13 van de 26
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
   
Sjon z’n Citroën BX 15 RE van 1988
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 14 maart 2010 01:23 PM
  [ # 181 ]

Overleg nou eens met paps en mams om het ding gewoon in orde te maken, misschien overschrijven mocht de auto niet op hun naam staan en de auto gewoon lekker gebruiken waarvoor de BX gemaakt is, namelijk kilometervreten.
Dus:  Keuren, belasting betalen, verzekeren en gáán met de quinze!

Je komt er op die manier ook beter achter wat de nukken zijn en de auto “gymnastiekt” ook beter op straat dan met de hoogteregelaar te spelen.

(edit:  ik heb dit vroeger ook gedaan met mijn dafje, mam reed ermee tot ik mijn roze papiertje had)

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 14 maart 2010 02:44 PM
  [ # 182 ]

Tjonge, wat ontzettend jammer om dat bruine interieur er uit te halen…..

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 14 maart 2010 02:44 PM
  [ # 183 ]

verder; wat Maurice zegt.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5482
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 14 maart 2010 04:46 PM
  [ # 184 ]
Profiel  
 
Sjon1991
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 26-06-2009

- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir
- C1 Selection 5drs
Gepost: 15 maart 2010 12:28 AM
  [ # 185 ]

Alcyone, bedankt voor de reactie! ..en logica is inderdaad de basis van het sleutelen Smile

Vandaag weer lekker bezig geweest met het interieur. De chokekabel hebben we uiteindelijk, na wat geruzie met dat rubberen ding, naarbinnen gekregen.. en weer naarbuiten. Daarna kon het dashboard er snel uit gehaald worden en na even leeg gestaan te hebben wordt ze al weer opgebouwd. Het zwarte dash zit er al weer in. En het ziet er goed uit Very Happy
Ook de draadboom van de GTi zit er in. Uiteindelijk viel het mij wel iets mee.. ik had verwacht dat dat klusje erger zou zijn. Wel met grote dank aan Timo, want zelf zou ik er niet eens aan durven beginnen.
De elektrische bediening van de portierruiten werkt alleen nog niet helemaal.
Ik denk dat het zwarte interieur in combinatie met de bruine BX erg mooi zal worden. Het zit in ieder geval veel beter.

Ik snap dat er veel mensen zijn die dit jammer vinden. Ik wil graag een goede mooie auto hebben en dat werkte niet echt met het bruine interieur. Ik ben het er mee eens dat een bruin interieur bij deze auto hoort en dat een originele auto altijd wel mooi is. Dit bruine interieur was helaas erg versleten en verkleurd. De deurpanelen zijn onderhand een combinatie van bruin en grijs in plaats van mooi bruin. Ook het dashboard is in de loop der jaren flink verkleurt door de zon. Ook al is het origineel.. het is gewoon geen mooi interieur meer.

Nog wel even een vraagje aan Maurice.. Wat moet ik overleggen met ‘paps en mams’? De BX staat op mijn vaders naam.. ik kan hem namelijk niet eens op mijn eigen naam zetten. De BX is geschorst omdat ik niet van plan ben voor meer dan een jaar aan wegenbelasting e.d. te betalen als ze niet gebruikt wordt.
Dat kilometervreten zal dus niet gaan lukken. Mijn ouders zouden er sowieso niet in gaan rijden en zonder rijbewijs gaat mij dat ook niet lukken. Als ik die al zou hebben zou ze al heel wat kilometers gemaakt hebben.
Dus: Keuren, belasting betalen en verzekeren gaat nu niet lukken. Tja, het zal wel lukken, maar dat is weggegooid geld..

Hier nog wat foto’s van la Quinze en de opbouw van haar nieuwe interieur

Mijn Citroën BX 15 RE


Joie de Vivre ..avec Citroën!

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6157
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 15 maart 2010 12:39 AM
  [ # 186 ]

Nog even een voorbeeldje Wink

Dit was mijn Besje met haar “crisis"interieur:

En dit met bruin TGi inetrieur:

Dat is toch echt mooier… Cool
Dus, loop je tegen zoiets aan: gelijk meenemen! Wink
En tot die tijd: veel plezier van je zwarte interieur, natuurlijk!  very good

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 15 maart 2010 06:25 PM
  [ # 187 ]

Tsja, Als je ouders niet van plan zijn om er mee te rijden dan heb je inderdaad geduld nodig en moet je het maar doen met af en toe de oprit op en neer.

Wel de pest dat dan na 25 keer de oprit op en neer je uitlaat eronder vandaan rot vanwege de vele condensvorming.

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 15 maart 2010 06:29 PM
  [ # 188 ]

Jullie hebben allemaal gelijk hoor… maar anderzijds, waarom hem zoveel schrik aanjagen?

Mijn auto heeft 18 maanden zo gestaan (wel in een garage) met af en toe starten en héél af en toe een tripje (voor de keuring of herstelling). En mijn uitlaat is nog goed, mijn D-riem is nog goed enzovoort (en al hetgene dat niet goed is durf ik niet daaraan te wijten hoor Razz )

Maar reken wél op een kostelijk eerste jaar rijden… Want dan komen de echte nukken pas naar boven :S

Profiel  
 
Sjon1991
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 26-06-2009

- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir
- C1 Selection 5drs
Gepost: 21 maart 2010 05:16 PM
  [ # 189 ]

Een bruine auto met bruin interieur blijft inderdaad mooi. Maarja, Besje had dan ook een mooi en goed interieur.. de mijne helaas niet meer. Dat genieten gaat vast lukken! Very Happy

Tja, m’n ouders hebben bij elkaar al 3 auto’s voor het dagelijks vervoer. Dus ze gaan echt niet belasting verzekering enz. betalen om ook nog met een BX te kunnen rijden. Dat mijn uitlaat wegrot door een aantal keer de oprit op en af te rijden lijkt me persoonlijk wel een beetje overdreven.
De uitlaat was bij aankoop al niet goed en er is bij Duckservice aan gelast. Nu zit er dus weer een lek in. Tijd voor een nieuwe.. of nieuwe delen.

Afgelopen week is het interieur afgemaakt. Met veel dank aan Timo! Very Happy anders was ik er nooit aan begonnen. Wat een fantastische stoelen zitten er nu in! Zit wel erg lekker! Very Happy
De centrale vergrendeling werkt ook prima! Maar als ik haar op slot doe gaat het lampje van de choke branden Laughing ..geen idee waarom juist dat lampje.
Ook de elektrisch bedienbare ruiten werken goed. Ze is ineens wel heel wat luxer geworden Smile
Nu heb ik zelfs een in delen neerklapbare achterbank MET armsteun! Super! En vakjes in de achterdeuren.. zelfs dat had de 15 RE niet. Ondanks een paar verkleurde plekken ziet het interieur er na 20 jaar nog erg goed uit! Ik was erg benieuwd hoe het bij elkaar zou staan, een bruine auto met zwart interieur. Ik vind het echt prachtig.. geen idee waarom Citroën dat nooit geleverd heeft. Naar mijn idee hebben ze dat in ieder geval nooit gedaan.. dacht ik.
Zie hier de foto’s van hoe het geworden is:

Er moeten nog wel een paar onderdelen gehaald worden.. o.a. de plastic bekleding van de A-stijlen. De eigenaar van de GTi had hier namelijk een paar schroeven doorheen gejast. Niet echt mooi dus. De pookknop van de GTi past helaas niet. De achteruit van de versnellingsbak van de 15 RE zit naast de 1. Net als bij veel Opels ( shut eye ) moet je een soort ringetje onder de pookknop optillen voor je hem in z’n achteruit kan zetten. Met de GTi knop krijg je dat ding niet helemaal naar boven waardoor hij nogal stroef gaat. Dus ik zal het moeten doen met de versleten knop van de 15 RE. De radio zit er ook nog niet in.. er zitten nogal veel kabeltjes en stekkertjes waarvan we niet meer wisten welke waar in moest..

Ik had haar al eerder naar buiten willen rijden om foto’s in daglicht te maken, maar ze start niet meer.. ‘t is ook altijd wat met die BX’en Rolling Eyes  Het klinkt alsof ze aan wil slaan, maar het gaat net niet. Op dit moment is dat niet het grootste probleem, anders zou ik gewoon de accu nog eens opladen o.i.d. (die is helaas ook zo goed als dood) Maar madam wordt eigenwijs en houd haar klep dicht. Op de één of andere manier werkt de kapontgrendeling ook niet meer Sad Terwijl we nog getest hebben of die het deed..
Misschien maar eens kijken of de koplamp eruit te peuteren is en of ik dan bij dat kabeltje kan komen.
M’n vader kwam al doodleuk met een blikopener aanzetten.. hopelijk hoeft die niet gebruikt te worden Wink

Mijn Citroën BX 15 RE


Joie de Vivre ..avec Citroën!

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 21 maart 2010 06:06 PM
  [ # 190 ]

ik heb bij mijn “sport” ook een GTI knop en een achterruit naast de 1. Er staat me iets van bij dat ik die veer heb ingekort…

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 21 maart 2010 06:13 PM
  [ # 191 ]

Ziet er erg chique uit zeg! Ik ben wel een fan van bruine interieurs, maar dit is er zeker niet lelijker op geworden.

En die pookknop moet gewoon passen. Als je de achteruit naast de 1 hebt zit er een veer in de pookknop, als je de achteruit achter de 5 hebt zit er een rubber bus in. Dus die rubber bus eruit halen en de veer erin en dan zou het moeten werken.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6157
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 21 maart 2010 07:48 PM
  [ # 192 ]

En dat het lampje van de choke gaat branden als je de cpv gebruikt: ik gok op een foutieve massaverbinding.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5482
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 21 maart 2010 08:09 PM
  [ # 193 ]
Profiel  
 
Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 22 maart 2010 03:56 PM
  [ # 194 ]

Gaaf interieur, echt een vooruitgang zo!

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 22 maart 2010 04:56 PM
  [ # 195 ]

netjes!

Profiel  
 
 
13 van de 26
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook