Simpele Ziel schreef:voge schreef:Heb je wel eens een motor gehoord die in zijn toerenbegrenzer zit??
Meerdere keren meegemaakt dat de begrenzer erbij schiet
Bedoel ook niet dat je met 7000 tpm de helling afmoet… maar als het een beetje volwassen berg is blijf je toch versnellen..
Ook in 1?????
Heb al eens flinke hellingen geprobeerd met een afgeladen 205. Soms inderdaad terug naar 2 (bij 70 km/u) om niet te versnellen maar toch….
EW schreef:
Ook in 1?????
toeren begrenzer in zijn 1 voel je meer dan dat je hoort
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:EW schreef:
Ook in 1?????
toeren begrenzer in zijn 1 voel je meer dan dat je hoort
Geen idee eigenlijk. Ik doelde er meer op dat ik verwonderd ben dat je het toerental van je auto bergaf zo ver op laat lopen dat je de motor in de toerenbegrenzer laat vliegen. Zou ik niet doen.
EW schreef:Simpele Ziel schreef:EW schreef:
Ook in 1?????
toeren begrenzer in zijn 1 voel je meer dan dat je hoort
Geen idee eigenlijk. Ik doelde er meer op dat ik verwonderd ben dat je het toerental van je auto bergaf zo ver op laat lopen dat je de motor in de toerenbegrenzer laat vliegen. Zou ik niet doen.
Ik ook niet, doorschakelen en weer gas erop…
maarja, ik ga er toch vanuit dat dit een onzin verhaal is..
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:
Ik ook niet, doorschakelen en weer gas erop…
maarja, ik ga er toch vanuit dat dit een onzin verhaal is..
Inderdaad, of: remsignaal geven naar achteren, vervolgens een ram op de rem geven en op dat moment terugschakelen ( in zijn 1 )
Ofwel: als er wat achter je zit een remsignaal geven en dan vol in de ankers (om je remmen te sparen)
Peteryed schreef:En een auto die in de toerenbegrenzer rijdt doet niks anders dan hikken.
Mijn ervaring is dat zonder begrenzer de motor gaat hikken als je de motor het max. toerental injaagt. De Jumper HDI van de zaak is ook begrensd, bij 4000rpm is het einde feest en blijft de motor netjes loeien zonder te hikken. Dit is meteen ook het nadeel van die begrenzer, je moet opschakelen, effe flink doortrekken in zijn 2 of 3 is er niet bij
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
ZX1.4i schreef:Peteryed schreef:En een auto die in de toerenbegrenzer rijdt doet niks anders dan hikken.
Mijn ervaring is dat zonder begrenzer de motor gaat hikken als je de motor het max. toerental injaagt. De Jumper HDI van de zaak is ook begrensd, bij 4000rpm is het einde feest en blijft de motor netjes loeien zonder te hikken. Dit is meteen ook het nadeel van die begrenzer, je moet opschakelen, effe flink doortrekken in zijn 2 of 3 is er niet bij
4000 rpm vind ik wel erg weinig.
tis wel een diesel maar toch
arjan_verkade schreef:ZX1.4i schreef:Peteryed schreef:En een auto die in de toerenbegrenzer rijdt doet niks anders dan hikken.
Mijn ervaring is dat zonder begrenzer de motor gaat hikken als je de motor het max. toerental injaagt. De Jumper HDI van de zaak is ook begrensd, bij 4000rpm is het einde feest en blijft de motor netjes loeien zonder te hikken. Dit is meteen ook het nadeel van die begrenzer, je moet opschakelen, effe flink doortrekken in zijn 2 of 3 is er niet bij
4000 rpm vind ik wel erg weinig.
tis wel een diesel maar toch
4000 is meer dan genoeg! Ik kom er zelden boven.
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Auzz schreef:arjan_verkade schreef:ZX1.4i schreef:Peteryed schreef:En een auto die in de toerenbegrenzer rijdt doet niks anders dan hikken.
Mijn ervaring is dat zonder begrenzer de motor gaat hikken als je de motor het max. toerental injaagt. De Jumper HDI van de zaak is ook begrensd, bij 4000rpm is het einde feest en blijft de motor netjes loeien zonder te hikken. Dit is meteen ook het nadeel van die begrenzer, je moet opschakelen, effe flink doortrekken in zijn 2 of 3 is er niet bij
4000 rpm vind ik wel erg weinig.
tis wel een diesel maar toch4000 is meer dan genoeg! Ik kom er zelden boven.
ja dat weet ik, maar jou HDi kan er wel boven?
in een busje als het flink vol zit dan wil je soms toch echt even flink doortrekken als je heuveltje op moet.