2 van de 2
 < Vorige 1 2

Hoe presteer je dit?
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5008

Gepost: 25 september 2005 05:18 PM
  [ # 16 ]
Simpele Ziel schreef:
voge schreef:

Heb je wel eens een motor gehoord die in zijn toerenbegrenzer zit??

Meerdere keren meegemaakt dat de begrenzer erbij schiet

Bedoel ook niet dat je met 7000 tpm de helling afmoet… maar als het een beetje volwassen berg is blijf je toch versnellen..

Ook in 1?????

Heb al eens flinke hellingen geprobeerd met een afgeladen 205. Soms inderdaad terug naar 2 (bij 70 km/u) om niet te versnellen maar toch….

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7097

Gepost: 25 september 2005 05:20 PM
  [ # 17 ]
EW schreef:

Ook in 1?????

toeren begrenzer in zijn 1 voel je meer dan dat je hoort Wink  Laughing

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 25 september 2005 05:25 PM
  [ # 18 ]
Simpele Ziel schreef:
EW schreef:

Ook in 1?????

Geen idee eigenlijk. Ik doelde er meer op dat ik verwonderd ben dat je het toerental van je auto bergaf zo ver op laat lopen dat je de motor in de toerenbegrenzer laat vliegen. Zou ik niet doen.

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7097

Gepost: 25 september 2005 05:26 PM
  [ # 19 ]
EW schreef:
Simpele Ziel schreef:
EW schreef:

Ook in 1?????

Geen idee eigenlijk. Ik doelde er meer op dat ik verwonderd ben dat je het toerental van je auto bergaf zo ver op laat lopen dat je de motor in de toerenbegrenzer laat vliegen. Zou ik niet doen.

Ik ook niet, doorschakelen en weer gas erop…

maarja, ik ga er toch vanuit dat dit een onzin verhaal is..

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

EW
> 5000 berichten

Gepost: 25 september 2005 05:28 PM
  [ # 20 ]
Simpele Ziel schreef:

Ik ook niet, doorschakelen en weer gas erop…

maarja, ik ga er toch vanuit dat dit een onzin verhaal is..

Inderdaad, of: remsignaal geven naar achteren, vervolgens een ram op de rem geven en op dat moment terugschakelen ( in zijn 1 Rolling Eyes  Rolling Eyes )

Ofwel: als er wat achter je zit een remsignaal geven en dan vol in de ankers (om je remmen te sparen)

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 26 september 2005 12:03 AM
  [ # 21 ]
Peteryed schreef:

En een auto die in de toerenbegrenzer rijdt doet niks anders dan hikken.

Mijn ervaring is dat zonder begrenzer de motor gaat hikken als je de motor het max. toerental injaagt. De Jumper HDI van de zaak is ook begrensd, bij 4000rpm is het einde feest en blijft de motor netjes loeien zonder te hikken. Dit is meteen ook het nadeel van die begrenzer, je moet opschakelen, effe flink doortrekken in zijn 2 of 3 is er niet bij Crying or Very sad

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27890

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 26 september 2005 12:33 PM
  [ # 22 ]
ZX1.4i schreef:
Peteryed schreef:

Mijn ervaring is dat zonder begrenzer de motor gaat hikken als je de motor het max. toerental injaagt. De Jumper HDI van de zaak is ook begrensd, bij 4000rpm is het einde feest en blijft de motor netjes loeien zonder te hikken. Dit is meteen ook het nadeel van die begrenzer, je moet opschakelen, effe flink doortrekken in zijn 2 of 3 is er niet bij Crying or Very sad

4000 rpm vind ik wel erg weinig.
tis wel een diesel maar toch

Profiel  

Auzz
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 135

Gepost: 26 september 2005 01:03 PM
  [ # 23 ]
arjan_verkade schreef:
ZX1.4i schreef:
Peteryed schreef:

4000 is meer dan genoeg! Ik kom er zelden boven.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27890

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 26 september 2005 01:06 PM
  [ # 24 ]
Auzz schreef:
arjan_verkade schreef:
ZX1.4i schreef:
Peteryed schreef:

4000 is meer dan genoeg! Ik kom er zelden boven.

ja dat weet ik, maar jou HDi kan er wel boven?

in een busje als het flink vol zit dan wil je soms toch echt even flink doortrekken als je heuveltje op moet.

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook