Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Vandaag niet echt meer bij de spatlappen stilgestaan, dan zie je het eigenlijk niet op de auto. Dus het is in elk geval geen blikvanger
Net nog even het koppelingpedaal rubber vervangen. Op de foto’s te zien waarom
Zo kocht ik de auto al, geen idee hoe de vorige eigenaar dit in minder dan 100k voor elkaar heeft gekregen. Het ijzer komt er gewoon doorheen.
Zo ziet het er toch weer een stukje frisser uit
Zeker altijd met de voet op de koppeling gereden
Ik voorspel een koppelingwissel voor in de toekomst, tenzij er pas een nieuwe in zit
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De koppeling pakt goed op, ik merk ook geen rare dingen verder ermee.
Een nieuwe zit er volgens mij niet in, anders is het niet bij de dealer gedaan waar de auto normaal in onderhoud is geweest, want daarvan heb ik vanaf dag 1 alle rekeningen erbij
Je ziet bij het rempedaal ook wel aardig slijtage aan de rechter kant, misschien rare schoenen gehad?
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Dat moet ik ook nog eens een keertje gaan doen. De pedaalrubbers vervangen..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Volgens mij kosten ze minder als 10 euro per stuk, dus dat valt te overzien
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Net maar eens begonnen met detailen, want dat was wel weer eens nodig. Toen ik de Xsara vorig jaar mei kocht was die al behandeld met iets. Daarna eigenlijk alleen nog maar gewassen. Inmiddels zag je in het licht overal krassen.
Op me werk zijn ze blijkbaar ook niet altijd even netjes
Deze schades zaten er echt niet op….
Kras rechts op de A stijl, van boven naar onder…
Deze kras op de motorkap loopt onderbroken door van het midden van de kap naar rechts..
Diverse van deze plekken aan de recht kant van de auto
Alles zit dus aan de rechter kant. Raar denk je? Nee eigenlijk niet.
Op mijn werk is achteruit inparkeren verplicht, dit heeft ermee te maken dat iedereen bij calimiteiten sneller weg kan.
Hierdoor stap ik zelf altijd links in en kijk natuurlijk wel uit voor schade op mijn auto. Aan de rechterkant stappen dus andere in hun auto…
Na het wassen eerst maar eens met ScratchX van Meguiars de ergste krassen aangepakt. Deze waren redelijk snel weg gelukkig. Alleen de putjes die echt kaal zijn daar doe je weinig aan natuurlijk.
De Xsara is nog niet af, maar al een aardig eindje op weg. Het dak, motorkep zijschermen en voorbumper zijn klaar.
Het resultaat van de motorkap, die kras zie je dus niet meer.
Hier zijn het dak en motorkap klaar, even snel een foto gemaakt omdat de zon even scheen
Nog even een foto tussen door van wat we allemaal gebruiken
Oh en deel 2 natuurlijk…
En natuurlijk niet onbelangrijk het eindresultaat
Wel appart om te zien, als ik nu de zijkant van de auto bekijk zie je gewoon kleur verschil tussen het voorspartbord en de rest van de zijkant
Het heeft dus zeker nut, de kleur wordt veel mooier.
Hopelijk kan ik snel verder met de rest
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Wanneer kan ik de Xsaar bij jouw neerzetten Arjan?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 17-02-2008
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Ja ik wil ook wel een afspraak maken;) Ik ga binnekort bij mij ook eens wat krassen proberen weg te poetsen.
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Haha, hier neerzetten kost niks hoor
Alleen ik denk niet dat die er veel schoner van wordt
Ziet er weer mooi uit.
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Thanks!
Ik kon vanmorgen weer even verder.
Ik heb nu beide zijkanten af gekregen, de deuren en zijpanelen. Net toen ik de wax aan het uitpoetsen was begon het te druppelen buiten.
Dat zijn toch grotere delen als je denkt, toch nog zo’n 2 uur aan bezig geweest.
Nu hoeft alleen nog de achterklep en achterbumper, dan hebben we alles gehad.
In totaal zit er nu bijna 6 uur werk in
Ja, het is altijd een boel werk en door het poetsen in soms wat ongelukkige posities nadien soms ook wat pijnlijk. Maar als je dan het eindresultaat bekijkt geeft dat toch elke keer weer veel voldoening!
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De spierpijn is idd nu behoorlijk aanwezig
En het achterkleppie moet dus nog.. Nou ja dat kan ik ook nog wel even doorbijten. Hopelijk is het nog op een moment een beetje droog dit weekend.
Vooral onderaan de deuren is een rot positie om aan te werken. Ondanks dat het verticale delen zijn kwam er toch erg veel vuil af tijdens het kleien…
Onderaan de deuren zit natuurlijk ook het nodige teer, al die zwarte puntjes, gelukkig zijn de meeste er nu wel af.
Ik ben nu wel van al die krassen e.d. af.
Vanaf nu probeer ik het bij te houden, een laagje wax aanbrengen is kinderspel vergeleken met dit.
Dat is denk ik nog geen uur werk
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gister in de regen
Vandaag weer verder gegaan.
Toen ik klaar was begon het weer te regenen, dus echt mooie foto’s heb ik niet kunnen maken
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik heb gister toch nog foto’s in een beetje zon kunnen maken, als er liefhebbers zijn plaats ik ze morgen wel even online
Van de week ook de aangepaste kentekenpapieren ontvangen voor LPG.
De auto weegt nu op kenteken 1139 Kg, dat blijft dus netjes onder de 1150 Kg grens, dat scheelt weer wat wegenbelasting