Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Overleg nou eens met paps en mams om het ding gewoon in orde te maken, misschien overschrijven mocht de auto niet op hun naam staan en de auto gewoon lekker gebruiken waarvoor de BX gemaakt is, namelijk kilometervreten.
Dus: Keuren, belasting betalen, verzekeren en gáán met de quinze!
Je komt er op die manier ook beter achter wat de nukken zijn en de auto “gymnastiekt” ook beter op straat dan met de hoogteregelaar te spelen.
(edit: ik heb dit vroeger ook gedaan met mijn dafje, mam reed ermee tot ik mijn roze papiertje had)
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Tjonge, wat ontzettend jammer om dat bruine interieur er uit te halen…..
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
verder; wat Maurice zegt.
Totaal aantal Berichten: 5482
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Goed bezig…!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 26-06-2009
- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir
- C1 Selection 5drs
Alcyone, bedankt voor de reactie! ..en logica is inderdaad de basis van het sleutelen
Vandaag weer lekker bezig geweest met het interieur. De chokekabel hebben we uiteindelijk, na wat geruzie met dat rubberen ding, naarbinnen gekregen.. en weer naarbuiten. Daarna kon het dashboard er snel uit gehaald worden en na even leeg gestaan te hebben wordt ze al weer opgebouwd. Het zwarte dash zit er al weer in. En het ziet er goed uit
Ook de draadboom van de GTi zit er in. Uiteindelijk viel het mij wel iets mee.. ik had verwacht dat dat klusje erger zou zijn. Wel met grote dank aan Timo, want zelf zou ik er niet eens aan durven beginnen.
De elektrische bediening van de portierruiten werkt alleen nog niet helemaal.
Ik denk dat het zwarte interieur in combinatie met de bruine BX erg mooi zal worden. Het zit in ieder geval veel beter.
Ik snap dat er veel mensen zijn die dit jammer vinden. Ik wil graag een goede mooie auto hebben en dat werkte niet echt met het bruine interieur. Ik ben het er mee eens dat een bruin interieur bij deze auto hoort en dat een originele auto altijd wel mooi is. Dit bruine interieur was helaas erg versleten en verkleurd. De deurpanelen zijn onderhand een combinatie van bruin en grijs in plaats van mooi bruin. Ook het dashboard is in de loop der jaren flink verkleurt door de zon. Ook al is het origineel.. het is gewoon geen mooi interieur meer.
Nog wel even een vraagje aan Maurice.. Wat moet ik overleggen met ‘paps en mams’? De BX staat op mijn vaders naam.. ik kan hem namelijk niet eens op mijn eigen naam zetten. De BX is geschorst omdat ik niet van plan ben voor meer dan een jaar aan wegenbelasting e.d. te betalen als ze niet gebruikt wordt.
Dat kilometervreten zal dus niet gaan lukken. Mijn ouders zouden er sowieso niet in gaan rijden en zonder rijbewijs gaat mij dat ook niet lukken. Als ik die al zou hebben zou ze al heel wat kilometers gemaakt hebben.
Dus: Keuren, belasting betalen en verzekeren gaat nu niet lukken. Tja, het zal wel lukken, maar dat is weggegooid geld..
Hier nog wat foto’s van la Quinze en de opbouw van haar nieuwe interieur
Joie de Vivre ..avec Citroën!
Totaal aantal Berichten: 6157
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Nog even een voorbeeldje
Dit was mijn Besje met haar “crisis"interieur:
En dit met bruin TGi inetrieur:
Dat is toch echt mooier…
Dus, loop je tegen zoiets aan: gelijk meenemen!
En tot die tijd: veel plezier van je zwarte interieur, natuurlijk!
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Tsja, Als je ouders niet van plan zijn om er mee te rijden dan heb je inderdaad geduld nodig en moet je het maar doen met af en toe de oprit op en neer.
Wel de pest dat dan na 25 keer de oprit op en neer je uitlaat eronder vandaan rot vanwege de vele condensvorming.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Jullie hebben allemaal gelijk hoor… maar anderzijds, waarom hem zoveel schrik aanjagen?
Mijn auto heeft 18 maanden zo gestaan (wel in een garage) met af en toe starten en héél af en toe een tripje (voor de keuring of herstelling). En mijn uitlaat is nog goed, mijn D-riem is nog goed enzovoort (en al hetgene dat niet goed is durf ik niet daaraan te wijten hoor )
Maar reken wél op een kostelijk eerste jaar rijden… Want dan komen de echte nukken pas naar boven :S
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 26-06-2009
- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir
- C1 Selection 5drs
Een bruine auto met bruin interieur blijft inderdaad mooi. Maarja, Besje had dan ook een mooi en goed interieur.. de mijne helaas niet meer. Dat genieten gaat vast lukken!
Tja, m’n ouders hebben bij elkaar al 3 auto’s voor het dagelijks vervoer. Dus ze gaan echt niet belasting verzekering enz. betalen om ook nog met een BX te kunnen rijden. Dat mijn uitlaat wegrot door een aantal keer de oprit op en af te rijden lijkt me persoonlijk wel een beetje overdreven.
De uitlaat was bij aankoop al niet goed en er is bij Duckservice aan gelast. Nu zit er dus weer een lek in. Tijd voor een nieuwe.. of nieuwe delen.
Afgelopen week is het interieur afgemaakt. Met veel dank aan Timo! anders was ik er nooit aan begonnen. Wat een fantastische stoelen zitten er nu in! Zit wel erg lekker!
De centrale vergrendeling werkt ook prima! Maar als ik haar op slot doe gaat het lampje van de choke branden ..geen idee waarom juist dat lampje.
Ook de elektrisch bedienbare ruiten werken goed. Ze is ineens wel heel wat luxer geworden
Nu heb ik zelfs een in delen neerklapbare achterbank MET armsteun! Super! En vakjes in de achterdeuren.. zelfs dat had de 15 RE niet. Ondanks een paar verkleurde plekken ziet het interieur er na 20 jaar nog erg goed uit! Ik was erg benieuwd hoe het bij elkaar zou staan, een bruine auto met zwart interieur. Ik vind het echt prachtig.. geen idee waarom Citroën dat nooit geleverd heeft. Naar mijn idee hebben ze dat in ieder geval nooit gedaan.. dacht ik.
Zie hier de foto’s van hoe het geworden is:
Er moeten nog wel een paar onderdelen gehaald worden.. o.a. de plastic bekleding van de A-stijlen. De eigenaar van de GTi had hier namelijk een paar schroeven doorheen gejast. Niet echt mooi dus. De pookknop van de GTi past helaas niet. De achteruit van de versnellingsbak van de 15 RE zit naast de 1. Net als bij veel Opels ( ) moet je een soort ringetje onder de pookknop optillen voor je hem in z’n achteruit kan zetten. Met de GTi knop krijg je dat ding niet helemaal naar boven waardoor hij nogal stroef gaat. Dus ik zal het moeten doen met de versleten knop van de 15 RE. De radio zit er ook nog niet in.. er zitten nogal veel kabeltjes en stekkertjes waarvan we niet meer wisten welke waar in moest..
Ik had haar al eerder naar buiten willen rijden om foto’s in daglicht te maken, maar ze start niet meer.. ‘t is ook altijd wat met die BX’en Het klinkt alsof ze aan wil slaan, maar het gaat net niet. Op dit moment is dat niet het grootste probleem, anders zou ik gewoon de accu nog eens opladen o.i.d. (die is helaas ook zo goed als dood) Maar madam wordt eigenwijs en houd haar klep dicht. Op de één of andere manier werkt de kapontgrendeling ook niet meer Terwijl we nog getest hebben of die het deed..
Misschien maar eens kijken of de koplamp eruit te peuteren is en of ik dan bij dat kabeltje kan komen.
M’n vader kwam al doodleuk met een blikopener aanzetten.. hopelijk hoeft die niet gebruikt te worden
Joie de Vivre ..avec Citroën!
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ik heb bij mijn “sport” ook een GTI knop en een achterruit naast de 1. Er staat me iets van bij dat ik die veer heb ingekort…
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Ziet er erg chique uit zeg! Ik ben wel een fan van bruine interieurs, maar dit is er zeker niet lelijker op geworden.
En die pookknop moet gewoon passen. Als je de achteruit naast de 1 hebt zit er een veer in de pookknop, als je de achteruit achter de 5 hebt zit er een rubber bus in. Dus die rubber bus eruit halen en de veer erin en dan zou het moeten werken.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 6157
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
En dat het lampje van de choke gaat branden als je de cpv gebruikt: ik gok op een foutieve massaverbinding.
Totaal aantal Berichten: 5482
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Ziet er netjes uit!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gaaf interieur, echt een vooruitgang zo!
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
netjes!