6 van de 6
« Eerste  < Vorige 4 5 6
   
Wat doen we als de olie op is
jpiek
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 130
Geregistreerd: 13-07-2005

Gepost: 26 september 2005 01:26 AM
  [ # 76 ]
sans-pareil schreef:

Trouwens, er zijn nog andere redenen. Als we plantaardig spul gebruiken is het CO2 neutraal, lossen we een deel van het melkmeer en de boterberg op, en zijn we minder afhankelijk van de midden-oosten ongeregeldheden van het moment. Meer goede redenen dus, dan alleen dat de boel op gaat.

Helemaal mee eens, op is erg, maar de prijzen beheersen is ook belangrijk. Vervoer moet betaalbaar blijven…
Btw: Sommige gemeenten weten niet meer waar ze met hun gescheiden opgehaalde GFT afval heen moeten, Opgelost : Omzetten naat Ethanol !
het mestoverschot, Opgelost : Omzetten naar Biogas (kan bv ipv aardgas)

op uit dat er niet genoeg landbouwgrond in in de EU is om in onze oliebehoefte te voorzien met bijvoorbeeld koolzaadolie, want dat schijn je maar een keer per jaar te kunnen oogsten. Met suikergewassen en twee oogsten per jaar kwam er uit de berekening dat het wel goed kan.

Andere optie; Geen suikerbieten meer verbouwen, daarop geen subsidie meer geven, en de boeren Koolzaadolie laten verbouwen. Kan de derde wereld eindelijk tegen nprmale prijzen hun suikerbieten kwijt…
Drie vliegen in 1 klap : Brandstof, geen landbouwsubsidie’s meer, en minder armoede in de derde wereld…

En om nog maar verder te gaan. Ben ik de enige die niet begrijpt waarom bijvoorbeeld busbedrijven, gemeentes en andere instanties die centraal tanken niet gewoon plantaardige olie laten aanvoeren voor bijvoorbeeld een procent of 50? Dat scheelt bakken met geld, en het is zover ik kan verzinnen een kwestie van een deel van je tankwagens ergens anders bestellen… weet iemand ‘t?

Ook zij zijn verplicht om accijns te betalen over de gebruikte brandstof Sad

Heel veel hangt vast aan regeltjes in Nederland, en die regeltjes beschermen de inkomsten voor de staatskas van diezelfde accijns…

En accijnsvrij, of iig. lager, voor bio-brandstof is eigenlijk helemaal niet in strijd met die regels; een deel van die accijns is er immers juist vanwege milleubelasting ?

Johan Piek
C8 Ligne Prestige 2003, LPG

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 26 september 2005 01:42 AM
  [ # 77 ]
jpiek schreef:

En accijnsvrij, of iig. lager, voor bio-brandstof is eigenlijk helemaal niet in strijd met die regels; een deel van die accijns is er immers juist vanwege milleubelasting ?

He, dat lijkt mij een zeer goed punt! Zo had ik er nog niet over nagedacht.

Profiel  
 
jpiek
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 130
Geregistreerd: 13-07-2005

Gepost: 26 september 2005 02:34 AM
  [ # 78 ]
patje74 schreef:
jpiek schreef:

En accijnsvrij, of iig. lager, voor bio-brandstof is eigenlijk helemaal niet in strijd met die regels; een deel van die accijns is er immers juist vanwege milleubelasting ?

He, dat lijkt mij een zeer goed punt! Zo had ik er nog niet over nagedacht.

De vraag is: Hoe betaal je (en hoeveel) de overige accijns, en wie gaat er een proefproces beginnen ?  Laughing

Johan Piek
C8 Ligne Prestige 2003, LPG

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 26 september 2005 04:23 AM
  [ # 79 ]

Dat suikerbiet doet het ook heel goesd als ethanol hoor Smile.

En wat die accijns betreft, slaolie is niet een brandstof waarover je accijns hoeft te betalen zover ik weet. Je zit officieel wel in de duurste categorie kwa wegenbelasting (daar valt ook “overig” onder immers), maar als je slaolie koopt in de supermarkt zit er ook geen accijns op. Drinkbare alcohol zit weer wel accijns op, maar da’s een kwestie van een ondrinkbaar makende toevoeging, zie spiritus.

Maar zelfs die wegenbelasting catergorie moet eigenlijk anders omdat die ook deels berekend wordt op milieubelasting. Er zitten dus (nog) geen accijns op die brandstoffen. Je hoeft ze dan ook niet te betalen, enige is, je auto hoort eigenlijk wel in een andere WB categorie…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 26 september 2005 11:30 AM
  [ # 80 ]

Formeel moet (en kun) je voor het tanken van slaolie achteraf dagaangifte doen. Krijg je een naheffing van ik geloof 37 ct/liter.

Profiel  
 
jpiek
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 130
Geregistreerd: 13-07-2005

Gepost: 27 september 2005 01:44 AM
  [ # 81 ]
EW schreef:

Formeel moet (en kun) je voor het tanken van slaolie achteraf dagaangifte doen. Krijg je een naheffing van ik geloof 37 ct/liter.

Ow… vertel…. Smile Enne,a ls je nu aangeeft 60 liter slaolie te gaan tanken, na betaling van de accoijnzen ?  Dat kan nooit als naheffing toch ?

Johan Piek
C8 Ligne Prestige 2003, LPG

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 27 september 2005 01:50 AM
  [ # 82 ]

Je zou eens kunnen kijken op   of in het bijzonder in dit draadje.

Profiel  
 
 
6 van de 6
« Eerste  < Vorige 4 5 6
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook