Waarom ververs je de olie niet even zelf? Is meteen goed om de onderkant van je BX eens te inspecteren. Met hetgeen je daarmee uitspaart kan je dan meteen de ATF vervangen !!
De LHM zou ik misschien ook nog laten vervangen als ik niet wist hoe de toestand van de octo is (want bij mij betekende LHM wisselen serieus met die leidingen rommelen).
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_373.jpg)
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gooi schreef:
De automaat schakelt nog lekker soepel naar mijn idee. Helemaal niet hakerig of met rare geluiden ofzo. De olie zal ik heus eens vervangen maar is geen eerste prio, lijkt me.
Euh, als ie dat gaat doen ben je te laat. Een handbak kun je op die manier nog wel een tijdje mee rijden, echter vervuiling in een automaat zorgt voor hele rare effecten zoals kleppen die open blijven staan, leidingen die dicht koeken of een pomp die versneld slijt. Doorrijden met ATF waarvan de dopes zijn uitgewerkt is rampzalig.
Om je een idee te geven, de vijf functies van motorolie zijn
1: smeren
2: koelen
3: afdichten
4: geluid dempen
5: vuil afvoeren.
Motorolie kan deze functies goed vervullen vanwege de dopes, ATF heeft ook dopes. De hitte die een automaat produceert is aanzienlijk, zeg maar 20% van de energie die je uit je brandstof haalt verlies je in wrijving (dus hitte) in je bak. ATF veroudert dus net zo snel als motorolie als het gaat om hitte, motorolie veroudert alleen sneller vanwege de verbrandingsgassen, roet en water die reacties met de olie aangaan. Een handbak wordt nooit zo heet van binnen, vandaar dat sommige bakken heel lang met hun bakolie kunnen doen.
LHM verversen is altijd goed. Verreweg de meeste problemen die het systeem kent kan worden voorkomen door regelmatig te verversen. Mijn auto heeft zelfs een lichte lekkage. Ben te belazerd daar wat aan de te doen, zo ververst het zichzelf. En mijn vat is van binnen ook schoon.
Voor de milieufreaks onder ons, er bestaan schimmels in de grond die complexe koolwaterstoffen (benzine, motorolie, gasolie en zelfs teer) afbreken en omzetten in voedsel. Nee, dit verzin ik echt niet. http://www.ted.com/index.php/talks/paul_stamets_on_6_ways_mushrooms_can_save_the_world.html
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_373.jpg)
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Het grote BX Automaten topique: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/204692/
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_4648.jpg)
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gooi schreef:[...] en dan komen wellicht de ADAL’s aan de beurt. Remschijven en blokken zullen binnenkort ook wel nodig zijn, alsmede een setje banden.
ADALs? Hij is net apk-gekeurd! Daar zou nu echt niks mis mee mogen zijn, ook gezien de km-stand.
De rest kan geen kwaad om ‘s te checken.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_7338.jpg)
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Gooi schreef:waterman schreef:Inmiddels zijn we bijna 2 weken verder Gooi. Je auto had al lang klaar kunnen zijn.
Foei Gooi… je auto had allang klaar kunnen zijn. Vanavond zonder toetje naar bed… Het spijt me Waterman, maar zo komt dit op mij over. Als een opgestoken vingertje.
Ho, hee! ik lees dit nu pas allemaal (druk hier in R’veer hè).
Er belde wel iemand gisteren met de vraag of ‘ie morgen kon langskomen voor het vervangen van een distributieriem van een BX. Was jij dat soms??
Ben het overigens wel eens met waterman: waarom tart je het lot zo?
Niemand zegt of impliceert hier, dat je een armoedzaaier bent. Jouw portemonnaie staat hier geheel niet ter discussie (wat mij betreft).
Maar in je 1e post met je vraag over de CX-aanschaf vertelde je dat je een budget had van € 3000.
Dan heb je (minus de brandstof die je inmiddels verstookt hebt) toch nog zeker € 2300 over in je spaarvarken voor behoorlijk onderhoud?
Wat iedereen hier bedoelt is, dat als je het lot zo blijft tarten, je straks € 550 in de sloot hebt gegooid omdat er -MOCHT het misgaan- niets meer over is van je BX!
Wise up, Gooi!
Edit: oh, herstel & excuseer: ik zie dat je maandag een afspraak bij Hegru hebt. Goed bezig!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_8211.jpg)
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 11-08-2007
- Xantia 2.0 HDI break 90+
La Léo schreef:Er belde wel iemand gisteren met de vraag of ‘ie morgen kon langskomen voor het vervangen van een distributieriem van een BX. Was jij dat soms??
Dat was ik inderdaad. Was jij dat aan de telefoon? Het is toch Hegru geworden ben ik bang, maar ik had de indruk dat jullie niet om werk verlegen zitten, toch?
La Léo schreef:Ben het overigens wel eens met waterman: waarom tart je het lot zo?
Niemand zegt of impliceert hier, dat je een armoedzaaier bent. Jouw portemonnaie staat hier geheel niet ter discussie (wat mij betreft).
Maar in je 1e post met je vraag over de CX-aanschaf vertelde je dat je een budget had van € 3000.
Dan heb je (minus de diesel die je inmiddels verstookt hebt) toch nog zeker € 2300 over in je spaarvarken voor behoorlijk onderhoud?Wat iedereen hier bedoelt is, dat als je het lot zo blijft tarten, je straks € 550 in de sloot hebt gegooid omdat er -MOCHT het misgaan- niets meer over is van je BX!
Wise up, Gooi!
Edit: oh, herstel & excuseer: ik zie dat je maandag een afspraak bij Hegru hebt. Goed bezig!
Nouja, ik moet eerlijk toegeven dat die 3000 een bedrag was dat mijn vrouw en ik samen afgesproken hadden wat we maximaal eventueel zouden willen lenen. Maar na wijze raad van forumleden over de aanschaf en onderhoud van een CX met geleend geld, hebben we daar toch maar van afgezien. Lijkt me voor de verandering een keer een slimme beslissing
Nu zijn we gewoon bezig van wat spaargeld en de maandelijkse inkomsten en ik moet eerlijk toegeven, dat voelt dan wel een beetje als armoedzaaierij, omdat ik niet gewoon hupsakee alles ineens kan laten doen aan de BX.
Alcyone schreef:De hitte die een automaat produceert is aanzienlijk, zeg maar 20% van de energie die je uit je brandstof haalt verlies je in wrijving (dus hitte) in je bak. ATF veroudert dus net zo snel als motorolie als het gaat om hitte, motorolie veroudert alleen sneller vanwege de verbrandingsgassen, roet en water die reacties met de olie aangaan. Een handbak wordt nooit zo heet van binnen, vandaar dat sommige bakken heel lang met hun bakolie kunnen doen.
Wat betreft de versnellingsbakolie: Ik begrijp dat deze verouderd door wrijvingshitte. Maar is dat ook na 78.000 kilometer, waarvan de laatste 5000 kilometer waarschijnlijk alleen maar suffe, korte ritjes? Ik heb nog geen Haynes waarin ik dit soort zaakjes op kan zoeken. De motorolie (die ik gisteren heb laten verversen) was bagger. Als de ATF nog nooit vervangen is, dan kan het heel goed zijn dat deze ook bagger is. Ik zal het aan het lijstje voor Hegru toevoegen.
Het lot van de distributieriem nog wat verder tartend, ben ik na de olieverversing even in België wezen tanken (€ 1,39 ipv € 1,50) wat zo’n 15 kilometer 80-km wegen bij elkaar is. Misschien verbeeldde ik het me, maar ik had het idee dat het meteen al lekkerder draaide allemaal.
Jaja, ik weet het… de besparing van het goedkoper (60 x €0,11 = €6,60. 15 km ervoor gereden is € 1,50, dus €5,- bespaard) tanken weegt niet op tegen het risico van een gebroken distributieriem. Maar als ik die lijn van denken doorzet, zou ik thuis moeten gaan zitten wachten tot de distributieriem zichzelf vervangt. Ik kom er niet omheen om met de BX te rijden om zaakjes geregeld te krijgen.
Zo. En dan ga ik nu, zonder te rijden, het luchtfilter en zo’n papieren luchtslang vervangen. Misschien dat ik zelfs durf om eens een blik in de carburateur te werpen, als ik deze kan vinden En daarna ga ik kijken of ik de voorpoten wat soepeler kan krijgen door er wat LHM in te pompen.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_8211.jpg)
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 11-08-2007
- Xantia 2.0 HDI break 90+
Ach, trouwens, gisteren op de brug inderdaad een blik kunnen werpen op de onderkant. Geen roest maar alles in het zwart. Het lijkt mij geen tectyl, want dat is toch dikke, stroperige rommel (met roest eronder meestal)? Dit ziet er uit als zwart spuitwerk en straatvuil. Mijn testpunt is de achterste beugel van de uitlaat, die aan de kofferbak zit vast gelast. Die was nog helemaal origineel en hard.
Er zitten trouwens aan het plaatwerk wel wat kleine roestplekjes hier en daar. Wat kan ik het beste gebruiken om het roesten te stoppen?
Wat ik zo snel kon zien aan hydraulische leidingen, zag er fris uit. Grijzig van kleur, is dat goed?
Ik zag wel een niet al te nette reparatie aan de voorlaatste demper (die ene die dwars voor het reservewiel hangt.) Vandaar dat sportieve geluidje. Spaar ik nog even voor door…
Ik zal eens kijken of ik wat fotootjes kan schieten vandaag… Praat wat makkelijker he…
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_1577.jpg)
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Grijze hydroleidingen zijn ongecoate leidingen. Zolang ze grijs zijn ipv bruin dan is het prima!
Roest aanplaatwerk, wat bedoel je daarmee en waar?
De middendemper, is dat een flens of schuifkoppeling. Wellicht heb ik nog wel een goede voor je liggen voor een leuk bedrag.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_7338.jpg)
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Gooi schreef:La Léo schreef:Er belde wel iemand gisteren met de vraag of ‘ie morgen kon langskomen voor het vervangen van een distributieriem van een BX. Was jij dat soms??
Dat was ik inderdaad. Was jij dat aan de telefoon?
Het is toch Hegru geworden ben ik bang, maar ik had de indruk dat jullie niet om werk verlegen zitten, toch?
Nee, dat was mijn blonde secretaresse.
Maar geen probleem: de mannen bij Hegru mogen morgen helemaal losgaan op jouw BX hoor, wij hebben inderdaad heel veel werk en zelfs een wachtlijst momenteel.
Maar, toch bedankt dat je aan ons dacht!
Gooi schreef:Het lot van de distributieriem nog wat verder tartend, ben ik na de olieverversing even in België wezen tanken (€ 1,39 ipv € 1,50) [.....] dus €5,- bespaard.
Jaja, ik weet het… de besparing van het goedkoper tanken weegt niet op tegen het risico van een gebroken distributieriem. Maar als ik die lijn van denken doorzet, zou ik thuis moeten gaan zitten wachten tot de distributieriem zichzelf vervangt.
Woehhahaaa!
Gooi, gozâht, ik krijg steeds meer het gevoel dat jij gewoon door de Forumdirectie bent ingehuurd om ons hier te entertainen! Moet zeggen dat we wel waar voor ons geld krijgen!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
La Leo!
Foei!
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_8211.jpg)
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 11-08-2007
- Xantia 2.0 HDI break 90+
Nou, nieuw stukje entertainment dan:
Zojuist wou ik even een ander luchtfilter er in zetten. Was de verkeerde, maar goed, daar wou ik het niet over hebben. Tegelijk met het deksel van de luchtfilter, lichtte ik ook het deksel van de carburateur af. Op dat klepje dat daar in zit, zat een beetje zwarte roet. Dat heb ik er met een stukje keukenpapier efkes afgeveegd. Toen dacht ik “mij allemaal veel te ingewikkeld” en schroefde de zaak weer dicht. En nou wil de hele BX niet meer starten. Hij gaat rond maar aanslaan ho maar. Tevens kletst de benzine langs het rubber van de deksel naar buiten alsof het gratis is. Met andere woorden, de hele zaak verzuipt waar ik bij sta. Met of zonder het pedaal intrappen maakt geen enkel verschil. Zoals het er nu uitziet, ga ik morgen niet bij Hegru komen…
Nou las ik elders iets over een ’ vlotternaald’ die door vuiligheid vast kan zitten. Maar waar zit dat ding ergens? Er steken overal pinnekes, buisjes, slangetjes, palletjes en schroefjes uit… Maar naalden?
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_616.jpg)
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_6040.jpg)
Totaal aantal Berichten: 1155
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Heb je per ongeluk niet het slangetje van de benzine toevoer los getrokken?
Even goed kijken,aan ik meen,aan de linkerkant van de carburateur.
Met z’n vieren in je Eendje.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_8211.jpg)
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 11-08-2007
- Xantia 2.0 HDI break 90+
Nee, ik heb geen een slangetje los gehad. Ik zie ook de benzine gewoon tussen het rubber vandaan lekken.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_646.jpg)
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Heeft deze wagen wel een carburateur?