bent is het zelf misschien ook hersteld).

Ander voorbeeld? Toen ik de BX ging ophalen bij de vorige eigenaar had deze een kapotte thermoswitch. Over een trip van max 1u hebben we toen een kleine 4u gedaan. Nu snap ik dat zelf niet… gewoon zélf de ventilator aanschakelen en gáán.

Maar terug ontopic? Het is een BX omdat de mijne me gewoon zo nauw aan het hart ligt. Kan me niet inbeelden dat ik dat ‘bakske’ ooit zou moeten laten gaan. En was verkocht na een half uurtje rijden…wist toen al dat het ding me bloed, zweet en tranen ging kosten. En dat laatste mag je létterlijk nemen.

Profiel  

Alcyone
> 2000 berichten

Gepost: 19 maart 2010 04:43 PM
  [ # 69 ]

Haha jah… Wegenwacht hulp houdt voor mij in dat ie met de benodigde onderdelen aan komt zetten en mij gereedschap aangeeft.

Ventilator inschakelen helpt ook om de boel versneld af te laten koelen, niet altijd prettig om in de hitte te moeten werken.

Profiel  

BunnY
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2035

Gepost: 19 maart 2010 04:53 PM
  [ # 70 ]

Bij mij is het een kwestie van de BX thuis te krijgen. Want ik haal me geen illusies in mijn hoofd… buiten de voor de hand liggende problemen kan ik weinig oplossen hoor Wink (en hetgeen ik wel kan is al kapot geweest en gaat dus waarschijnlijk niet meer meteen kapot… ).

Maar is wel een gerust gevoel. Al is het maar dat je weet dat je nog weg raakt als je de radio hebt laten spelen (en de batterij dus leeg is) ... of als je een lekke band rijdt of ...

En aan alle problemen die ik al heb gehad onderweg denk ik nu met plezier terug. Is toch altijd een avontuur om met mijn BX buiten te komen Very Happy

Profiel  

Gooi
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 16 april 2010 03:16 PM
  [ # 71 ]

doei R.I.P. bye

De Hornbach BX is niet meer. Nouja, misschien nog een paar dagen. In ieder geval is hij rijdend naar de sloop gegaan. Met alle klachten van in dit topic nog onder de leden, deed ie het nog net.

R.I.P. betekent toch ’ Rest In Pieces’ ?

Profiel  

5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook