Ik heb het gevoel dat wanneer ik rem met de Citroen Saxo dat de remmen veel meer glijden dan bij mijn andere auto. Het is niet zo dat ik niet tot stilstand kom maar heb wel het gevoel dat de vertragende werking minder is. Heeft iemand een idee waar dat aan kan liggen? Ik heb al wel een wiel eraf gehad om te kijken hoe de blokken en de schijven zijn maar die zien er nog goed uit. Kan het zijn dat de blokken zo vies zijn op het “loopvlak” dat ze vol met remstof zitten?
Zou het er iets mee te maken hebben dat de auto voordat we hem kochten een tijd stil heeft gestaan?
Ik heb vandaag remmenreiniger bij de autoshop zien staan. Heeft iemand daar ervaring mee met betrekking tot dit probleem? En is het verschil merkbaar wanneer je je remmen met zo’n spuitbus bewerkt?
Nou ben benieuwd naar jullie ervaringen / oplossingen.
Saxo 1.5D wat een bakkie!
1 : 20 zelfs met winterbanden!
ZX-Cruiser schreef:Kun je niet echt iets aan doen, zo remt die auto gewoon. Kan wel zo zijn dat de blokken verglaast zijn, dan word de bovenste laag hart en glad. Dan zou je nieuwe blokjes moeten monteren.
Dat heb ik meer gehoord, maar wanneer gebeurd dat, het `verglazen`van de remblokken :
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
verglazen komt doordat het oppervalk heel erg heet wordt. Dat kan komen door dat de blokken niet lekker vrij komen bijvoorbeeld.
Je zou de remblokken op kunnen schuren, maar dan moeten ze wel vlak worden.
Ik zou gewoon nieuw monteren, dus nieuwe blokken en schijven. En de tang goed schoonmaken, ook de geleidepennen goed schoonmaken en inspuiten met vet.
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Duidelijk….......