Aan de cx moeten enkele kleine dingen vervangen worden. Rechtervoorraam gaat niet meer electrisch omlaag. Ik heb de bedieningsblokjes verwisseld van links naar rechts en nu doet rechts het wel en links niet. Het ligt dus duidelijk aan het blokje en ik wil op de Citromobile een paar van die blokjes kopen.
Dan doet de sigare-aansteker het niet meer. Volgens mij kan ik deze eruit halen en zal er aan de onderkant daarvan een soort stekkertje zitten. Klopt dit? Zo ja, dan kwestie van losmaken verwijderen en misschien ook op Citromobile een ander kopen. Dan doet het lampje van de bol van de toerenteller het niet meer. Het ligt niet aan het wieltje voor de lichtsterkte. Lampje eenvoudig te verwisselen?
Vast dank.
Ruud
Dyna Z1: Tout alu.





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Mocht je niet willen wachten tot CitroMobile: ik heb ook nog wel wat raamschakelaars liggen.
Kijk bij de sigare(tte)-aansteker even naar de zekering/relais: als je het asbakje even eruit trekt kun je zo bij de aansteker en aansluitingen.
Lampjes verwisselen is vrij eenvoudig: twee schroeven van dashbovenzijde eruit, twee buitenste schroeven van satelieten en twee schroeven onderkant dash zodat je de schotel kunt losnemen.
Kun je, met wat handige handgymnastiek achter het klokkenspel om lampjes te verwisselen.
‘Spirit of avant-garde’
Bedankt. Maar mijn sigarette-aansteker zit bij de pook en de asbak dit een flink stuk hoger. Weet je ‘t zeker? Ieder geval mooi dat je een paar van die blokjes hebt. Hou ik ff in m’n achterhoofd.
Dyna Z1: Tout alu.












Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Er kan weinig stuk gaan aan een raamschakelaar. Ik zou hem eens open peuteren en kijken of de koperen strips binnenin niet helemaal groen zijn uitgeslagen. Want if so, dan kun je dat makkelijk weer verhelpen.
Nadat ik de schakelaar van het raam aan de bestuurderskant had volgespoten met contactspray was het raam niet meer “defect”
Ik heb het volgende ongemak: Als ik na de koude start wegrijd, gaat het gaspedaal gewoon soepel zoals het hoort.
Als de motor eenmaal op bedrijfstemperatuur is, gaat het gaspedaal opeens stroef. Ik heb de kabel en de stangen van het pedaal al ingespoten, maar dat help niet echt. Het rare is dat het dus alleen optreedt bij warme motor. Het is wat lastig, want het gasgeven gaat dan gepaard met geschok van de auto. Iemand een idee?
Dyna Z1: Tout alu.