Hallo citrofielen,
Sinds bijna 2 jaar rijd ik met veel plezier in mijn xm v6.24 serie 1 uit ‘92. Voornamelijk zakelijke kilometers. Met het gezin rijd ik in een espace.
Maar al die zakelijke km’s rijd ik vooral in NL met het overige verkeer mee. Beetje saai gezien de kwaliteiten en potentie van mijn XM. Ik heb ook geen zin om bij elk verkeerslicht als een gek te accelereren (ben geen sjonnie). Hoewel ik van de trekkracht en het geluid erg kan genieten. Nu las ik toevallig op http://www.autovisie.nl over stuurmanswegen. Via de site kwam ik achter twee interessante stuurmansroutes door Belgie en Frankrijk.
Het zijn routes die ieder bijna 1000 km in beslag nemen. Ik heb het plan opgevat om binnenkort (bij goed weer) eens een datum te plannen om een zo’n route op een zondag te rijden. Dus heel vroeg opstaan en gewoon naar het startpunt rijden en beginnen… Samen met een vriend zodat we af kunnen wisselen en wat foto’s en filmpjes kunnen maken. Ruim 1000 km in een dag (volgens google maps moet je rekenen op zo’n 13 uur exclusief pauzes) is net te doen. Ik hou van autorijden dus ik wil het gewoon eens doen. Het zou kunnen dat het teveel is in een dag, maar ik wil het in de praktijk eens meemaken. Beter teveel als te weinig zullen we maar zeggen
Wellicht hebben jullie nog andere suggesties voor mooie stuurmanswegen?
Groetjes,
Edwin
PS: Hieronder de links van de routes in Google Maps. Je moet de link kopiëren in je browser, anders werken ze volgens mij niet.
en
XM v6.24 ‘92
Ik weet niet of je een tomietom hebt.
Zo ja, dan kun je ff googlen op Topgear en tomtom. Vrij vlot kom je dan op routes die door hun zijn samengesteld om in je tom te zetten. Dara zitten de mooiste drivers routes bij die je maar kunt verzinnen.
ooa ook de Stelvio.
Je hebt gelijk. Even gegoogled en op bijgaande site terecht gekomen. Thx.
http://www.tomtomgreatestroutes.com/
XM v6.24 ‘92
Aanstaande zondag is het zover. Dan vertrek ik voor een dagrit door de Vogezen. De totale rit is 1469 km. Gelukkig doe ik dat niet alleen maar neem een bijrijder mee.
Vertrek is om 4.00 uur ‘s-nachts en ik verwacht pas zeer laat zondagavond terug te zijn. Maandag heb ik een uitslaapochtend. We nemen een camera mee, dus ik hoop in de loop van volgende week een mooi verslag te kunnen maken op deze plek.
Ik heb er zin in en ga ultiem genieten van mijn ZPJ4!
XM v6.24 ‘92
Leuke trip is dat! Heb dat ooit eens gedaan met een 2002 Tii L uit 1971. Ben benieuwd naar je filmpjes, die moet je maar op you-tube zetten! Succes en veilig terug komen!
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Totaal aantal Berichten: 2329
- C5 V6 Exclusive BVM5
Ik heb van de zomer enorme lol gehad door de C5 V6 binnendoor van St tropez naar de Gorges du Verdon te sturen, alleen mn vriendin werd een beetje wagenziek
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Heb je wel een setje extra remblokjes in de toilet tas gestopt ?
Totaal aantal Berichten: 220
- ID/DS Dspecial
Willem schreef:Ik heb van de zomer enorme lol gehad door de C5 V6 binnendoor van St tropez naar de Gorges du Verdon te sturen, alleen mn vriendin werd een beetje wagenziek
Heeeeerlijk he!
Ik heb met de v6 al in Frankrijk overal door gecrost.
Toen in Oostenrijk de bergwegen enz opgezocht! in 1 woord super
Vorig jaar Naar Zwitserland geweest dat was ook heeeerlijk gewoon toeren af en toe de pk’s aanspreken
Dit jaar geen Vakantie helaas ivm Baby maar volgend jaar zeker weer de bergen in!
Greetz Martijn
gompy58 schreef:Heb je wel een setje extra remblokjes in de toilet tas gestopt ?
De blokken zijn net vernieuwd. Wellicht volgende week nogmaals…
Ik zal morgen via http://twitter.com/evelema de geïnteresseerden op de hoogte houden met korte tweets en foto’s.
Wish me luck!
XM v6.24 ‘92
Update:
Mijn bijrijder (schoonbroer) heeft zich net ziek gemeld…. koorts…. paar weken uitstel…
Baaalen zeg. Had me er zoooo op verheugd.
XM v6.24 ‘92
Totaal aantal Berichten: 1649
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Dat is inderdaad jammer. Maar zodra het weer kan beginnen moet je ons weer op de hoogte houden . Gaaf hoor zo`n enorme dagrit en al helemaal met de ZPJ4 motor .
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
elk nadeel heeft zijn voordele heeft een bekende SM-rijder eens geroepen…
Het weer word alleen maar beter de komende tijd dus….
Djuu..jammer zeg! Idd wordt het weer alleen maar beter. Rond deze tijd kun je zelfs in de Vogezen nog in de sneeuw terecht komen…
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Nu kan er weinig meer misgaan! Aanstaande zondag om 5 uur is het vertrek naar de Vogezen.
Omdat bijrijder pas later van het jaar tijd had, heb ik een ander gepolst die er wel trek in had. Zometeen ff route doorlopen en morgen redbull inslaan.
Heb er zin in!
XM v6.24 ‘92
Totaal aantal Berichten: 2507
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
evelema schreef:Nu kan er weinig meer misgaan! Aanstaande zondag om 5 uur is het vertrek naar de Vogezen.
Omdat bijrijder pas later van het jaar tijd had, heb ik een ander gepolst die er wel trek in had. Zometeen ff route doorlopen en morgen redbull inslaan.
Heb er zin in!
Ik zie dat je op de route des Cretes blijft? Als ik jou was zou ik bij de col de la schlucht afdalen naar Munster. Praaaachtige weg. Ik heb daar enkele locals ternauwernood bij kunnen houden. Omhoog de crete op over de Platzerwasel (door Metzeral en Sondernach) is ook een erg fijne weg.
Check! Col de la schlucht in de route opgenomen. Ziet er bochtig uit! Dank voor de tip.
Nu heel de route laden in de tomtom. Totaal is de route nu 1293 km vanaf Eindhoven waarvan veel bergritten… Wellicht zondagavond een hotelletje nemen voor het geval het teveel is voor een dag.
Ik zal wat foto’s tijdens de rit streamen naar http://www.twitter.com/evelema Youtube filmpjes volgen in de loop van volgende week.
XM v6.24 ‘92