Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 09-12-2005
- 2CV 4 Special
- C1 1.0 Ambiance 5drs
Vorige week sinds lange tijd de deuche weer eens gestart, even doorstarten en hij liep. Vandaag ook even wat gedaan in het zonnetje maar het duurt erg lang voordat die stationair mooi blijft lopen zonder shoke.
Ik ben van plan om de ontsteking en condensator te vervangen en de kleppen te (laten) stellen… uiteraard ook nieuwe bougies en kabels…
Zal hiermee het probleem worden opgelost?
—————————————-
2cv 4 Special 1978
Xsara 1.6i Break 1998 VERKOCHT
C1 Ambiance 2008
—————————————-
Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005
- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Waarschijnlijk wel, maar je zou ook nog kunnen overwegen de stationairsproeier in de carburateur te (laten) reinigen. Die wil wel eens vuil worden waardoor de stationairloop slecht wordt.
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 09-12-2005
- 2CV 4 Special
- C1 1.0 Ambiance 5drs
Gisteren liep mijn eendje alweer een stuk beter, ook even super plus getankt… Volgende zaterdag gaan we de ontsteking en bougies vervangen en de kleppen stellen. Remmen ontluchten en stellen, hopelijk nog even geen nieuwe hoofdremcylinder nodig…
—————————————-
2cv 4 Special 1978
Xsara 1.6i Break 1998 VERKOCHT
C1 Ambiance 2008
—————————————-
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Onderhoud kan nooit kwaad. Maar vermoedelijk dat dit probleem ook verdwijnt als je weer een tijdje gereden hebt met de eend.
"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"
Totaal aantal Berichten: 347
Geregistreerd: 18-03-2004
- Ami 8 berline
- CX 20 Familiale
Die stationair sproeier is per definitie verdacht. En overigens bijzonder makkelijk te reinigen (doorblazen). Gewoon even doen.
Met amicale groet,
Ami 8 berline, 1977, Bleu Myosotis.
Ami 6 club berline, 1969, wit met rood dak
C5 2.2hdi berline
Kijk ook eens op: www.amivereniging.nl
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 09-12-2005
- 2CV 4 Special
- C1 1.0 Ambiance 5drs
Ami8 schreef:Die stationair sproeier is per definitie verdacht. En overigens bijzonder makkelijk te reinigen (doorblazen). Gewoon even doen.
Hoe kan ik dat het beste aanpakken dan? Carburateur eraf?!?
—————————————-
2cv 4 Special 1978
Xsara 1.6i Break 1998 VERKOCHT
C1 Ambiance 2008
—————————————-
Totaal aantal Berichten: 54
Geregistreerd: 13-03-2007
- 2CV Van Clee
- 2CV AZ 1968
- 2CV Teilhol Tangara
Ik zou eerst een tijdje gaan rijden, na 1 of 2 keer tanken gaat het vaak al beter. De huidige brandstoffen verouderen ook zeer snel, wat ook een aanzienlijk effect heeft op het (mooi) willen lopen van motoren.
Gr Eric
Van Clee Mungo 1991
Teilhol Tangara 1988
AZ 1968
AZ 1955
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 09-12-2005
- 2CV 4 Special
- C1 1.0 Ambiance 5drs
Bedankt voor de reacties tot nu toe!
Als ik aan de slag ga met de remmen, moet ik dan eerst de boel ontluchten voordat ik de remmen ga stellen? Of eerst stellen, dan ontluchten? Of maakt het niet uit?
—————————————-
2cv 4 Special 1978
Xsara 1.6i Break 1998 VERKOCHT
C1 Ambiance 2008
—————————————-
Totaal aantal Berichten: 347
Geregistreerd: 18-03-2004
- Ami 8 berline
- CX 20 Familiale
Om remmen te stellen hoef je niet te ontluchten, ja gaat immers alleen stellen toch?
Wat betreft de stationairsproeier, die zit aan de voorkant van de carburateur en ziet er uit als een schroef/boutje dat erin is gedraaid, beetje koperkleurig. Die draai je met een schroevendraaier eruit, je blaast hem door met bv fietspomp of sterke longen, en schroeft het weer terug….
Ben ooit uit Frankrijk terug komen rijden met hortende en stotende Ami die alleen maar wilde afslaan… vertelde het bij thuiskomst mijn vader, die trok die sproeier eruit, blies erop en het euvel was verholpen. Op zo’m moment realiseer je dat je nog veel te leren hebt….
Met amicale groet,
Ami 8 berline, 1977, Bleu Myosotis.
Ami 6 club berline, 1969, wit met rood dak
C5 2.2hdi berline
Kijk ook eens op: www.amivereniging.nl
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 09-12-2005
- 2CV 4 Special
- C1 1.0 Ambiance 5drs
Ami8 schreef:Om remmen te stellen hoef je niet te ontluchten, ja gaat immers alleen stellen toch?
Wat betreft de stationairsproeier, die zit aan de voorkant van de carburateur en ziet er uit als een schroef/boutje dat erin is gedraaid, beetje koperkleurig. Die draai je met een schroevendraaier eruit, je blaast hem door met bv fietspomp of sterke longen, en schroeft het weer terug….
Ben ooit uit Frankrijk terug komen rijden met hortende en stotende Ami die alleen maar wilde afslaan… vertelde het bij thuiskomst mijn vader, die trok die sproeier eruit, blies erop en het euvel was verholpen. Op zo’m moment realiseer je dat je nog veel te leren hebt….
Bedankt voor tip! Sproeier is doorgeblazen en merk toch wel verschil! Uiteindelijk ook nog wat gespeeld met stationair regel schroef en luchtschroef, loopt een stuk beter!
—————————————-
2cv 4 Special 1978
Xsara 1.6i Break 1998 VERKOCHT
C1 Ambiance 2008
—————————————-
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
[offtopic]
Heb ik jou toevallig zien rijden vandaag in de buurt van Deinum?
[/offtopic]
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 09-12-2005
- 2CV 4 Special
- C1 1.0 Ambiance 5drs
patje74 schreef:[offtopic]
Heb ik jou toevallig zien rijden vandaag in de buurt van Deinum?
[/offtopic]
Negatief. Ik heb wel gister een rondje Limburgs heuvelland gereden. Het diepe zuiden, helaas niet in het noorden…
—————————————-
2cv 4 Special 1978
Xsara 1.6i Break 1998 VERKOCHT
C1 Ambiance 2008
—————————————-