Wie wil er ook een Megasquirt?
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 22 september 2005 08:47 PM

Hmmm, na even nadenken toch maar besloten om dit hier te plaatsen, als de heren mods het er niet mee eens zijn wordt het vanzelf verplaatst lijkt me.

Ik ben aan het overwegen om een inkoop actie te doen voor een aantal Megasquirt open source brandstof injectie kits. Ik wil er zelf in elk geval twee, maar misschien zijn er andere mensen die ook willen. Informatie over het ding is te vinden op http://www.megasquirt.info daar is alles na te lezen. Als iemand anders er ook een wil kunnen we op deze wijze wellicht verzendkosten besparen.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 25 september 2005 06:32 PM
  [ # 1 ]

Goed, ik heb even wat meer info. Een complete kit om zo’n ding te bouwen (zelf solderen) kost 189 dollar een stimulator om mee te testen 40 dollar. Da’s totaal 229 dollar of zo ongeveer 190 euro, plus de verzendkosten, en die vallen geloof ik wel mee (ik heb een offerte aangevraagd voor 2 kits en een stimulator en dat was maar 25 dollar verzending). Je moet het ding dus wel zelf in elkaar solderen. Het gaat om de Megasquirt II (zie de http://www.megasquirt.info) met een v3.0 pcb met een heleboel opties. In principe kan je een boel bestaande onderdelen hergebruiken, zeker als je al een injectie auto hebt.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 25 september 2005 08:46 PM
  [ # 2 ]

Stimulator??? Is dat een soort vibrator??

GRG Very Happy

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 12 oktober 2005 02:56 PM
  [ # 3 ]

Het is uiteraard allemaal te vinden op http://www.megasquirt.info, maar mocht je het echt willen weten, de stimulator is een motor simulator waarmee je dus je instellingen kan testen, tot op zeker hoogte.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
web
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 10-02-2004

Gepost: 12 oktober 2005 07:56 PM
  [ # 4 ]

Zijn de genoemde prijzen voor de versie met of zonder ontsteking?

Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 12 oktober 2005 08:24 PM
  [ # 5 ]

De text van het mailtje van de meneer:

Thanks for your inquiry.  My kits include everything to assemble the ECU and stimulator.  They include the case and the connector for the end of your wiring loom.  You will have to re-use or provide temperature sensorsa throttle position sensorinjectorsfuel pumpplumbing, and the like.  You will also need to fabricate your own wiring loom, or modify the existing one on your car.

If 
you will be converting a non-EFI enginethe relay board comes in very handybut it is not as necessary when replacing a factory ECUSee the discussion in the MegaManual at <http://www.msefi.com/msinfo/>.

The cost of shipping via Global Priority Mail to the Netherlands for two ECU kits and a stimulator is $23.  The total would be $441broken out as follows:

2 MegaSquirt I v3.0 kit     $189  $378
1 MegaSquirt Stimulator kit         40

  Shipping 
and handling             23

  Total                           
$441

Taxes 
and duties are not included, and will be determined by your Customs department.  They are generally collected upon delivery.

--
Glen 

Het gaat hier om Megasquirt I’s die natuurlijk uit te breiden zijn tot II’s met de “daughter board” als ik het goed begreep. De II’s zijn alleen wat moeilijk leverbaar op het moment. Ik overweeg het ook hoor, maar op zich heb ik vrij veel vertrouwen in de onsteking van de CX, en er is een flinke vertaalslag te maken van de wat aparte CX onstekingssysteem.

De megasquirt II’s zijn er ook:

Available kits:
MegaSquirt II v3.0 ECU kit
    

NEW MegaSquirt II kit v3.0Includes the new HCS12 MS II module with CAN bus support, as well as all the v3.0 optionsincluding the improved flyback circuitdirect coil driverVR sensor amplifier, and additional protection circuits for the injector driversThe end plates for the case are routed to the connector shape, and allow the connectors to be mounted to the plates for additional support.

Complete MS II v3.0 kit including B&G MS2PKIT and CNC case $250.00 

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook