kijk maar eens op http://www.xs4all.nl/~rbackx
die spoiler zat er al op toen ik m had gekocht.
ik heb er wel een aantal meer gezien. kwam daarnet notabene in mijn EIGEN straat een furore tegen in mijn kleur, met spoiler
over die koppakking: waarom doe je het niet zelf? de pakkingset zelf is niet zo duur, en als je een handleiding gebruikt en je werkt lekker rustig is het waarschijnlijk wel in een dag/weekend klaar (afhankelijk van je ervaring)
en je steekt er altijd nog wat van op!
als je ermee doorrijdt kun je je motor flink beschadigen, maar ook andere onderdelen bv. je kachelradiator. en das een kloootewerk om die te vervangen.. heel je dashboard moet eruit..
laat me raden.. hij lekt op de hoek, als je voor de motor staat links? das een befaamd kwaaltje bij die TU blokken. hebben ze bijna allemaal.
gr richard
Daily Driver: Citroen ZX Avantage ‘94
Classic: VW 1303 ‘73
dat is wel vaag. maar heb je nou die velgen erop? er zit een foto tussen met donkere ramen en velgen. dat ziet er wel tof uit.
nee, dat heb ik gedaan met photoshop.
Daily Driver: Citroen ZX Avantage ‘94
Classic: VW 1303 ‘73
Is het nog gelukt met dat Tesor autoalarm. Ik heb namelijk ook nog zo’n pakketje thuis. Heb je misschien een aantal foto’s beschikbaar?
Xsara Coupe 1.6 16v VTR
hmm ik moet je eerlijk zeggen dat ik er nog niet aan toegekomen ben. allles zit nog in de doos. en het is echt een Kwalitatief Uitermate Teleurstellende klus..
Daily Driver: Citroen ZX Avantage ‘94
Classic: VW 1303 ‘73
Gravedigger schreef:nog even over dat het type furore niet vaak voor komt. ik heb een vraagbaak boekje over citroen zx. en daar staat ie ook niet in. ik vraag me af hoeveel er van gemaakt zijn.
Wat leuk weer eens een furore te zien. Dit was inderdaad een “actiemodel”. Ik was een fervent BX rijder maar werd in 1994 gedwongen een ZX te kopen omdat de BX niet meer leverbaar was.
Dit was een z.g. opgeleukt model, de furore. Ik weet nog dat ‘ie standaard getint glas kreeg en speciale “furore” dorpels en gespoten in o.a. furio rood. Verstelbaar stuur en de speciale striping met rode bies was tevens standaard , alsmede de badges “furore” op de zijkant van de voiture die tevens ook in de sleutelhanger verwerkt is.
Ik heb veel plezier aan deze wagen gehad en op een paar kinderziektes na (lekke benzineleiding en lekkende koelvloeistof uit bovenste radiateur aansluiting. Verder zonder kosten naar de 2 ton gereden en ingeruild voor een nieuwe.(waar ik nu nog in rij).
Wel bij beide ZX’en de standaard speakers vervangen door betere exemplaren en daardoor een goed geluid uit de radio.
Veel plezier met deze ondergewaardeerde voiture
het is tot nu toe de heerlijkste auto die ik gereden heb! heb nu even wat problemen met de ECU (de CO-waarde is te hoog), maar daar vanaf gezien geen problemen! ik zit nu al te denken hoe ik in godsnaam een goede vervanger ga vinden als deze op is zal wel een Hp-citroen worden of anders een Xsara (maar rijdt deze net zo goed?)
Daily Driver: Citroen ZX Avantage ‘94
Classic: VW 1303 ‘73
ZXfurore schreef:(zal wel een Hp-citroen worden of anders een Xsara (maar rijdt deze net zo goed?)
HP-Vering rijd altijd goed
ZX1.4i schreef:ZXfurore schreef:(zal wel een Hp-citroen worden of anders een Xsara (maar rijdt deze net zo goed?)
HP-Vering rijd altijd goed
Nee dat is niet waar. Als je lekkage hebt dan rijdt het echt niet goed.
Druk eraf en geen stuur -rembekrachtiging en vering meer.
Zal je bij de ZX niet tegenkomen.
Dus de stelling HP-Vering rijdt ALTIJD goed is onder voorbehoud.
Wil je het beste van 2 werelden dan is een Xantia een goede opvolger.
En HP-vering en ook nog de meesturende achteras van de ZX voor een onovertroffen wegligging.
Alle voordelen hebben ook hun nadelen, de ZX maar ook de Xsara zijn opzich al behoorlijk comfortabel geveerd.