Totaal aantal Berichten: 763
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
geoarthc35 schreef:Dat weet Jaco wel denk ik. Ja oudste van Nederland weet ik ook niet, maar dit is de oer CX mooi hoor.
Ik word hier ook wel hebberig van, en als de auto idd zo is als in de advertentie omschreven vind ik ook niet dat er de hoofdprijs voor wordt gevraagd. Ach had ik maar oneindige middelen, twee rechterhanden en ruimte om een paar dozijn auto’s veilig en droog te parkeren…
Deze dame is volgens de advertentie op 11 oktober 1974 op kenteken gezet en is daarmee zeer zeker een van de oudste CX-en in Nederland. In het CX-Register staat één CX vermeld die ook op 11 oktober op kenteken is gezet en er zijn verder in totaal nog 3 CX-en in Nederland die uit 1974 stammen. Alle 74-ers zijn overigens later geimporteerd, de oudste ‘origineel Nederlandse CX’ heeft op 26 maart 1975 haar RDW-toelating ontvangen.
Totaal aantal Berichten: 2529
- C35 Hilton XLS
Je bent net een wandelende encyclopedie
Maar wat maakt een origineel nederlandse dan zoveel interessanter?
Citroen c32 Hilton XLS
Totaal aantal Berichten: 763
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Nou, ik wandel nergens heen hoor, ik roep het Excel sheetje er alleen maar bij en filter wat in het rond…
Dat van dat origineel NL zei ik alleen maar omdat Beerpeet schreef ‘zowieso niet origineel NL’. Het hebben van de ‘oudste origineel Nederlandse CX’ is op zich niet interessanter dan het hebben van de oudste geimporteerde, of tenminste, sommige mensen vinden het heel leuk om de oudste of nieuwste van iets te hebben, en sommigen kan het niets schelen. Hetzelfde verhaal met het zo origineel mogelijk houden van je auto of daar sch*** aan hebben, er is hier geen ‘goed’ of ‘fout’ in, iedereen zal er een andere mening op nahouden! Maar zeg nou eerlijk geoarthc35, het gaat misschien wel nergens over maar het moét je toch een goed gevoel geven dat je ‘De Oudste In Brun Scarabeé Gespoten CX Van Nederland’ in het bezit hebt
Kan je met Gris Perlé ook ergens origineel in zijn?
Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Jaco, origineel zal waarschijnlijk niet lukken, maar dan richten we toch een Gris Perlé café op?
Ik ben helemaal voor. Vooralsnog zijn we dan beiden origineel; jij met de enige serie 1 en ik met de enige serie 2.
Maar voordat het hier een café gaat worden, moeten we maar weer on-topic gaan.
Totaal aantal Berichten: 2355
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Nog iemand geïnteresseerd in Pallas / Athena wieldoppen? Aanbieding verloopt over 1 uur!
Verloopt op 22 mrt 2010 22:10:17
Totaal aantal Berichten: 2214
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Zo,
daar heb je een zonnebril bij nodig zo hard als die dingen glimmen.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Totaal aantal Berichten: 2529
- C35 Hilton XLS
@jmmj dat wist ik niet eens van die brun scarabee leuk.
De 87-NE-29 is een week jonger die staat Heinkenszand trouwens
ik stuur je trouwens nog even een scan van de brochure van modeljaar 1977 staatie namelijk ook in.
Citroen c32 Hilton XLS
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Hoeveel Brun Scarabee’s zijn er eigenlijk bekent in Nederland ?? Ik weet er in ieder gaval 4 Geoarthc35, Rogier 1975 en die van mij natuurlijk, verder staat er nog eentje in Heerlen bij een klant voor mij voor de deur de 53-pd-42 en deze staat te koop Heerlen en volgens mij is die in Boxtel ook Brun Scarabee Boxtel
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Totaal aantal Berichten: 1745
- C1 Ambiance
- CX Gti
Die in Boxtel staat ook al heeeeel lang te koop…
Sans pareil heeft/had ook een Brun Scarabee GTi, ik dacht zelfs met zwart/wit leer?
Mark Gielen schreef:Hoeveel Brun Scarabee’s zijn er eigenlijk bekent in Nederland ?? Ik weet er in ieder gaval 4 Geoarthc35, Rogier 1975 en die van mij natuurlijk, verder staat er nog eentje in Heerlen bij een klant voor mij voor de deur de 53-pd-42 en deze staat te koop Heerlen en volgens mij is die in Boxtel ook Brun Scarabee Boxtel
Mark
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
Iemand enig idee waarom de CX in Boxtel al zo lang te koop staat ? Is er weleens iemand van het forum wezen kijken ?
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Mark Gielen schreef:Hoeveel Brun Scarabee’s zijn er eigenlijk bekent in Nederland ??
Clublid Ben van Slooten heeft er één, een Pallas. Beau heeft nog eenn exact dezelfde, een bijzonder gave recent uit Frankrijk gehaalde. Clublid Raymond van der Walle uit Zeeland heeft er één. Die van Beau is ongetwijfeld te koop en zijn we weer…..
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 943
- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
En deze prestige is ook Brun Scarabee ondanks dat ze uit 1986 komt. Ben wezen kijken, is niet later overgespoten! Blijkbaar kon de eerste koper dat toen speciaal bestellen.
En ontopic: zocht niet iemand een serie 1 break met airco? Staat weliswaar in Italie voor veel geld… Maar je moet er wat voor over hebben
Een verse spaanse GTI automaat met airco en VIP interieur. Staat vlakbij Barcelona.