1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Lekke benzinepomp BX16TRS
Chrispy70
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009

- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
Gepost: 18 maart 2010 11:03 AM

Nu de LPG is ingebouwd merkte ik toevallig (gelukkig) dat de benzinepomp lekte.
De benzine leiding wordt natuurlijk afgesloten als je naar LPG schakeld en daardoor ontstaat denk ik hogere druk in de pomp. Zou dat de lekkage hebben veroorzaakt?
(Voorlopig heb ik de benzinetoevoer afgedopt en rijd ik op LPG).

Ik heb op het forum wel eens gelezen dat de pomp berucht is om z’n lekkage. Er schijnt een plastic pomp te zijn die beter is. Wie weet hier meer van?

EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 18 maart 2010 11:29 AM
  [ # 1 ]

Ja, klopt. De metalen pomp wil wel eens lekken. XBXG weet daar meer van. De pomp blokkeren door de drukzijde af te sluiten vind ik een slecht idee. Een ander type afsluiter die de richting van de benzine terug richting tank schakelt is een veel betere optie.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
Chrispy70
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009

- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
Gepost: 18 maart 2010 11:31 AM
  [ # 2 ]

Ik zal nog eens kijken hoe het precies zit.
Hoe heet zo’n afsluiter met retourslang, en waar krijg je ze?

EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 18 maart 2010 11:42 AM
  [ # 3 ]

Uih… bè de beitere LPG boeâh?

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 791
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 18 maart 2010 11:44 AM
  [ # 4 ]

Of tussen afsluiter en pomp een T stukje waar een terugslag klep inzit die naar de tank retour gaat.
De veerdruk van het klepje geeft genoeg overdruk om de carburateur vol te krijgen.

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 18 maart 2010 12:05 PM
  [ # 5 ]

Och ja die dingen bestaan ook. Ook bij de LPG boer.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
Chrispy70
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009

- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
Gepost: 18 maart 2010 12:17 PM
  [ # 6 ]

De LPG boer net gebeld:
“Nee hoor, niet nodig, die pomp verzadigt zichzelf (?). Gewoon andere pomp erop dan heb je geen problemen meer”

Voor de zekerheid ga ik toch maar opzoek naar zo’n T stukje

EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 18 maart 2010 12:50 PM
  [ # 7 ]

Als je nog zo’n metalen benzinepomp hebt, zou ik toch ook even een plastic pompje halen, zeker als ‘ie al lekt. Dat is altijd zo’n beetje ‘t eerste wat ik vervang. Om ‘t geld hoef je ‘t niet te laten en die plastieken schijnt echt een stuk veiliger te zijn.

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 791
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 18 maart 2010 01:27 PM
  [ # 8 ]

Je LPG boer zou best eens gelijk kunnen hebben met zijn opmerking
de pomp verzadigd zichzelf
Als de vlotterkamer vol is wordt de uitgang vd pomp ook afgesloten
En ik meen me te herinneren dat Veer in de pomp het membraan naar de
“uitlaatslag” duwt.
Dus als je de pompuitgang blokkeert komt er nooit meer kracht op het
membraan dan de veer op kan brengen

Profiel  
 
Chrispy70
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009

- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
Gepost: 18 maart 2010 02:35 PM
  [ # 9 ]

Hoi Nanko,

bedankt voor je antwoord.
Ik zag net een nieuwe metalen pomp te koop staan op marktplaats. Maar niet doen dus?
Dus als ik het goed begrijp is het T stukje met terugslagklep niet echt nodig?
Wel raar om benzine steeds onder druk te hebben staan terwijl je het niet gebruikt.
Het lijkt me ook niet toevallig dat de pomp net nu is gaan lekken.

EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 18 maart 2010 02:37 PM
  [ # 10 ]

Deze pompen hebben de reputatie altijd te gaan lekken, lpg of geen lpg. Daarom ‘t advies te vervangen door plastic. Die op marktplaats zeker niet doen dus, die staat niet voor niets al een eeuwigheid te koop.

Edit: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/185277/

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 791
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 18 maart 2010 04:47 PM
  [ # 11 ]

Ik zou het advies van beerpeet opvolgen en er en plastieken pomp inzetten
Verder niks ,
Maak de oude open en kijk hoe het werkt , je zult zien dat de pomp
afsluiten geen extra belasting voor het membraan geeft,of ik moet
me vergissen in de werking.

Profiel  
 
Chrispy70
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009

- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
Gepost: 18 maart 2010 05:07 PM
  [ # 12 ]

Waar kan ik snel een nieuwe pomp vinden?

EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 18 maart 2010 05:08 PM
  [ # 13 ]

Gewoon bij de dealer. Of Brezan ofzo, moet ook wel kunnen.

Profiel  
 
Chrispy70
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009

- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
Gepost: 30 maart 2010 02:23 PM
  [ # 14 ]

Ik ben nu al 2 weken opzoek naar een plastic benzinepomp. Zelfs bij Citroën in Haarlem komen ze aanzetten met het metalen exemplaar. Weet iemand misschien het bestelnummer van de plastic uitvoering?

EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 30 maart 2010 02:26 PM
  [ # 15 ]

Als je er 1 bij Brezan bestelt, krijg je volgens mij per definitie een plastic pomp. Je kunt ook Ordas in Diemen proberen.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook