Hoi iedereen,
Ik heb mijn citroen c1 in 2007 gekocht. Afgelopen zomer zag ik ineens een schimmelplekje op de vloer, achter de stoel. Ik dacht dat ik iets had laten lekker ofzo. Weggehaald. Kwam het weer terug. Auto naar de garage, nieuwe rubbers. Nu lijkt de auto zo lek als een zeef! Overal vocht, bevroren ramen van binnen, toen het nog vroor. Overal achimmel, echt niet normaal. Nu krijg ik weer nieuwe rubbers, maar vraag me af of het daar mee opgelost is. Ook wil ik nieuwe matten, die zitten onder de schimmel. Die krijg ik niet, en moet ze nog zelf schoonmaken ook! Dat is toch niet normaal? Ik vind het echt belachelijk! Zo’n nieuwe auto, mag toch geen schimmel inkomen!
Ik ben behoorlijk boos! Hebben meer mensen ervaring met die lekkage in hun c1?
Bij ons C-1 tje ook.
Ook bevroren ruiten aan de binnenkant, schimmel op de matjes en achterbankbekleding.
Water kwam via de achterlichtunits naar binnen.
Zo te zien zelfde verhaal dus.
Afgelopen week voor de 2e keer weggebracht, stond - ie ‘s avonds alweer klaar.
Rubbers 5e deur vervangen en rond de achterraampjes. (we hebben een 5-deurs)
Echter, vocht in de achterlichtunits, zou wel weer wegtrekken werd er verteld!
Toch nog maar door de wasstraat gehaald….
Water kwam via de voorportieren naar binnen en ook de achterklep lekte water.
Gaat vandaag voor de derde keer terug met de mededeling dat het probleem nu echt verholpen moet zijn voordat we hem weer terug willen.
Was trouwens ook nog ongevraagd de omlijsting van de nummerplaat vervangen met de naam van hun garage erop!
Worden ze op aangesproken om terug te draaien en anders krijgen ze een rekening voor het maken van reclame voor hun bedrijf.
Heb begrepen dat het een veel voorkomend probleem is met de C1. Die van mij gaan maandag naar de garage. Dan blijft hij daar tot woensdag,om hem goed droog te maken en helemaal te reinigen(vanwege de schimmel) Hoop dat hij nu goed gemaakt wordt. Ik vind het wel een ernstig probleem, voor een nieuw gekochte auto.
Gistermiddag C 1-tje weer opgehaald.
Weet iemand of het een probleem is van de jaren 2006/2007 of zijn er van het huidige bouwjaar ook lekkage’s bekend?
Overwegen om nu maar een nieuwe C1 te kopen, echter als het probleem zich bij bouwjaar 2010 ook voordoet, kan ik dit type uit het lijstje schrappen.
Hallo Ceendje,
mijn c1 is van juni 2009. Tot nu toe geen enkele vorm van lekkage binnen. En van de winter ging de auto iedere week door de wasstraat. Inmiddels 14000 km op de klok zonder problemen. Ik ben juist erg onder de indruk van de kwaliteit van zo’n budget-auto. Zelfs geen opmerkingen of aandachtspunten voor de komende beurt. Gaspedaal moet wel aangepast worden i.v.m. de terugroepactie. Maar goed, dat zijn mijn ervaringen tot nu toe. Wellicht heb je er iets aan.
Groeten, Jan
Life is too short for bad cigars
Ik heb mijn nieuwe C1 Ambiance (5-drs.) gekregen in november 2009. Hele winter doorgereden, veel regen en sneeuw. Eenmaal per maand in de wasstraat.Tot nu toe geen enkele lekkage.
Hallo C1 rijder,
Van de week mijn C1 (uit 2005) weer eens door de wasstraat gehaald en gezogen. Toen zag ik dus pas dat er schimmel in de achterbak en bij de achterbank zat! Ik dacht eerst ook dat dat mijn ‘eigen fout’ was want ik gooi in de winter altijd het (nog bevroren en natte) plastic raamdoek in de achterbak, maar omdat ik net op het forum terecht kwam en zag dat heel veel C1 rijders hier last van hebben…..!!!
Ik moest van de winter ook aan de binnenkant krabben en had ook wel het idee dat de vloer nat was…
Ook moest ik heel vaak de binnenkant van het raam droog trekken ect..
Ik neem dit probleem nu gelijk mee in de volgende beurt.
Wordt vervolgd…
onze c1 is van januari 2007 en staat altijd buiten..
geen last van lekkages oid…
en voordat men citroen afschiet met probs mbt deze wagens..
eigenlijk zijn het toyota;s en daar weten we nu ook genoeg van…
Onze is van eind 2006 en nooit last gehad van dit probleem… staat ook altijd buiten in weer en wind
Edit: dubbel
Laatste bezoek aan de dealer van 2 weken geleden ivm de waterlekkage.
Kwam na een bezoek aan de wasstraat dus ook het water door de voorportieren….
Paar dagen te drogen gestaan, waarna vermoedelijk de portierrubbers aan de carrosseriekant zijn vervangen. Dealer deed er geen mededelingen over.
Ondanks de vele regenbuien afgelopen tijd blijft het interieur droog, hulde aan de dealert!!!
Kwam gisteren tot de ontdekking dat de betreffende rubbers langs de rand beginnen te wijken, mogelijk niet goed ontvet of anderszins iets misgegaan waardoor de rubbers nu gaan loslaten van de carrosserie.
We zijn er nu echt klaar mee…over twee weken is t’ie weg en zoeken we wat anders (helaas).
Hallo,
Ook ik heb lekkageproblemen met mijn Citroën C1.
Heb ‘m laten onderzoeken door de dealer en hij schijnt op 9 plekken lek te zijn!!!!
Het is een occasion die ik met een jaar garantie heb gekocht dus dacht, ik ben er zo vanaf.
Maar Citroën Select, de afdeling die over de landelijke garanties gaat, vind het telkens nodig om steeds één voor één de reparaties te laten uitvoeren en wil daarna testen of daarmee andere lekke punten ook geen water meer krijgen. Klinkt op zich niet zo heel erg vreemd, maar ben al zo’n 4 keer naar de dealer gegaan voor een reparatie en telkens moet ie toch weer voor een volgende reparatie omdat de andere lekke punten die niet gerepareerd zijn, nog steeds water krijgen en dus blijft het lekken. En telkens zitten er weken en weken tussen de reparaties, dus het schiet niet echt op. De auto ruikt muf van binnen, heeft op diverse plekken zichtbare waterschade dus ben zeker niet tevreden met de service van Citroën.
Observer schreef:Hallo,
Ook ik heb lekkageproblemen met mijn Citroën C1.
Heb ‘m laten onderzoeken door de dealer en hij schijnt op 9 plekken lek te zijn!!!!
Het is een occasion die ik met een jaar garantie heb gekocht dus dacht, ik ben er zo vanaf.
Maar Citroën Select, de afdeling die over de landelijke garanties gaat, vind het telkens nodig om steeds één voor één de reparaties te laten uitvoeren en wil daarna testen of daarmee andere lekke punten ook geen water meer krijgen. Klinkt op zich niet zo heel erg vreemd, maar ben al zo’n 4 keer naar de dealer gegaan voor een reparatie en telkens moet ie toch weer voor een volgende reparatie omdat de andere lekke punten die niet gerepareerd zijn, nog steeds water krijgen en dus blijft het lekken. En telkens zitten er weken en weken tussen de reparaties, dus het schiet niet echt op. De auto ruikt muf van binnen, heeft op diverse plekken zichtbare waterschade dus ben zeker niet tevreden met de service van Citroën.
Schijnt vooral een probleem van de 5-deurs te zijn.
Naar mijn idee, als er zelfs zichtbare waterschade is, dienen de aangetastte onderdelen zoals bv matjes, tapijtje e.d. ook te worden vervangen.
Mag er van uitgaan dat je telkens een leenauto (incl. brandstof) ter beschikking gesteld wordt?
Bij ons was de schimmel ook zichtbaar op de afdekking van het reservewiel.
Water kwam door de achterlichten, achterklep, 3e remlicht en de voorportieren (tijdens gebruik van de wasstraat). Als remedie zijn de rubbers rond de 5e deur vervangen, de rubbers van de portieren vervangen aan de carosseriekant, de achterlichten en het 3e remlicht dichtgekit.
Na een week begonnen de randen van de portierrubbers aan de carosseriekant los te laten.
Waarschijnlijk niet voldoende vetvrij gemaakt of wat dan ook.
Een grote ellende.
Zo te zien zijn de lekkages wel opgelost, althans ook na een hevige regenbui geen water meer binnengekregen.
Weet alleen niet voor hoelang…...
soort van moderne eend als ik het zo hoor.
Alleen is bij een Eend de acceptatie met dit soort zaken “iets” ruimer.
ZX 1.4 break ‘95
ik heb een citroen c1 3 deurs van april 2010! en daar komt ook water binnen.
ook heb ik last van dat de bekleding aan het open pluizen is.
dit was al van af de 2e dag gaande!
ik ben meteen naar de garage geweest en heb tot de dag van van daag nog niets gehoord!
erg slecht van citroen!!!
ik ben daarom ook niet van plan nog een citroen te kopen!
ik zit er hard aan te denken om mijn c1 te verkopen en weer trug te gaan naar mijn oude merk.
ik hoor hier wel van meer mensen die ook last hebben van water in de auto maar hebben die mensen dan ook last van de bekleding?
het gaat over de bestuurders stoel onder aan de rug leuning!