Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 17-02-2008
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Ja dat klopt dat ie erg onzuinig word boven de 120 daarom reed ik lange afstanden over snelweg ook meestal rond de 100/110. In het verbruik scheelde het nogal heb ik getest en kwa tijd scheelt het ook niet veel.
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gister 1 op 12.6 op LPG
Totaal aantal Berichten: 1228
Geregistreerd: 21-06-2008
- DS 3 So Chic 1.6 16V VTI
- Xsara 1.6i Coupe
- Xsara Break 1.6i / 2.0i VTS
zeer netjes!!! Hoe zit het eigenlijk met het verbruik wat de boordcomputer aangeeft? aangezien je niet op benzine rijd?
Citroen DS3 1.6 VTi White/Black
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Citroen Xsara 1.6/2.0 Break VTS?
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Goeie vraag
De boardcomputer geeft zeker een steviger verbruik aan als op benzine, dat lijkt dus goed te werken.
Ook heb ik het gemiddelde verbruik gereset en dat is nu ook hoger als dat het was toen met op benzine rijden.
Het geschatte aantal km’s rijden op een tank klopt natuurlijk niks van, daar zal ik nog eens op letten, maar volgens mij blijft dat gewoon stil staan.
Bij bijvoorbeeld een C5 zakt de tanknaald van benzine naar beneden bij het rijden op LPG. Ik dacht dat een Xsara dat ook zou doen, maar dat is niet waar. Na 200 km rijden staat de naald gewoon nog op dezelfde plek. Dat is eigenlijk wel handiger vind ik, anders zou er een oranje lampje gaan branden dat de benzine op is, wat vooral savonds erg irritant is.
Ik wil eigenlijk nog een keer testen op de snelweg door op cruise control te rijden en dan over te schakelen op benzine, kijken of het actuele verbruik dan aangepast wordt op de boardcomputer.
Totaal aantal Berichten: 1228
Geregistreerd: 21-06-2008
- DS 3 So Chic 1.6 16V VTI
- Xsara 1.6i Coupe
- Xsara Break 1.6i / 2.0i VTS
daar ben ik wel benieuwd naar, zijn toch 2 compleet verschillende toevoer systemen.
Citroen DS3 1.6 VTi White/Black
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Citroen Xsara 1.6/2.0 Break VTS?
G3 is inderdaad als je veel kilometers maakt wel een oplossing, maar wat kost dat nou? zo’n lpg installatie? ik hen een 15 pagina’s over gekeken van jouw topic maar kan het zo snel niet vinden. Is het ook mogelijk om een type 1 te voorzien van een LPG installatie?
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 17-02-2008
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Zakt de tanknaald naar beneden dan omdat de computer denkt dat er benzine verbruikt word terwijl dat dat helemaal niet zo is?
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De meeting op de boardcomputer kon ik vandaag niet doen, het was te druk op de snelweg om een constante snelheid te rijden.
Weer een tankje met een verbruik van 1 op 11.94
Inmiddels toch alweer zo’n 1600 km op LPG gereden.
Bij de Xsara blijft de naald gewoon staan.
Bij een C5 (en vele andere auto’s) zakt de naald tijdens het rijden omdat de computer idd denkt dat er benzine verbruikt wordt
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 17-02-2008
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Haha wel grappig dat die naald dan toch zakt zou wel iritant zijn als dat lampje blijft branden.
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Net even een test gedaan, de boardcomputer gaat een lager verbruik aangegeven als er overgeschakelt wordt naar benzine
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Net eerst de Xsara maar eens gewassen, en met name de velgen goed schoongemaakt. Er bleven elke keer resten remstof zitten. Nu is het grootste gedeelte van de velg weer netjes
Ik had ze inmiddels al weer even liggen, een nieuwe accessoires voor op de Xsara.
Originele spatlappen. Dit zijn stevige kunstof spatlappen, dit staat wat moderner dan 2 losse rubber flappen.
En de originele doos
Ik vind het wel mooi staan. Hopelijk ook functioneel zodat de deuren schoner blijven en er minder teer op de lak gaat hechten.
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 17-02-2008
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Mwa ik vind het persoonlijk niet zo mooi meestal maar bij jou kleur gaat het nog wel! Ik zou het bij mij niet doen staat niet bij geel maar dan poets ik wel wat vaker;)
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Eens, bij de gele had ik het ook niet gedaan, dan ga je er teveel nadruk op liggen. Dat vind ik hier niet het geval, het is wat subtieler
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 17-02-2008
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Ja bij da geel zie je ze echt duidelijk! En bij jou lijkt het meer op jou kleur dus valt het veel minder op! Maar ik merk nou bij dat geel wel dat ik veel sneller vuil lijkt door het remstof en alles alleen opgedroogde waterdruppels zie je weer minder haha
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003
Tis niet helemaal mijn ding, maar het werkt iig wel goed. Scheelt een hoop schoonmaken.
Citroen DS4 thp200 Sport Chic
vorige bolides:
Peugeot 206 SW 2.0 GTi Citroën Saxo 1.6 16V VTS | Citroën xsara Coupe VTR | Seat Leon Cupra 4 2.8 V6 24v
Citroën xsara Coupe VTS HDi | Citroën ZX 16V | peugeot 205 XS 1.4i