Misschien dat Bram nog wat tips kan geven bij het bouwen, die heeft ten slotte vliegtuigjes gemaakt als ik het me goed herinner. Ik weet alleen niet of het een goed idee is om een BX van Balsahout te maken
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Grappig!
Ik heb er nu eindelijk 1 gevonden!
Inderdaad, 1:12 model.
Ik zal kijken of ik er een fotootje van kan maken.
zoekende
Totaal aantal Berichten: 777
- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Gaaf! Welke kleur? Ze zijn geleverd in rood, zilver, groenmetallic en blauwmetallic.
Als er losse onderdelen missen (bijv. het spiegeltje en/of knipperlicht) zijn die waarschijnlijk via iemand in Frankrijk wel te bestellen.
zojuist de nieuwsbrief van otto-models gekregen en daarin kondigen zij een BX sport in 1:18 aan…
Otto-models is een frans bedrijf dat zich toelegt op het produceren van minituren van franse (sport) wagens in 1 op 18. De modellen zijn van resin en alleen via internet te koop.
Als je lid wordt van hun club (=gratis) kun je vooraf intekenen op hun modellen. Ze maken meestal een beperkte oplage (1500 stuks) en wat er overblijft na intekening, wordt verkocht via hun site.
Ze hebben al een Saxo en een AX gemaakt, beiden zijn dacht ik uitverkocht.
Totaal aantal Berichten: 1659
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Op de site wordt nog geen melding gemaakt van die BX, moet je je dus eerst inschrijven?
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Totaal aantal Berichten: 5465
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Aha, dat klinkt erg leuk!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
yep, de nieuwsbrief krijg je alleen als je lid bent van de club.. maar da’s gratis, dus voor elke hollander te doen .
Ik denk dat ze die nieuwsbrief vooral gebruiken om in te schatten of de geplande modellen een beetje verkocht gaan worden. Als je in de shop kijkt, zie je dat ze een AX hebben gemaakt (die is al uitverkocht), maar ze brengen ook nog een ander versie uit.
En als lid en ontvanger van de nieuwsbrief kun je een pre-order plaatsen, dan ben je verzekerd van een exemplaar.
Ze maken trouwens nog veel meer franse bolides, dus voor de liefhebber zeker een aanrader.
Totaal aantal Berichten: 1745
- C1 Ambiance
- CX Gti
Hier een link met heel wat BX schaalmodel foto’s van een Frans forum.
http://www.yaronet.com/posts.php?s=84312
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
Er is een BX GTI aangekondigt voor Juni.
Dus mocht je nog geen lid zin: daarna zal hij wel op ebay e.d. gaan verschijnen. Uiteraard wel duurder.
Totaal aantal Berichten: 9068
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
WAUW! 1:18, super! 39 euro, valt me nog erg mee.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 5465
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Hebbe hebbe….....
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Ebay is een alternatief ja, maar daar komen altijd ook nog verzendkosten bij.
Ik zag afgelopen weekend in de nieuwsbrief van een niet nader te noemen modellenwinkel in 010 de AX te koop staat, voor 79 euro.. Da’s (excl. de verzendkosten) het dubbele van wat de fabrikant er voor vraagt…
De nieuwsbrief van Otto is ook in het Engels en ook de communicatie via de mail kan gewoon in het Engels, wordt dus gewoon gratis lid van hun club zou ik zeggen.
j@n schreef:Ebay is een alternatief ja, maar daar komen altijd ook nog verzendkosten bij.
Ik zag afgelopen weekend in de nieuwsbrief van een niet nader te noemen modellenwinkel in 010 de AX te koop staat, voor 79 euro.. Da’s (excl. de verzendkosten) het dubbele van wat de fabrikant er voor vraagt…De nieuwsbrief van Otto is ook in het Engels en ook de communicatie via de mail kan gewoon in het Engels, wordt dus gewoon gratis lid van hun club zou ik zeggen.
Meteen het perfecte voorbeeld van waar ik op doelde. Een groot deel gaat naar handelaren die ze doorverkopen voor de winst. Zijn ze wel wat duurder, maar de Otto-modellen zijn zeker mooie modellen! Was met de Alpine A310 V6 ook te laat en heb voor €70,- incl verzending een exemplaar via ebay besteld. Bij de Alpine A610 was ik wel op tijd. Beide modellen zijn van goede kwaliteit, welke overigens nog steeds stijgende is!
Totaal aantal Berichten: 448
- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir
- C1 Selection 5drs
Nog niet het dubbele, maar toch al meer dan de prijs van de fabrikant.
BX 19 GTi 1:18
Joie de Vivre ..avec Citroën!