Hallo, ik heb een saxo uit 1998, en ben daar heel tevreden over. Nu wou ik vanmiddag wegrijden ,maar ik kon mijn versnellingspook ronddraaien als een lepel in de soep. Als ik (van bovenaf) de stangen volg, kan ik zien dat de stang vanaf de versnellingspook normaal gesproken uitkomt voor het blok (onder de motorkap), daar van links af ondersteunt wordt, en rechtsaf naar de versnellingsbak toe gaat. Nu is de bevestiging van de linkerkant (van bovenaf) los geraakt. Ik ben niet onder de auto gekropen, (moet ik eerst een brug regelen denk ik), maar zoals gezegd, vanboven af kun je zien dat hij links ook vast zou moeten zitten. Is dit eenvoudig te repareren, of moet je dan een aantal stangen vervangen ?
Hoe zitten deze stangen vast onderling ?
Een goed advies zou zeer op prijs gesteld worden
Met vriendelijke groet
Eric
Die stangen kun je loswippen door 2 steeksleutels (dacht maat 10?) ertussen te steken en van elkaar afduwen. Nieuwen stangen zijn niet zo prijzig, dacht een euro of 16, het beste is om ze meteen allemaal te vervangen.
Hee dank je wel voor je snelle reactie.
Ik ga vanavond eens onder de auto kijken of ik de oude stangen eronder vandaan kan krijgen
Eric