Totaal aantal Berichten: 391
Geregistreerd: 25-04-2008
- Xsara 1.4i coupe
Mijn buurman heeft een Berlingo, en hij heeft een keer hetzelfde probleem gehad als ik. Het is bij mij in principe opgelost, maar hij blijft wel nog een tijdje ‘mengen’. Ik moet dus nog een aantal keren terug om mijn koelsysteem te laten spoelen, dan zou het helemaal opgelost zijn, maar das verder geen probleem.
Xsara 1.4i ‘98 (01/02/2007 - 26/05/2012), TD-PR-15, Blue Mauritius,
kilometerstand bij inruil: 127.330
Of er zitten nog bestaande olieresten in, of de koppakking is niet goed. In geval van het eerste is het handig om het koelsysteem te reinigen met Forté Cooling System. Dit spul is niet in de winkel te verkrijgen, maar een goede garage zou eraan moeten kunnen komen. Dit is wel de Crème de la Crème als het gaat het reinigen hiervan.
Via de website http://www.forte-nwe.com/NL/Home.html kan je de regionale adviseur in jouw omgeving opzoeken. Die weet vast wel waar het spul te koop is. Bij mij in de omgeving van Den Haag is dat o.m. bij de Mercedes- en de Jaguar dealers in Leipeveen.
als Citroen een 4x4 maakt, hoef ik geen Range Rover meer
Totaal aantal Berichten: 391
Geregistreerd: 25-04-2008
- Xsara 1.4i coupe
Vanmorgen op APK geweest, helemaal niks meer aan t handje Gelukkig!
Xsara 1.4i ‘98 (01/02/2007 - 26/05/2012), TD-PR-15, Blue Mauritius,
kilometerstand bij inruil: 127.330
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 17-02-2008
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
En met je olie in de koelvloeistof hoe staat het daar mee dan?
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003
Totaal aantal Berichten: 391
Geregistreerd: 25-04-2008
- Xsara 1.4i coupe
Niks veranderd, het originele plan blijft. Een aantal weken rijden en dan effe terug naar de monteur, die het systeem nog eens uitspoeld, weer vullen met water, en zo eigelijk door tot de smurrie weg is. Het lost zichzelf geleidelijk op, aldus mn monteur en mijn buurman die hetzelfde probleem heeft gehad. Als het helemaal weg is, gaat er weer fijn koelvloeistof in.
Xsara 1.4i ‘98 (01/02/2007 - 26/05/2012), TD-PR-15, Blue Mauritius,
kilometerstand bij inruil: 127.330
Vind ik toch wel riskant. In water zit geen smeermiddel voor je koelsysteem. Dit kan schade aanbrengen aan je waterpomp.
Totaal aantal Berichten: 391
Geregistreerd: 25-04-2008
- Xsara 1.4i coupe
ik heb geen zin om iedere keer als dat ding gespoeld moet worden, weer een lading koelvloeistof te moeten betalen, en hij zei dat het geen of iig weinig kwaad kon om hem even op water te laten lopen, mijn ouders en ik hebben al flink wat jaren ervaring met hem, en hij is echt niet iemand die je belazerd. Dat is de voornamelijkste reden dat ik hem daarin vertrouw.
Xsara 1.4i ‘98 (01/02/2007 - 26/05/2012), TD-PR-15, Blue Mauritius,
kilometerstand bij inruil: 127.330
1 flesje Forté klaart de klus in 1 keer…
Totaal aantal Berichten: 391
Geregistreerd: 25-04-2008
- Xsara 1.4i coupe
Effekes een klein beetje stof afblazen en een kleine update posten.
Afgelopen donderdag is mijn voorruit vervangen door carglass omdat een sterretje in mn ruit een barst is geworden.
Klein beetje achtergrondinfo: een jaar of 2 geleden heb ik door steenslag een sterretje in mn ruit, maar omdat deze zo dicht bij de rand van de ruit zat, konden ze hem niet vullen, dus hebben ze hem alleen opgeschuurd en donderdag 2 weken geleden is het (eindelijk) een barst geworden. Het heeft me alleen mn eigen risico gekost (voorlopig), de rest gaat via de verzekering.
Xsara 1.4i ‘98 (01/02/2007 - 26/05/2012), TD-PR-15, Blue Mauritius,
kilometerstand bij inruil: 127.330
Totaal aantal Berichten: 391
Geregistreerd: 25-04-2008
- Xsara 1.4i coupe
Inmiddels weer een paar weken terug is mijn ouwe, trouwe bolide weer op de jaarlijkse “physical” geweest. Ik merkte zelf al dat hij de laatste tijd wat moeite had met remmen en dat dus de blokjes vervangen moesten worden. Dit was inderdaad het geval en helaas zijn daar ook nog remschijven bijgekomen. Kosten: 40 voor APK en 300 voor remblokjes en -schijven voor.
Het belangrijkste is dat ik er weer een jaartje tegenaan kan
Xsara 1.4i ‘98 (01/02/2007 - 26/05/2012), TD-PR-15, Blue Mauritius,
kilometerstand bij inruil: 127.330
Totaal aantal Berichten: 391
Geregistreerd: 25-04-2008
- Xsara 1.4i coupe
Weer een tijdje geleden sinds de laatste post.
De xsara doet z’n werk nog steeds uitstekend, geen enkele kuren o.i.d. meer gehad.
Alleen momenteel 1 kleine issue: het lampje van mijn linker kentekenverlichting is kapot. In de handleiding staat doodleuk dat je het kapje er vanaf kunt schroeven, maar er zit wonderbaarlijk genoeg geen schroef, het is een kliksysteem. Nu heb ik al een beetje de topics doorzocht voor een manier om de kapjes er zonder kleerscheuren af te halen, maar geen enkel ding lukt (met torc schroevendraaier kapje naar binnen duwen, bekleding verwijderen en van binnenuit). Er is met de schroevendraaier vrijwel geen ruimte om te wrikken en ik kan ook niet zien waar ie nu precies vastgeklikt zit. Heeft iemand enige andere suggesties om de kapjes te verwijderen? En dan het liefst zonder de kentekenplaat(houder) te verwijderen, want dat kreng zit vast met popnagels…
Alvast bedankt
Xsara 1.4i ‘98 (01/02/2007 - 26/05/2012), TD-PR-15, Blue Mauritius,
kilometerstand bij inruil: 127.330
Totaal aantal Berichten: 227
Geregistreerd: 16-06-2008
- Xsara 1.6 16v VTR Coupe
ik ben ook benieuwd, want bij mij moet het ook gebeuren!
“Your Life Is Yours, And Yours Alone, Rise Up And Live It!” -Richard Rahl-
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Volgens mij heb ik het omschreven hoe het moet in mijn topic.
EDIT: toch niet…raar..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 391
Geregistreerd: 25-04-2008
- Xsara 1.4i coupe
Ik heb het inmiddels zelf uitgevonden.
Ik heb 1 van de 2 kapjes kapotgemaakt, en de andere was een keer door mijn voorganger gelijmd, deze heb ik dus ook kapot gemaakt. Gisteren naar de dealer geweest, 1 nieuw kapje + ‘statief’ gekocht (was de laatste, volgende week ga ik de andere halen).
Vandaag de bekleding van de achterklep geheel weggehaald, inclusief de ‘hendel’ waarmee je de achterklep dicht kunt trekken (toen zag ik dat ook deze beschadigd was, dus ook effe kijken of daar een nieuwe voor te krijgen is) en van binnenuit de hele unit naar buiten geduwd en vervangen door de nieuwe. Het kapje wat ik kapot heb gemaakt is ook weer tijdelijk gelijmd en volgende week komt ook daar een nieuwe voor erin.
Toen ik de kentekenplaat eruit had, ook maar direct een chrome kentekenplaathouder gekocht en gemonteerd, vind ik toch ietsie fijner uitzien
Xsara 1.4i ‘98 (01/02/2007 - 26/05/2012), TD-PR-15, Blue Mauritius,
kilometerstand bij inruil: 127.330