Totaal aantal Berichten: 172
Geregistreerd: 29-04-2007
- 2CV 2cv6
- Visa leader diesel
- 2CV AK 400
Ik heb een klein probleempje met mijn remvloeistof. Ik raak in een aantal dagen redelijk wat remvloeistof kwijt zonder dat ik mijn eend ook daadwerkelijk gebruik. Nu zie ik binnen in de koets bij het rempedaal nattigheid liggen…volgens mij remvloeistof (ik voel al nattigheid komen).
Iemand enig idee hoe dit op te lossen???
Plop
Follow the leader
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Met een nieuwe hoofdremcilinder. Die is namelijk lek.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Wat heb je voor remsysteem, LHM of DOT? Indien DOT >>> heel rap erg goed schoonmaken die hap!!! Het is echt rotzooi voor je metaal.
Totaal aantal Berichten: 172
Geregistreerd: 29-04-2007
- 2CV 2cv6
- Visa leader diesel
- 2CV AK 400
Tis een 84-er dus volgens mij de LMH (je weet wel de groene).
Maar moet er dan een hele nieuwe hoofdremcilinder op gezet worden???
Follow the leader
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Bij LHM ook niet te lang wachten, want dat lost je tectyl en mogelijke onderlagen ook snel op. en even een nieuwe HRC bestellen. NIET zelf gaan reviseren.
"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Als je weet wat je doet kun je mijns inziens prima zelf een HRC reviseren. Maar, je moet dan écht weten wat je doet, dat is een feit!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 172
Geregistreerd: 29-04-2007
- 2CV 2cv6
- Visa leader diesel
- 2CV AK 400
zal der wel ff een nieuwe opzetten, volgens mij heb ik dit probleempje al een half jaar als ik het zo is ff na ga ;-(
kost zoiets? eurotje of 80?
Follow the leader
Denk dat het wel voor minder kan! Maar zeker vervangen is stuk. Niet mee gaan rijden. Als ze lekken kunnen ze namelijk ook helmaal kapot gaan. Dan heb je bijvoorbeeld nog alleen je achterremmen. Systeem is dubbel. Maar dat is wel ff schrikken kan ik je vertellen.
Is makkelijk te vervangen. Plastic potje moet je overzetten, meteen ff schoonmaken met remreinigeren.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
punky schreef:NIET zelf gaan reviseren.
Want waarom niet?
Dat doe ik toch altijd en tot nu toe geen enkel probleem gehad! De setjes die in de handel zijn zijn toch voldoende goed van kwaliteit. Als je de handleiding van Jeroen Cats volgt kan ook de leek het prima doen.
Wel is het atijd de aanbeveling om de werking goed te controleren alvorens ermee te gaan rijden. Maar dat spreekt haast vanzelf ;)
CX GTi Turbo 2 - All Black
Trommelremmen voor = DOT, schijfremmen voor = LHM
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Evan schreef:punky schreef:NIET zelf gaan reviseren.
Want waarom niet?
Dat doe ik toch altijd en tot nu toe geen enkel probleem gehad! De setjes die in de handel zijn zijn toch voldoende goed van kwaliteit. Als je de handleiding van Jeroen Cats volgt kan ook de leek het prima doen.
Wel is het atijd de aanbeveling om de werking goed te controleren alvorens ermee te gaan rijden. Maar dat spreekt haast vanzelf
Als je veel vertrouwen hebt in je eigen sleutelwerk en de revisiesetjes (veel imitatiespul is slecht qua kwaliteit helaas), houdt ik je niet tegen. Maar remmen hebben bij mij een hoge prioriteit, dus zou ik eerder voor een nieuwe gaan.
Better save than sorry.
"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"
Mijn 2cv stond eens 3 jaar stil, en begon LHM te lekken bij rempedaal.(jouw probleem dus ook).
Ben toen weer de wagen gaan gebruiken,en weg was de lekkage! en bleef weg tot de dag van vandaag.Dit alles is alweer 15 jaar geleden.
In de tussentijd is natuurlijk wél overal weer schone olie in gegaan,maar de problemen zijn nooit meer teruggekeert.
Stilstaan is mijninziens ook erg slecht voor de hoofdremcylinder!
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
Totaal aantal Berichten: 172
Geregistreerd: 29-04-2007
- 2CV 2cv6
- Visa leader diesel
- 2CV AK 400
heb ondertussen nieuwe HRC geplaatst….revisiesetjes leken mij niet zo handig, tis het enige aan een auto wat heeeeeeeeeel erg belangrijk is
Follow the leader