




Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009
- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Hallo allemaal,
Het is zo ver. Morgen vertrekken we richting dakar met onze overvolle cx. De auto is helemaal bestickerd en heeft vandaag zijn laatste schoonmaak beurtje gehad. Na eindeloos bezig geweest te zijn met het inpakken staat de auto nu vol bepakt te wachten op de rit morgen. Iedereen bedankt voor alle tips en bijdragen. Het sponsor geld is ons ook gelukt 7000 euries Nu hopen dat we de finish halen. Zoals eerder vemeld kunnen jullie ons volgen op http://www.amsterdamdakar.nl we zijn team Coolrunnings 3018. Donaties kunnen natuurlijk nog steeds terecht.





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Succes!
Citroen!




























Totaal aantal Berichten: 9071
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Veel succes!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
hee jongens heel veel succes, en veel plezier…





Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009
- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
hallo uit marokko allemaal, ik hou het kort gezien we zo weer door moeten maar de auto doet het goed. we hebben een hoop probleemjes moeten tackelen maar we rijden nog . het retour systeem is zo lek als een mandje gebeurt toen de koppelings kabel vervangen werd maar niemand rijdt zo confortabel als wij. over een weekje thuis.





Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009
- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Hallo, ik heb alle dakar pica’s online gezet dus bij deze de link….
Leuke foto’s. Moet zo te zien een enorme belevenis zijn geweest.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
En de rest van het verhaal?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Wat een heftige fotoserie! Schitterend!



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Wat een ervaring moet dat geweest zijn. Iets om je hele leven bij te blijven. Prachtig!




Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 06-05-2007
- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Dat smaakt naar meer
Marcel





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
waterman schreef:En de rest van het verhaal?
Ja, is er nog wat kapot gegaan aan de CX? Is ie daar gebleven?
Citroen!





Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009
- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Poe…waar zal ik beginnen…
Ik zal eerst vertellen hoe de rally is verlopen.
We zijn in amsterdam te start en voorzichtig richting Marokko gereden. Het eerste wat stuk ging op dag 2 was de koppelings kabel (dat gebeurde in de sprint naar de boot van Spanje naar Marokko ). We hadden helaas geen tijd om dit te fixen dus is de auto door een mede rally genoot naar de boot gesleept.
Op de boot hebben we lekker gepuzzeld en er creatief een nieuwe pin(spijker) bij de pedaal tussen gekregen.
Nou hebben we in Marokko heeeel veeel water tezien gekregen waar we doorheen moesten rijden gezien veel wegen waren ondergelopen. auto heeft hierdoor ook 2 dagen op 3 cilinders gelopen gezien een t-shirt om de luchtfilter schijnbaar niet genoeg was… Gelukkig herstelde de auto zichzelf en liep ie later weer goed.
700 km voor de finish kregen we helaas slechte berichten over mauritanie… er sheen een U.N. Convooi aan vaantjes geschoten te zijn en daar waren mensen bij om het leven gekomen. Dapper /stom als we waren wilden we nog steeds door gaan alleen wilden we Mauritanie in 1 dag overbruggen inplaats van 3. Toen we richtig grens gingen kregen we berichten dat er zowel franse als spaanse toeristen waren gekidnapt en dat engeland en frankrijk een recall van al hun bevolking was begonnen. Hier begonnen we toch ernstig aan ons besluit te twijfelen en na een paar telefoontjes met het ministerie van defensie zijn we toch maar tot het besluit gekomen NIET door te rijden.
Dit kwam natuurlijk een beetje ongelegen gezien ons budget al redelijk mager was en we niet echt hadden gepland op een terug reis van 4000 km. Daarnaast viel de auto van ellende zowat uit elkaar….
Maargoed met trots kan ik zeggen dat onze citroen 1 van de 7 auto’s was die de hele route heeft gereden EN terug is gekomen (we gingen van start met 20 auto’s.
Daarnaast was onze auto erg populair door de audio inbouw die elke avond voor een leuk feesje zorgde… We hadden het namelijk zo gebouwd dat het spul op het dag bevestigd kon worden en de auto diende met de 4 subwoofers als grote gele baskast.
Wat is er allemaal stuk gegaan..
De koppelings kabel heeft het 8x begeven op een anders punt. (we konden nergens een origineel vinden dus deden het elke keer met kabels van andere type auto’s die niet helemaal paste. Tot er op een dag in the midle of nowhere en man op een fiets zag dat we weer onder de auto lagen en tien minuten laten kwam hij met een originele cx koppelings kabel )
De achterklep is afgebroken (:) )
De fans waren vastgelopen van de stof
De retour slangen waren afgebroken en gerepareerd met lolli stokjes en ducktape
De dynamo was afgebroken
De hydraulische pomp begon aan te lopen tot het punt dat de riem hem niet meer aan het draaien kreeg (stof)
Verwarming deed het niet meer (fans trouwnens ook niet)
5 de versnelling deed het in spanje op de terug weg niet meer.. (hij duwde hem de hele tijd eruit)
maar dat was het wel zoeen beetje. We hoorden elke dag wel weer ergens een rare tik maar de oplossing was simpel….gewoon de muziek aanzetten dan hoor je het niet.
Ik moet wel zeggen dat we alle extreme route’s hebben mee gereden en de auto niet echt is bespaart.
Soms moest je vaart maken om een steile duin op te komen wat inhielt dat je er met 40 a 50 opaf kwam en vol met de neus het zand in boorde ....dat soort dingen hielpen natuurlijk niet maar als je geen vaart maakte kwam je vast te zitten.
Hadden we het hele stuk op asfalt gereden dan weet ik zeker dat er op de koppelings kabel na niets stuk zou zijn gegaan.
Het was inderdaad een onvergetelijke ervaring en ik zou het zo nog een keer doen in een cx… Was top. waar iedereen zijn kop zowat stoote tegen het dak zaten wij ontspannen een lekker stukje te sturen.





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Marroko = Marokko?
Leuk verhaal!
Citroen!
Mauritatie ?
Ach wat maakt het uit. Als ons forum vrij van taalfouten zou moeten worden, dan zou ik nakijkers de kost niet willen geven.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl