Totaal aantal Berichten: 3025
- BX 19 GT
- BX 16 RS
“Bijzonderheid” is ook maar 1 van de vele elementen waar de taxatiewaarde op gebaseerd wordt, en in geval van CX’en meestal de minst relevante.
Eens.
Dyna Z1: Tout alu.
waterman schreef:Robin, ook IN loondienst kun je voor 50ct de km rijden. Je moet alleen belasting aftikken over die 31ct die boven de 19 belastingvrije centen liggen. Netto houd je dan zo’n 31 ct per km over. Daar kun je leuk sm van rijden hoor, in de baas z’n tijd
Robin Visser schreef:En wat betreft die 19 ct maximaal belastingvrij, dat is een bedrag dat een werkgever maximaal belastingvrij aan werknemers mag uitkeren per gereden kilometer.
Wat ik zei, maximaal belastingvrij. Daarboven heb ik niets over gezegd, maar het kan inderdaad wel belast als je in loondienst bent. Als je zakelijk als zelfstandige rijdt, trek je het af en zul je waarschijnlijk per saldo op ongeveer hetzelfde uitkomen.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
rf schreef:De waarde (dus in mijn geval de 8500 euro) is de vervangingswaarde. Schiet er morgen een vrachtwagen uit de bocht dan ziet de taxateur de 8500 euro als middel voor mij om een vergelijkbare CX te kunnen aanschaffen.
Een zeer royaal bedrag dus voor een CX 20RE, waar overigens absoluut niets mis mee is, sterker nog: Douvrin rules en wat er niet opzit, kan ook niet kapot!!
Maar goed, dát is wat iedereen hier volgens mij bedoelt.
Want voor dat geld koop je dus ook een goed onderhouden Prestige met leer en alle opties. Of een harde CX Break van de 1e eigenaar. Zijn dat vergelijkbare CX’en?
Dus…. in theorie, als jij “slecht” wilt zijn, kun je die auto morgen total-loss rijden en er een luxere voor terugkopen vaak nog met behoud van het wrak ook! Als je dan handig bent, knap je die in je vrije tijd op en heb je 2 mooie CX’en!
Zo werkt dat toch met schadeverzekeringen? Waterman??
Iets dergelijks is recentelijk ook zo geschied met een andere forumgebruiker - let op: NIET met opzet natuurlijk!!!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Tja, als ik slecht zou zijn. Dan zou het kunnen ja. Maar het is een theoretische optie. CX-eigenaren zijn liefhebbers, lijkt me en die “zetten” hun voiture niet zo gauw tegen een boom. Want je moet ‘m dan wel total-loss rijden he. Wel even een flinke klap maken. Dat zullen vrouw en kinderen niet waarderen. Gaan we dus niet doen en gaan we rijden met als achterliggende gedachten dat de auto goed verzekerd is.
Dyna Z1: Tout alu.

Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
rf schreef:Want je moet ‘m dan wel total-loss rijden he. Wel even een flinke klap maken.
Je moest eens weten met wat voor ‘lullige’ schades een CX nog total-loss kan worden verklaard! (al dan niet terecht)
Maar goed, zoals je zegt, zoiets doet een liefhebber natuurlijk nooit met opzet!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D

Totaal aantal Berichten: 109
- C4 (1928-1932) torpedo
- Traction Avant 11B Familiale
- XM 2.1 td break sx
- C6 (2005-2012) 2,7 HDIF V6 EXCLUSIEF
- CX concorde
DriverD schreef:8500 euro voor een CX 20RE weinig? Het is geen DS hoor!
een ds is ook niet heilig

Totaal aantal Berichten: 27945
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Voor deze opmerking had je een topic van meer dan een half jaar oud ook niet omhoog hoeven kicken
Een DS heeft nu eenmaal meer marktwaarde dan een CX.
Dat is een kwestie van vraag en aanbod.