Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 11-08-2007
- Xantia 2.0 HDI break 90+
EW schreef:Als je lopend naar je werk kunt zou ik je namelijk gezien de geldzorgen die je blijkbaar hebt willen adviseren gewoon een NS-kortingskaart te kopen en bij behoefte aan een auto er één te huren.
Ik heb geen geldzorgen. Ik heb alleen niet een zodanig dikke beurs dat ik 1-2-3 een paar honderd euro aan een reparatie uit kan geven. Ik moet het spreiden. En al is Waterman hier moderator, dan hoeft hij mij niet te vertellen dat ik na 2 weken mijn auto wel in orde had kunnen hebben. Als ik dat zou kunnen betalen, dan zou ik wel een SM gekocht hebben.
Dus laat verder commentaar over hoe ik met mijn geld en tijd omga, maar achterwege. Daar word ik alleen maar pissiger van.
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Zeg Gooi, doe eens even een beetje relaxt man. Wat mijn moderaat te maken zou hebben met jouw bestedingspatroon of financiele positie is mij geheel onduidelijk, gelijk de opmerking over het bezit van een SM. Feiten die gewoon staan zijn dat je een auto hebt gekocht met een fikse lijst mankementen, dat er hier inmiddels aardig wat mensen je van tips en advies hebben voorzien, en dat je ondanks die tips en waarschuwingen toch steeds weer iets anders doet of denkt als wat men je adviseerd. Daarbij spreek je jezelf hier en daar ook vaak tegen… Dat jij vervolgens een duidelijk advies wat dus onomwonden gegeven word, zonder wollig taalgebruik of nuances als een wijzend vingertje ziet ligt geheel aan jouw manier van uitleg en doet nog steeds niets af aan mijn advies en de opmerkingen van anderen over welk pad je zou moeten bewandelen om een betrouwbare, goed lopende BX te krijgen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 11-08-2007
- Xantia 2.0 HDI break 90+
En dat alles binnen twee weken…
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nou, dat zou je toch doen?
Gooi schreef:
Ik dacht bij mezelf: Zelfs als ik de komende weken voor 1000 euro moet laten versleutelen, heb ik wel een mooie BX van een leuk type, met maar weinig kilometers. Kom daar nog eens om voor 1550 euro?
En:
Gooi schreef:Hegru, here I come!
Dus?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 11-08-2007
- Xantia 2.0 HDI break 90+
waterman schreef:Inmiddels zijn we bijna 2 weken verder Gooi. Je auto had al lang klaar kunnen zijn.
Foei Gooi… je auto had allang klaar kunnen zijn. Vanavond zonder toetje naar bed… Het spijt me Waterman, maar zo komt dit op mij over. Als een opgestoken vingertje.
waterman schreef:Je lijkt het niet alleen lastig te begrijpen, maar bent mijns inzien ook nog eens rete eigenwijs. Dus: niet huilen als die riem breekt en er 8 kromme kleppen door je 95 pk blok naar buiten komen. Ok?
En dan doe je er nog een schepje bovenop door over ‘eigenwijs’ en ‘huilen’ te beginnen. Lijkt mij niet de toon waarop hier op het forum met elkaar omgegaan wordt. En dan begint er ook nog eentje over treinabbonnementen. Dat is ongeveer zeggen dat ik vanwege mijn krappe beurs het recht niet zou hebben om een BX te hebben en er af en toe een ritje mee te maken. Mag ik dan een beetje sjagrijnig worden en een beetje terug mopperen?
Niet vergeten… We bedoelen het allemaal goed
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 11-08-2007
- Xantia 2.0 HDI break 90+
BunnY schreef:Niet vergeten… We bedoelen het allemaal goed
Dat is ook zo.
Ha! Bij mijn BX zit ook geen gebruiksaanwijzing
Maar ik zou gewoon een doodse schrik hebben om rond te rijden met een D-riem waarvan ik niet weet hoe oud die is :S
Net als met olie in mijn automaat waarvan ik niet weet hoe oud die is :S . Zelfde verhaal gaat trouwens op voor de LHM, de olie en de KVS
Al de rest kan kapot gaan maar kan niet traag maar gestaag je motor slopen !!
Gooi schreef:Mag ik dan een beetje sjagrijnig worden en een beetje terug mopperen?
Tuurlijk
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 11-08-2007
- Xantia 2.0 HDI break 90+
De LHM ziet nog redelijk groen. Wat mij betreft een aandachtspunt als ik de veerbollen eens na laat kijken.
De automaat schakelt nog lekker soepel naar mijn idee. Helemaal niet hakerig of met rare geluiden ofzo. De olie zal ik heus eens vervangen maar is geen eerste prio, lijkt me.
De KVS (Koel Vloei Stof?) is ook mooi groen en glycollerig. In ieder geval geen roestwater, dat is al heel wat toch?
Blijft de motorolie en de distririem over voor dit moment. Ik ontkom er niet aan om nog wat kilometers te maken voordat de riem vervangen is. De garage is immers niet in mijn achtertuin. Het is 35,6 kilometer om precies te zijn Dat wordt maandag vroeg opstaan, zodat ik daarna met de leenauto terug kan rijden om naar mijn werk te gaan. En dan dinsdagochtend weer!
Gooi schreef:Chrispy70 schreef:Heeft de D2A motor dan een kat?
Het is dan ook dit type:
Citroën BX (XB-_) 19, 1891cc, D2C (XU92C), benzine, 70kW, 95pK, hatchback, 1986.09 - 1989.11Dus een D2C motor. Wat dat dan verder ook mag betekenen. Ik begin nu toch te twijfelen of er een katalysator onder hangt, want als ik op zo’n onderdelen webshop mijn kenteken intiep, komt er geen passende kat te voorschijn.
Ik zie tot mijn grote spijt ook dat een D2A motor 105 pk heeft en de D2C maar 95
Het is een 19trs met een pulsair systeem en een katalysator, ik heb er ook nog eentje staan…
Emiel
Gooi schreef:De LHM ziet nog redelijk groen. Wat mij betreft een aandachtspunt als ik de veerbollen eens na laat kijken.
De automaat schakelt nog lekker soepel naar mijn idee. Helemaal niet hakerig of met rare geluiden ofzo. De olie zal ik heus eens vervangen maar is geen eerste prio, lijkt me.
De KVS (Koel Vloei Stof?) is ook mooi groen en glycollerig. In ieder geval geen roestwater, dat is al heel wat toch?
Blijft de motorolie en de distririem over voor dit moment. Ik ontkom er niet aan om nog wat kilometers te maken voordat de riem vervangen is. De garage is immers niet in mijn achtertuin. Het is 35,6 kilometer om precies te zijn Dat wordt maandag vroeg opstaan, zodat ik daarna met de leenauto terug kan rijden om naar mijn werk te gaan. En dan dinsdagochtend weer!
Zonder betweterig over te willen komen:
LHM: groen is een goed teken maar niet persé een argument om toch niet even te verversen. Ik ben aan het hydraulisch systeem bezig geweest en geloof me: de voorste hoogteregelaar wil je er niet even tussenuit halen !! Kosten? 5 x 9,50 = 50,- euro
KVS: mjah, ik zou ook niet graag mijn kachelradiator willen vervangen. Kosten? 5L kosten een goede 10, euro?
ATF: mjah, automaat-revisie kost je 1600,- euro minstens (zonder in- en uitbouw). Is mij het risico niet waard. Kosten? 2,5L à 6 euro/liter? 20,- euro dus
Olie: geen idee, nog nooit vervangen.
Maar om nog geen 100,- euro uit te sparen zou ik het risico niet willen lopen. Maar just my 2 cents
Gooi zegt;
De automaat schakelt nog lekker soepel naar mijn idee. Helemaal niet hakerig of met rare geluiden ofzo. De olie zal ik heus eens vervangen maar is geen eerste prio, lijkt me.
Zelf zou ik de automaatbak van verse olie voorzien dit kun je controleren als hij warm is en een draaiende motor ik heb hem zelf laatst vervangen omdat hij niet meer schakelde in de 4e versnelling pakte nog wel maar niet erg goed meer als je er te lang mee doorrijd kun je een andere bak inhangen en dat is een stuk duurder dus houd er rekening mee dat het wel prio is dat deze op tijd wordt vervangen
The King is in de building
Citroen C4 Grand Picasso 16VTI LPG G3 2011
Citroen C3 14 exclusief 2003
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 11-08-2007
- Xantia 2.0 HDI break 90+
Dan maak ik er toch een tweede prio van
Maandag rij ik naar Hegru voor de distributieriem en, als ze er tijd voor hebben, ook de veerbollen en LHM. En vandaag efkes langs Quickfit voor een olieverversing. En morgen ga ik zelf wat kleine dingetjes vervangen zoals luchtfilter, benzinefilter en zo’n zilverkleurige papieren buis die warme lucht naar de luchtinlaat brengt. Die hangt er namelijk op half elf bij en dat kan nooit goed zijn. Heeft die aanvoer van warme lucht trouwens iets van doen met hoe arm of rijk het brandstofmengsel uitvalt?
Volgende garagetour wordt de versnellingsbakolie ververst en dan komen wellicht de ADAL’s aan de beurt. Remschijven en blokken zullen binnenkort ook wel nodig zijn, alsmede een setje banden. Dat is dan prio drie en vier, but who’s counting?
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Warme lucht toevoer is alleen voor in de winter belangrijk, zodat je carb niet bevriest.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!