3 van de 17
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Gooi’s oude 19 TRS Automaat
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 21 maart 2010 01:22 PM
  [ # 31 ]

Gooi, stuur me nog ff je emailadres, krijg je van mij dat automaten werkplaatboek.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
citroenbix
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 15-11-2009

Gepost: 25 maart 2010 12:39 AM
  [ # 32 ]

1 op 7 tot 1 op 8.5 stadsverkeer.
1 op 10 tot 1 op 11 snelweg, 100km/h

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 25 maart 2010 12:42 AM
  [ # 33 ]

Ja dat komt op mij over als redelijk normaal, dat deden die twee van mij ook. Niet bepaald een stadsauto maar wel ongelofelijk lekkâh!

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
Gooi
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 11-08-2007

- Xantia 2.0 HDI break 90+
Gepost: 25 maart 2010 06:36 PM
  [ # 34 ]

Persoonlijk denk ik ook dat mijn BX weer efkes moet wennen aan afstanden rijden. 5000 kilometer in 7 jaar tijd kan alleen maar betekenen dat er óf 1 monstertocht mee gemaakt is en hij daarna al 6 jaar en 11 maanden stil staat, óf dat er in de afgelopen jaren alleen suffe ritjes naar de supermarkt mee gemaakt zijn.

Mijn plan van aanpak is dit:
Eerst de blauwe BX (Model Hornbach) naar de sloop. (Tenzij zich een liefhebber opwerpt. Deze krijgt dan nu nog een week om ‘mijn!’ te roepen.)

Daarna olie, filter, bougies en kabels vervangen. (van de 19 TRS natuurlijk)
Daarna carburateur afstellen (en schoonmaken, doorblazen, uitzuigen, aflikken, whatever it takes)
Daarna de veerbollen eens na laten kijken.

En tussen de bedrijven door lezen, lezen, plaatjes kijken en nog eens lezen, zodat ik een wat slimmere BX-bezitter wordt Wink

Daarna eens rustig naar andere dingen gaan kijken, zoals fusees, stabilisatoren, remmen… nouja, de rest dus.

Is het gehoest en geproest dat de wagen nu doet, trouwens niet slecht voor de katalysator? Ik heb ooit eens een kat moeten laten vervangen omdat de oude helemaal vol vette roet zat, vanwege een slechte afstelling.


Ohja, La Léo, ik overweeg een ritje naar Raamsdonksveer aanstaande zaterdag. Gewoon es efkes doelloos neuzen. Ik begreep vanmiddag pas (toen ik jullie site bekeek) dat ook blondines verstand van auto’s kunnen hebben. Er is dus nog hoop voor mij Wink

Profiel  
 
Chrispy70
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009

- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
Gepost: 26 maart 2010 12:37 AM
  [ # 35 ]

Heeft de D2A motor dan een kat?

Laatst heb ik de carburateur laten schoonmaken van mijn TRS. 1 uurtje werk a’ €87,50.
De beste 87,50 die ik ooit heb besteed.

EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.

Profiel  
 
Gooi
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 11-08-2007

- Xantia 2.0 HDI break 90+
Gepost: 26 maart 2010 01:11 PM
  [ # 36 ]
Chrispy70 schreef:

Heeft de D2A motor dan een kat?

Het is dan ook dit type:
Citroën BX (XB-_) 19, 1891cc, D2C (XU92C), benzine, 70kW, 95pK, hatchback, 1986.09 - 1989.11

Dus een D2C motor. Wat dat dan verder ook mag betekenen. Ik begin nu toch te twijfelen of er een katalysator onder hangt, want als ik op zo’n onderdelen webshop mijn kenteken intiep, komt er geen passende kat te voorschijn.

Ik zie tot mijn grote spijt ook dat een D2A motor 105 pk heeft en de D2C maar 95 Wink

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 26 maart 2010 01:18 PM
  [ # 37 ]

Die gegevens kloppen volgens mij ook niet helemaal, voor zover ik weet is een XU 1900-motor altijd 1905 cc. Maar ‘t klopt wel dat dit de 1900 met ‘t vermogen van een 1600 is. Waar dan ‘t verschil in zit met de “normale” 1900? Alleen een andere carburateur of ook een andere nokkenas (wat dan toch net een andere motorinhoud zou betekenen)?

Als deze een kat heeft, zou er ook K6 ofzo op ‘t kentekenbewijs moeten staan.

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 26 maart 2010 01:26 PM
  [ # 38 ]
waterman schreef:
Gooi schreef:

- bij 115 km/h sputtert de motor zo nu en dan. Op de meeting hoorde ik dat dat er gewoon bij hoort.

Wat een ontzettende onzin zeg… iedere motor, ook die van een 1.9 trs met zijn drama-carburateur, kan gewoon goed lopen.

Als je dit van mij begrepen hebt, dat is niet wat ik bedoelde. Stationair lopen deze motoren vaak wat onregelmatig, ook een kwestie van afstelling, maar mij de meeste gebeurt dat niet behalve om de co-waarde omlaag te krijgen. Op snelheid mag ‘ie uiteraard niet sputteren, en is ook niet nodig.

Profiel  
 
Gooi
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 11-08-2007

- Xantia 2.0 HDI break 90+
Gepost: 26 maart 2010 01:43 PM
  [ # 39 ]

Nouja, ik heb al eerder bewezen niet zo’n sterke ‘begrijper’ te zijn als het om auto’s gaat Wink En daarbij is het misschien te vroeg om conclusies te trekken over de motor, omdat er gewoon flink achterstallig onderhoud aan is. Eerst maar eens de carb een keer schoonmaken en afstellen. Met een vers slokje olie in het blok en wat pokon, moet het toch al heel wat beter gaan…

Profiel  
 
Gooi
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 11-08-2007

- Xantia 2.0 HDI break 90+
Gepost: 26 maart 2010 01:50 PM
  [ # 40 ]

Wel grappig trouwens dat die D2C ook in de 19 break lag. Toch een zwaardere auto lijkt me, die wel een paard of tien extra kan gebruiken. (Passen ook wel achterin…)

Wat me meteen benieuwd maakt hoeveel Pk je na 21 jaar dan over zou hebben van zo’n auto als de mijne.

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 26 maart 2010 01:55 PM
  [ # 41 ]

Helemaal geen slecht idee trouwens om ‘s een ritje naar Raamsdonksveer te doen Wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 maart 2010 01:56 PM
  [ # 42 ]

Inmiddels zijn we bijna 2 weken verder Gooi. Je auto had al lang klaar kunnen zijn. Nu rijd je door met een auto die duidelijk onderhoud nodig heeft en waar van absoluut naar de distributieriem gekeken MOET worden. Je lijkt het niet alleen lastig te begrijpen, maar bent mijns inzien ook nog eens rete eigenwijs. Dus: niet huilen als die riem breekt en er 8 kromme kleppen door je 95 pk blok naar buiten komen. Ok?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 26 maart 2010 02:07 PM
  [ # 43 ]
Chrispy70 schreef:

Laatst heb ik de carburateur laten schoonmaken van mijn TRS. 1 uurtje werk a’ €87,50.
De beste 87,50 die ik ooit heb besteed.

Waar heb je dat laten doen?

Profiel  
 
Gooi
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 11-08-2007

- Xantia 2.0 HDI break 90+
Gepost: 26 maart 2010 02:19 PM
  [ # 44 ]
waterman schreef:

Inmiddels zijn we bijna 2 weken verder Gooi. Je auto had al lang klaar kunnen zijn. Nu rijd je door met een auto die duidelijk onderhoud nodig heeft en waar van absoluut naar de distributieriem gekeken MOET worden. Je lijkt het niet alleen lastig te begrijpen, maar bent mijns inzien ook nog eens rete eigenwijs. Dus: niet huilen als die riem breekt en er 8 kromme kleppen door je 95 pk blok naar buiten komen. Ok?

Nouja, ik heb er behalve naar de meeting in Hedel en terug via Helmond (160 km bij elkaar) nog helemaal niet in gereden. Ohja, efkes een kilometertje op en neer naar mijn ouders, vooruit dan. En er zijn nou eenmaal mensen zoals ik die een baan hebben van 5 dagen per week en te voet naar hun werk gaan… Wat mij betreft heb ik BX pas 2 dagen in gebruik. Namelijk de zaterdagen. En ik heb pas sinds gisteren weer wat geld op mijn rekening staan.

Trouwens, wat zit ik me hier eigenlijk te verantwoorden? Opbouwende kritiek is welkom, maar zo’n opgestoken vingertje (wijsvinger) hoef ik niet hoor.

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 26 maart 2010 02:28 PM
  [ # 45 ]

Als ik het goed begrijp heb jij een übergoedkope auto weggedaan en daar twee hokken met onderhoudsachterstand en flinke wegenbelastingplicht voor in de plaats gekocht question


Dan vind ik het wel heel lief van Waterman dat hij je op deze manier waarschuwt.
Als je lopend naar je werk kunt zou ik je namelijk gezien de geldzorgen die je blijkbaar hebt willen adviseren gewoon een NS-kortingskaart te kopen en bij behoefte aan een auto er één te huren.

Profiel  
 
 
3 van de 17
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook