22 van de 27
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 24 Volgende >  Laatste »
   
EVA, de beige DS van vlietmansje
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43352
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 21 juli 2009 08:36 PM
  [ # 316 ]

Natuurlijk kun je op de door beschreven manier vaststellen welk drijfstanglager is uitgelopen. Na het uibouwen van het blok haal je eerst het carter los, en de drijfstangkappen. Als je nu het gare lager vind en de krukas is niet aangetast, dan kun je een nieuwe set lagerschalen monteren en ben je klaar. Zijn de lagers niet slecht, dan moet je verder gaan en zuigers demonteren. En dan moet de kop er helaas wel af..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 21 juli 2009 11:56 PM
  [ # 317 ]

Binnenkort ga ik het proberen, dwz uittesten of ik kan vaststellen welk lager de rammel oplevert!

knuffel

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 26 september 2009 11:00 AM
  [ # 318 ]

Update:

Eva gaat in de verkoop, ga me concentreren op de break om op te knappen en de bruine berline om te rijden/houden…

Er zit nog een jaar APK op, dus misschien toch wel interessante auto voor iemand met geschikte ervaring.

knuffel

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 16 maart 2010 10:24 PM
  [ # 319 ]

Update 2:


Kan geen koper vinden voor Eva, nu de plannen maar aangepast:

Aangezien ik momenteel geen woon-werk-verkeer van 250km/dag meer heb, én we er achter gekomen zijn dat de break toch geen geschikte gezinsauto voor ons is (mijn vrouw kan er niet (meer) mee rijden wegens voortschrijdende reuma) gaat de break binnenkort naar een nieuwe eigenaar (zie topic “Joris”)!
Wegens het laswerk (kan die nieuwe eigenaar goed) en plaatwerk (heeft die allemaal al liggen), én het feit dat ik het blok met bak er nog uit mag halen was dit een geschikte deal.

Dus Eva krijgt voor de derde keer een motorwissel (deze zomer heb ik haar 3 jaar)...

Wordt vervolgd.

knuffel

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 23 maart 2010 07:17 PM
  [ # 320 ]

Aangezien ik momenteel geen woon-werk-verkeer van 250km/dag meer heb

Dat betekent,dat je niet meer in de buurt bent voorlopig?
Het blok uit de break, is dat een DY3 of een DX.
In het laatste geval heb je wat meer pk’s.

Peter.

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 23 maart 2010 10:32 PM
  [ # 321 ]

Het is een DY3, overigens mét een 123-ontsteking er al op.
De break was oorspronkelijk een 23, het blok dat er inmiddels uit is heeft een steun voor hydroliek bakbediening. Tenminste, aan het waterpomphuis zit een extra oog dat niet in gebruik is en ik ook niet eerder heb gezien bij mijn DY3’s met handbakken.

En inderdaad, ben voorlopig niet meer in het westen…

knuffel

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 24 maart 2010 10:32 AM
  [ # 322 ]

Nee, kan niet meer. Moet je op de melding knop rechtsboven in je bericht klikken en dan wordt er een berichtje voor de mods aangemaakt. In dat berichtje even zetten dat je de post verwijderd wil hebben.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 24 maart 2010 04:07 PM
  [ # 323 ]

Bedankt Brian, duidelijk!

knuffel

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10461
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 24 maart 2010 05:28 PM
  [ # 324 ]
vlietmansje schreef:

Het is een DY3, overigens mét een 123-ontsteking er al op.
De break was oorspronkelijk een 23, het blok dat er inmiddels uit is heeft een steun voor hydroliek bakbediening. Tenminste, aan het waterpomphuis zit een extra oog dat niet in gebruik is en ik ook niet eerder heb gezien bij mijn DY3’s met handbakken.

En inderdaad, ben voorlopig niet meer in het westen…

Ik heb dat oog ook. Op een 21 IE die vanaf de geboorte een 5-bak heeft.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 25 maart 2010 01:04 AM
  [ # 325 ]

Tja, nu ik er verder over nadenk: misschien ís het wel helemaal geen DY3, het typeplaatje is foetsie.

Hoe zou je van de buitenkant aan het blok kunnen zien wat voor type het is, enig idee?

knuffel

Profiel  
 
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 25 maart 2010 10:38 AM
  [ # 326 ]

Kijk eens op wel type de switch van je 123 ontsteking staat. Er van uitgaand dat deze op het juiste type motorblok is ingesteld.

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 25 maart 2010 10:09 PM
  [ # 327 ]

Idd goed idee (beetje donker, maar misschien met spiegeltje te doen…)

knuffel

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 26 maart 2010 05:03 PM
  [ # 328 ]

Vandaag even gekeken: C11 staat onder de verdeelkap op de printplaat met stift geschreven…

knuffel

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43352
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 maart 2010 05:08 PM
  [ # 329 ]
vlietmansje schreef:

Tja, nu ik er verder over nadenk: misschien ís het wel helemaal geen DY3, het typeplaatje is foetsie.

Hoe zou je van de buitenkant aan het blok kunnen zien wat voor type het is, enig idee?

foto posten van de carburateur, de ontsteking en het uitlaatspruitstuk.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 26 maart 2010 05:12 PM
  [ # 330 ]

Heb net even zitten koekeloeren op de site van 123.
Lijkt me op DY3 uit te komen, want ik heb Weber carburateur als inlaat, een grote. En een 4 in 2 in 1 uitlaatspruitstuk.
Ontsteking aan de voorzijde, dus tussen bak en blok.

Foto’s volgen nog…

knuffel

Profiel  
 
 
22 van de 27
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 24 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook