Iemand ervaring met het laten reviseren van de spanningsregelaar… of is dit dermate kostbaar dat een nieuwe een beter optie is?
Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!
Bij chyparse uit voorraad leverbaar (oude inleveren). Hebben ook orginele behuizing met ingebouwde elektronische spanningsregelaar: werkt perfect geen flikkeren van het licht meer
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Toch nog even verder gaan erover: De spanningsregelaar is in Augustus 2009 vervangen voor een nieuw exemplaar. Wat kan de reden zijn dat deze nu al overleden is?
Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
k*tkwaliteit?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
De gereviseerde regelaars die het magazijn van de DS-club levert zijn van goede kwaliteit. Jouw regelaar kwam daar niet vandaan zeker?
Citroen!
DriverD schreef:De gereviseerde regelaars die het magazijn van de DS-club levert zijn van goede kwaliteit. Jouw regelaar kwam daar niet vandaan zeker?
Nee athans bij DS club partner garage laten doen!
Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Een mechanische kan je nastellen. een elektronische niet.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Bassiechevron schreef:DriverD schreef:De gereviseerde regelaars die het magazijn van de DS-club levert zijn van goede kwaliteit. Jouw regelaar kwam daar niet vandaan zeker?
Nee athans bij DS club partner garage laten doen!
Ook partnergarages heb je in verschillende kwaliteiten.
Citroen!
Zojuist andere spanningsregelaar erin gezet. Alles werkt weer behalve wanneer ik de startknop indruk. Er gebeurd niets. Zelfs geen getikkend geluid…
Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De startknop is geschakeld via de regelaar bij sommige modellen. Je hebt nu dus een regelaar zonder die voorziening kennelijk. Nu moet je de startknop in de auto even van een nieuw draadje voorzien wat direct aan massa ligt ipv via de spanningsregelaar.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Volgende probleem: nieuwe spanningsregelaar erin gezet maar accu blijft te veel opladen (nu zo’n 15,4 volt was met de kapotte regelaar 17,5 volt) wat zie ik over het hoofd?
Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!
Check je meter even. Als het een meter is die op batterijen werkt kan ‘ie verkeerde waarden aangeven als de batterijen bijna leeg zijn. Anders even een meter van iemand anders proberen, of bij de garage even door laten meten.
Als je met een goede meter nog steeds 15,4 volt meet, dan is ook je nieuwe regelaar niet goed.
Is die 15,4 volt bij stationair draaien of als de motor op toeren is?
Heb ook zulke waarde gehad naar later bleek had ik de geschakelde + (op dynamo)en de L (op de dynamo) verkeerd om. Bij stationair loop niks aan de hand maar bij verhogen toerental ging hij al richting de 15.5V. Is na omwisselen nu 13.8V.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 10-12-2006
- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Al twee waardevolle suggesties (meter defect dan wel draadjes verwisseld).
Mocht je nog een derde mogelijke oorzaak zoeken: controleer of de massa-aansluiting van de regelaar wel écht goed massa maakt, en of de plus-aansluiting wel écht dezelfde waarde vertoont als de accu-plus.
Succes!
- Oscar -
‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé
Ok dat zijn goede tips idd. Heb de waarde gemeten bij draaiende motor met de choke erop
Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!