1 van de 2
 1 2 Volgende > 

benzinetank schoonmaken
CitroenZetiX
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32

Gepost: 05 maart 2010 03:57 PM

Hallo allemaal,

Er is vast wel een slimmerik die mij kan vertellen hoe ik mijn benzinetank van mijn zx goed kan schoonmaken.

Injectiecleaner al geprobeerd. cabarateur is ook schoongemaakt. Nieuwe benzinefilter. Toch heeft hij af en toe kleine kuren voornamelijk met bijna lege tank. Mijn monteur vermoed dat het te maken heeft met vuil in de benzinetank, omdat het filter onwijs vuil was.

En natuurlijk alvast bedankt very good

Citroen ZX ‘92 1.4 reflex
Citroen ZX ‘95 1.4 reflex
Citroen ZX ‘96 1.8 advantage
Citroen AX ‘95 1.4 TGS

Citroen!! What else? love

Profiel  

CitroenZetiX
< 100 berichten
Rank

Gepost: 06 maart 2010 05:27 PM
  [ # 1 ]

Even een status over mijn missie schoonmaak benzinetank. Ik heb een product gevonden die alle prut en water oplost uit je benzinetank. Forte heet het. Heb net een flesje gekocht. 17 euro ongeveer. Alleen bij garages te koop. Eerst kijken of 1 flesje voldoende is.

http://www.amt.nl/web/Vraagbaak/tonen-vraagbaak/Schoonmaken-vervuilde-benzinetank-2007-10.htm

http://www.forte-nwe.com/NL/Forte+producten/Brandstof/Fuel+System+Cleaner.html

Nu maar hopen dat het prut oplost. Ik hou jullie op de hoogte

Citroen AX ‘95 1.4 TGS

Profiel  

CitroenZetiX
< 100 berichten
Rank

Gepost: 10 maart 2010 01:29 PM
  [ # 2 ]

Edit René...quote gewist..quoten op het laatste bericht is onzin

Al deze zaken zijn door de monteur nagekeken. Daar ligt het volgens hem niet aan.
Kan je me vertellen waar ik onder mijn ZX moet gaan kijken? Dan controleer ik het ook even.
Alvast bedankt

Citroen AX ‘95 1.4 TGS

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206

Gepost: 15 maart 2010 03:00 AM
  [ # 3 ]

kleine kuren met een bijna lege tank ?

Is dat toevallig alleen in (rechter) bochten ? Dat heeft te maken met de vorm van je tank, is ene zx probleempje. Remedie: zorg dat je voldoende benzine in je tank hebt.

Overigens sluit ik me bij ZX cruiser volledig aan. Tankschoonmaken, ook wel spoelen genoemd, lukt enkel en alleen als je de tank eronder uit haalt. wat heeft die monteur je allemaal verteld ? of was hij het die je die dure flesje verkocht ? Want dan is het ws een verkoper geweest ipv een monteur Smile

Profiel  

CitroenZetiX
< 100 berichten
Rank

Gepost: 15 maart 2010 09:10 AM
  [ # 4 ]

Is dat moeilijk benzinetank spoelen en alles schoonmaken? Schijnt dat jullie dat allemaal heel makkelijk vinden. Mocht dat zo zijn dan ga ik een autobrug huren om het zelf te doen. Het spoelen van de tank doe ik met waarschijnlijk brandstofcleaner? En benzinetank een paar schroefjes losdraaien?
Misschien iemand tijd om mij te helpen. Eventueel tegen betaling.

Citroen AX ‘95 1.4 TGS

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 15 maart 2010 12:09 PM
  [ # 5 ]

tsja, moeilijk, moeilijk… In theorie is het niet ingewikkeld. Je moet bouten losdraaien, onderdelen verwijderen etc.

Een d-riem wissel is ook niet moeilijk maar daar waag ik me niet aan. Het is maar net wat je wel en niet kunt of mischien belangrijker, aandurft.

Het is iig een stapje meer dan alleen een paar schroefjes losdraaien. Je uitlaat moet er gedeeltelijk onderuit. ( en daarna natuurlijk weer lekvrij op. Het klusje staat geloof ik beschreven in de Hayes.

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten

Gepost: 15 maart 2010 11:40 PM
  [ # 6 ]

een zaterdag voor het drogen of het de- en monteren ?

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten

Gepost: 17 maart 2010 01:29 AM
  [ # 7 ]

mwah, met wat remmen reiniger en een lucifer droogt je tank ook bij 30 graden onder nul Smile

maar zonder dollen. JY, kun jij een indicatie geven van wat er allemaal los moet ?

Profiel  

aller-aller
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 205

Gepost: 18 maart 2010 06:47 PM
  [ # 8 ]

heb het bij mijn vorige zx gedaan met de aanwijzigingen van cruiser

mij viel het allemaal reuze mee!

handremkabel kan blijven zitten trouwens… loshalen op de bevestigingen alleen dacht ik, met een beetje handig draaiwerk kan de tank er tussenuit

was inderdaad in 1 dag gedaan, inclusief het repareren van de vulpijp, schoonmaken van pomp en vlotter, filter, nieuwe slangen en een paar keer fietsen met twee 5-liter tankjes naar de benzinepomp

misschien een dag van te voren de wd-40 over de bouten… voor de zekerheid

it never gets any easier!

Profiel  

jaimieberkhout
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1119

Gepost: 18 maart 2010 10:39 PM
  [ # 9 ]

Handremkabels gaan iig wel in de weg zitten. Het is niet onmogelijk om de tank er tussendoor te krijgen denk ik. Maar zo gek veel werk is het niet om ze er vanaf te halen en dan kan de tank er normaal onder vandaan.

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten

Gepost: 19 maart 2010 12:14 AM
  [ # 10 ]

hoeveel verder is het dan eigelijk nog om de complete achteras eronder uit te plukken?

JY, niet veel meer werk toch ?

klusje staat nog steeds….. op de lijst

Profiel  

jaimieberkhout
> 1100 berichten

Gepost: 20 maart 2010 01:30 AM
  [ # 11 ]

Remleidingen er nog af en evt de Abs stekkers nog. En dan kan hij er onder vandaan.

Profiel  

fabzx
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 42

Gepost: 20 maart 2010 10:00 AM
  [ # 12 ]
gompy58 schreef:

Is dat toevallig alleen in (rechter) bochten ? Dat heeft te maken met de vorm van je tank, is ene zx probleempje. Remedie: zorg dat je voldoende benzine in je tank hebt.

Zeer irritant en potentieel gevaarlijk! Zo kon ik na een lange doordraaier op de snelweg niet normaal invoegen omdat ik daardoor totaal geen vermogen had. Een auto achter me moest in de ankers… En dat terwijl de tank bijna halfvol was… Waarom geen schotjes in de tank?

Profiel  

jaimieberkhout
> 1100 berichten

Gepost: 20 maart 2010 08:32 PM
  [ # 13 ]

Wel vreemd dat ik daar nog nooit last van heb gehad.

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten

Gepost: 21 maart 2010 12:08 AM
  [ # 14 ]
fabzx schreef:
gompy58 schreef:

Zeer irritant en potentieel gevaarlijk! Zo kon ik na een lange doordraaier op de snelweg niet normaal invoegen omdat ik daardoor totaal geen vermogen had. Een auto achter me moest in de ankers… En dat terwijl de tank bijna halfvol was… Waarom geen schotjes in de tank?

Ik meen, dat er verschil is in de tank van een serie 1 en serie 2 zx. Betr bekent met lange motorkap en korte motorkap.

Die laatste , de serie 2, heeft (meen ik) een iets ander vorm in de tank waarmee het probleem is opgelost.
Het is gewoon een gegeven en je weet het en dus kan je er rekening mee houden. Mijn ervaring was dat zodra het benzine lampje ging branden het de kop op kon steken.  Ik ging dan die specifieke bochten gewoon wat rustiger in. Trok de wagen zo snel mogelijk recht, wachte even met gas geven en dan was het te vermijden. Uiteraard dan zo snel mogelijk tanken.

Profiel  

jaimieberkhout
> 1100 berichten

Gepost: 21 maart 2010 10:10 PM
  [ # 15 ]

Volgens mij ook geen verschil in tanks. Wel zijn de leidingen anders van de fase 2. Of iig de koppelongen. Fase 1 heeft slangenklemmen en fase 2 koppelingen. Ook is de bovenkant van de tank anders van de fase 2. De fase 1 heeft 2 doppen waaronder onder de ene de brandstofpomp en onder de ander de vlotter. Fase 2 heeft 1 dop waaronder alles zit. Dus zit in de koets van de fase 2 ook maar 1 gat onder de achterbank. Ik rijd nu met een 92 Zx 16v en daar heb ik dat probleem ook niet mee. Zelfs niet als het lampje al brand. Moet ik wel zeggen dat de meter van die denk ik niet erg klopt. Als het lampje aan gaat kan ik ong 40 Liter tanken en dan is hij weer vol. Dat heb ik met de fase 2 Zx ook. Terwijl de tank toch 55 liter is.

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook