













































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
ehhhh…. sjors? een regelaar in een accu Katgert moet gewoon die hele dynamo effe wegbrengen voor een knappe revisie. Uitbouwen is max een klein uurtje werk, naar onderen toe inderdaad.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





















Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007
- C35 Hilton XLS
Herstel sorry regelaar in de dynamo bedoelde ik.
Ik heb het even verbetert tja ik ben ook maar eens mens.
Citroen c32 Hilton XLS






















Totaal aantal Berichten: 3839
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
mkatgert schreef:Inmiddels verhuisd en op vakantie geweest, en de CX rijdt nog steeds als vanouds. Lekker, met wat kleine dingetjes. De dynamo is nu echt aan revisie toe, de achterklep wil tijdelijk niet meer open, maar het rijdt zo verschrikkelijk fijn en comfortabel…
Zit er eigenlijk al een goede radio in? Ik herinner me dat niets zo lekker is als met de CX naar het zuiden (Frankrijk, Spanje) en dan heerlijk cruisen met een fijn muziekje.
Edit; wel eerst die dynamo reviseren duss





















Totaal aantal Berichten: 2509
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
woutersmits schreef:mkatgert schreef:Inmiddels verhuisd en op vakantie geweest, en de CX rijdt nog steeds als vanouds. Lekker, met wat kleine dingetjes. De dynamo is nu echt aan revisie toe, de achterklep wil tijdelijk niet meer open, maar het rijdt zo verschrikkelijk fijn en comfortabel…
Zit er eigenlijk al een goede radio in? Ik herinner me dat niets zo lekker is als met de CX naar het zuiden (Frankrijk, Spanje) en dan heerlijk cruisen met een fijn muziekje.
Edit; wel eerst die dynamo reviseren duss
Nee, nog geen goede radio. De auto staat nu ook nog bij m’n oude huis omdat ik er nog geen parkeervergunning voor heb, dus ik kan er ook niet al te makkelijk aan knutselen.
Gistermiddag vond ik het instructieboekje van de CX Injectiemodellen bij de post. In het Frans, dus het past goed bij de auto. Erg leuk, Jim bedankt!





















Totaal aantal Berichten: 2509
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
De linkerachterdeur ligt klaar in de stalling om gemonteerd te worden, aanzuigleiding naar de pomp is gedeeltelijk vervangen afgelopen zaterdag.
De motor begint langzamerhand lekkerder te lopen, nog wel eens een hikje als ik vol gas geef met lage toeren.
Verder geeft de eerste keer in z’n 2 schakelen na een nachtje stilstaan een lekker krakend geluid, daarna schakelt de bak prima. Eerst maar eens bakolie laten vervangen.
Dynamo schroef ik er later deze week maar eens uit.
Never a dull moment…
Behalve dat de bak kraakt als je voor het eerst op de dag naar z’n twee schakelt, gaat het dan ook zwaarder of is het puur het geluid?
Off-topic; welke weg is dat op jou avatar, de Stelvio pas?
Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Om te beginnen moet je de bakolie maar eens verversen. Ik zou je willen adviseren om er daarna Castrol Syntrax in te stoppen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





















Totaal aantal Berichten: 2509
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Laurensvzb schreef:Behalve dat de bak kraakt als je voor het eerst op de dag naar z’n twee schakelt, gaat het dan ook zwaarder of is het puur het geluid?
Off-topic; welke weg is dat op jou avatar, de Stelvio pas?
Het voelt iig niet zwaarder, en als ik heel voorzichtig wat langer op de syncromeshes blijf hangen dan schakelt ie ook geruisloos. Bakolie gaat dus vervangen worden. Y bedankt voor de tip.
Het plaatje is inderdaad van de Stelvio ja.





















Totaal aantal Berichten: 2509
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Nou ja, dat krijg je als je te lang wacht: het dynamolampje wilde nu echt niet meer uit.
Zojuist de dynamo uitgebouwd, morgen naar de reviseur en dan verder met de rest van het lijstje…





















Totaal aantal Berichten: 2509
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
En toen was de dynamo via garage Hydraulique helemaal goed gekomen. Die zit er inmiddels in, de accu laadt weer met 14.2 volt bij, stationair tot volgas, helemaal prima. Leontien bedankt, Rik bedankt voor het langsbrengen, fijne service!
Toen ik weg wilde rijden was ik alleen 1,2 en achteruit kwijt.
Schakelstangetje vastgeklikt en weer vrolijk verder














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
mkatgert schreef:
Toen ik weg wilde rijden was ik alleen 1,2 en achteruit kwijt.
Wat een fijne wagen Sjonnie… hoe kom je daar aan?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Tja,
hoe is het mogelijk ??? maar gelukkig was het iets simpels.
Mark
CX 2000 pallas ‘78





















Totaal aantal Berichten: 2509
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
waterman schreef:mkatgert schreef:
Toen ik weg wilde rijden was ik alleen 1,2 en achteruit kwijt.
Wat een fijne wagen Sjonnie… hoe kom je daar aan?
Ach, die stang heb ik er waarschijnlijk, toen ik met m’n linkerhand tussen radiateur, hydrauliekpomp en twee kvs-slangen door de dynamo vast hield om met m’n rechterhand door de radiateur, onder het inlaatspruitstuk langs achter het reservewiel langs de aarde vast te draaien, met m’n derde hand van z’n bolletje afgestoten.





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
ja,
dat klinkt bekend, toevallig vorige week ook mijn dynamo eruit gehad en er lijkt heeeeeveel plaats te zijn om het ding eruit te halen maar uiteindlijk gaat het met veel gewring en gevroet eruit.
Mark
CX 2000 pallas ‘78





















Totaal aantal Berichten: 2509
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
De blijdschap was van korte duur: na het verwijderen van het deurpaneel linksachter (wat overigens gelukt is zonder een plastic klemmetje uit het paneel te slopen) de auto maar eens gewassen, want een vogel had flink z’n best gedaan op de lak.
Bij het droogrijden ging het dynamolampje maar weer eens aan. Zucht. Tankstation opgezocht: 11 volt. Hm, niet best. Niet veel later weer 12.4 volt.
Bij thuiskomst wilde de auto zelfs niet meer starten, zo uitgeput was de accu.
Dynamo lijkt me niet de schuldige; bedrading dan maar eens nalopen…
Er zitten drie aansluitingen op de dynamo, een dikkere draad met een oogje wat op een uitstekend draadeind geschroefd wordt en een stekker met twee polen, waar dunne draadjes aan vast zitten. Wat is wat?