Beste iedereen,
Nu ik iets langer dan een jaar mijn heerlijke ZX rij en er heel blij mee ben.
Begint hij me ontzettend te irriteren erg genoeg!
Bij langzaam rijden file bv. Stottert hij vaker.
Daarbij wanneer hij warm is gaat het toerental vaker omhoog naar 1200-1500 rpm.
Ik heb al eens het luchtfilter schoongemaakt toen ging het 3 daagjes goed.
Nu heeft hij in Januari een grote beurt gehad en ik weet niet wat er nog allemaal meer vervangen was!
Meer dan hij waard is waarschijnlijk.
En nu was het probleem na 2 weken weer terug.
Het vervelende is ook dat de auto meer verbruikt hierdoor haal nog maar 500snelweg kilometers op 1 tank ivp 600tot650.
Iemand enig idee?
Ohja klopt het dat ze remmen vreters zijn?
Citroën ZX 1.4I 194.000km
Groeten Ryan
Remmen gaan zo ie zo al wat harder, wat slijtage betreft. Wat ik vermoed is dat de gasklep positie sensor blijft hangen. De wie.
Achterop het in jectie huis zit een sensor die de positie van de klep in het injectie huis bepaald. Deze geeft de stand dan door aan de computer die dan de benzine toevoer regelt.
Heb er zelf ook last van, overmatige slijtage van die sensor. Heb wel de stoute schoenen aan getrokken, en opengemaakt.
Zag een heel kaal stuk. Die van mij stotterde ook. hihihi bij mij irriteerde het ook hoor. Ik reed op een gegevene moment 1 op 7. heu….. ja echt.
Stappen motor even controleren. dat zwarte ding bij je injectie. aan de gaskabel. Die hoort als je het gas los laat terrug in toeren te gaan.
maar voor de rest heeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijke autoos. De volgende wordt weer een diesel.
Du pain, du vin, et toujours le citoen hihihi.