Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 05-06-2009
- C5 C5 Break V6 Exclusive
Met droefheid moet ik u meedelen dat mijn XM v6 zaterdag weg gaat.
Maar ik blijf wel citroen rijden uiteraard het is een C5 break V6 geworden en ja ik weet het een XM rijdt echt lekker zeker met een V6. Maar ja als de kans er is moet je hem grijpen en ik ga van een auto van 1993 naar een ven 2002 dus ik hoop dat jullie het begrijpen.XM rijders nog veel fijne kilometers toegewenst en ik zal uiteraard dit forum blijven volgen.
Groet Wim
Spijtig WIm, heel spijtig….
Maar je hbet wel een C5 met een prachtige v6 gekocht! Veel fijne km’s daarmee!!!
En waar gaat je “oude"dame heen???
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Zo’n overstap snap ik nooit zo goed. Je gaat van een liefhebbers-zoefmobiel naar een modern suf karakterloos ding waarin de V6 ‘m hooguit vlot maakt maar niet snel. Dan kun je net zo goed een peugeot 406 V6 nemen ofzo, die geven in elk geval minder ellende.
Harm schreef:Zo’n overstap snap ik nooit zo goed. Je gaat van een liefhebbers-zoefmobiel naar een modern suf karakterloos ding waarin de V6 ‘m hooguit vlot maakt maar niet snel. Dan kun je net zo goed een peugeot 406 V6 nemen ofzo, die geven in elk geval minder ellende.
Dat komt omdat het vet gemaakte gedeelte gebaseerd is op een mening en niet op een absolute waarheid
Veel plezier ermee, ik snap best dat mensen eens wat moderner/mogelijk betrouwbaarder willen rijden
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 05-06-2009
- C5 C5 Break V6 Exclusive
Ja het is een liefhebbers auto maar hij begint nu toch wel wat nukken te vertonen en dan moet je een afweging maken. Het stuurhuis lekt,uitlaat is slecht en een aandrijfas kraakt dus dan moet je een redelijke investering doen en nu krijg ik er via de sloopregeling toch nog 1000,= euro voor,dus het doet pijn maar het is een goed besluit denk ik.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Dat van die sloopregeling doet zeker pijn.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Dat zeg ik, einde autohobby Ik wilde na de XM ook wat moderners, maar een Xantia is op z’n best “niet zo lelijk” en “wel geinig”. Dus heb ik maar eens iets compleet anders gekocht.
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 05-06-2009
- C5 C5 Break V6 Exclusive
Het is niet einde autohobby maar een andere autohobby.En de sloopregeling doet pijn maar ik denk dat er ook niemand 1000,= euro over heeft voor een XM van 1993 met genoemde gebreken.
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 11-03-2006
- C5 V6 Exclusive Automaat
Harm schreef:Dat zeg ik, einde autohobby Ik wilde na de XM ook wat moderners, maar een Xantia is op z’n best “niet zo lelijk” en “wel geinig”. Dus heb ik maar eens iets compleet anders gekocht.
Yep, een Duits, suf karakterloos ding… (even gesteld dat je met compleet iets anders de BMW 320d uit je onderschrift bedoeld…)
Aan TS: Een C5 met een V6 motor is een hele fijne auto, vlot genoeg om het meeste verkeer met gemak voor te blijven maar desondanks zeer ontspannen te berijden. Kenners zeggen overigens dat het qua rijden zeker niet onderdoet voor een XM V6 (integendeel), dus dat einde autohobby valt ook wel weer mee.
qua comfort zal die C5-V6 niet slecht zijn. Op gebied van karakter neig ik toch wel naar de mening van Harm.
Ik heb zelf ook wel eens naar die C5 serie uit die jaargang gekeken maar ik knap totaal af op dat dashboard. Dat kan net zo goed in elke japanner zitten. Wat ik persoonlijk overigens ook erg zou missen zijn de zetels van een XM tov een C5.
In die C5 zit je OP een stoel, in de XM kruip je erin.
maar goed, das idd allemaal persoonlijk en zo’n C5 heeft natuurlijk ook wel zijn voordelen. Alles is nog gewoon verkrijgbaar en het is allemaal weer net ff nieuwer. Je bent, denk ik, mede door die nieuwe techniek, ook overigens meer afhankelijk van een dealer…. of dat nu zo fijn is…
In die C5 zit je OP een stoel, in de XM kruip je erin.
maar goed, das idd allemaal persoonlijk en zo’n C5 heeft natuurlijk ook wel zijn voordelen. Alles is nog gewoon verkrijgbaar en het is allemaal weer net ff nieuwer
Dat eerste is inderdaad erg persoonlijk! Ik zat altijd slecht op een XM stoel. Aan alle kanten te weinig steun, zitting te kort, leuning te laag, geen steun voor de bovenbenen… echt waardeloos.
En dat tweede is niet echt een voordeel, voor iedere scheet moet je eerst de boel laten uitlezen en een storing in het rechter achterlicht wordt veroorzaakt door een defecte ABS sensor, wat je merkt doordat het navigatiescherm ondersteboven staat…. wel de ellende, niet het karakter dus
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 11-03-2006
- C5 V6 Exclusive Automaat
gompy58 schreef:qua comfort zal die C5-V6 niet slecht zijn. Op gebied van karakter neig ik toch wel naar de mening van Harm.
Ik heb zelf ook wel eens naar die C5 serie uit die jaargang gekeken maar ik knap totaal af op dat dashboard. Dat kan net zo goed in elke japanner zitten. Wat ik persoonlijk overigens ook erg zou missen zijn de zetels van een XM tov een C5.
Mwoah, ik denk dat je toch nog eens in een gemiddelde Aziaat moet gaan zitten; da’s nog wel graad erger hoor… Het dashboard van een C5 is frivoler, speelser vormgegeven dan dat van een Xantia.
In die C5 zit je OP een stoel, in de XM kruip je erin.
Ten opzichte van een Xantia zijn de stoelen in een C5 aanmerkelijk beter in ieder geval, maar een C5 is strict genomen natuurlijk meer een moderne Xantia dan een XM, die zijn natuurlijke opvolger heeft in de C6.
maar goed, das idd allemaal persoonlijk en zo’n C5 heeft natuurlijk ook wel zijn voordelen. Alles is nog gewoon verkrijgbaar en het is allemaal weer net ff nieuwer. Je bent, denk ik, mede door die nieuwe techniek, ook overigens meer afhankelijk van een dealer…. of dat nu zo fijn is…
Valt wel mee hoor, de gemiddelde goede Citroën specialist weet zijn weg inmiddels ook wel te vinden in een C5.
Karakter is natuurlijk wel een subjectief begrip, al is iedereen het er over eens dat een XM er van overloopt. Over de Xantia zijn de meningen al veel verdeelder en natuurlijk is de C5 qua uiterlijk nog een stukje “gewoner” geworden. Maar waar het uiteindelijk werkelijk om gaat zijn de rij-eigenschappen, en dan is een C5 in mijn ogen een echte Citroën.
ik denk dat het enige dat echt belangrijk is, is of jij er blij mee bent.
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 11-03-2006
- C5 V6 Exclusive Automaat
gompy58 schreef:ik denk dat het enige dat echt belangrijk is, is of jij er blij mee bent.
Ik heb er in ieder geval nog geen spijt van; een C5 V6 is echt een stap vooruit t.o.v. een Xantia 2.0-16v die ik er voor had en waarvan de motor me stiekum een beetje tegenviel na de Xantia HDi110 die ik daar weer voor had. (en dan kun je zeggen wat je wilt over de Xantia, maar wat was dát een ontzettend fijne kar!)
Maar goed, we gaan offtopic, de TS vertelt hier over zíjn nieuwe C5 V6… Waarvan ik me afvraag: automaat of handgeschakeld?
Inderdaad, blij ermee zijn is het belangrijkste!
Ik vind een C5 een leuke moderne auto, mijn ouders hadden een C5 2.0 16v, een auto waar ik graag mee reed tgerwijl ik een BX en XM gewend ben.
Ik kan mij de keuze goed voorstellen, een XM blijf je mee bezig terwijl een C5 wat meet technische zekerheid biedt in mijn ogen.
Emiel
Ik ben na twee C5-en (phaseI / phase II) weer terug bij de XM.
Tsja, een XM heeft wat minder pit (TD), wat minder gadgets, maar rijdt, qua comfort, toch een stuk fijner dan een C5! Maar ... het blijft maar een mening. Veel plezier met de nieuwe voiture!
Ooit gehad: BX 14E (1984), BX 16TRI (1987), AX 10E (1987), BX TRD Turbo (1988), BX TZD Turbo (1990), XM 2.0 (1992), XM Turbo D12 (1992), AX 11 SPOT (1996); Xsara Turbo D Break LP (1999); Saxo 538 Sport (1999); BX Gti 16V (1988); C5 2.0 HDI LP (2001); C5 2.0 HDI Exclusive (2005); Xsara 1.8 16V (1998); XM Turbo D aut. (1998); C5 2.2 HDI Exclusive aut. (2005)