1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
aandrijfashoes vervangen
byung
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 05-05-2004

Gepost: 07 juli 2004 02:58 AM

hoi hoi

hebben jullie nog tips en/of adviezen om een aandrijfashoes van een bx te vervangen??

alvast bedankt Very Happy

vriendelijke groet

byung

Profiel  
 
harry
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 444
Geregistreerd: 21-11-2003

Gepost: 07 juli 2004 06:16 PM
  [ # 1 ]

leg de hoes voor de montage even in heet water, wordt ie wat soepelder van

C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 07 juli 2004 07:58 PM
  [ # 2 ]

Haal de as uit de wiellager. kantel de homokineet naar een uiterste hoek, Geef met een moker een enorme klap op de rand van de homokineet. die moet er nu af schieten. Nieuwe hoes erop.
homokineet weer terug klikken. monteren. klaar.
eitje.
Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
byung
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 05-05-2004

Gepost: 07 juli 2004 08:02 PM
  [ # 3 ]

eitje zegt ie Shocked  Shocked  Shocked  Razz Razz Razz

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 07 juli 2004 08:07 PM
  [ # 4 ]

Soms pak je de homokineet er zo af, soms mep je het heleding in stukken en wil ie er nog niet af…. hahaha Zit je aan een ruil asje…
Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
byung
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 05-05-2004

Gepost: 07 juli 2004 08:13 PM
  [ # 5 ]

zal straks es gaan kijken hoe of wat… Shocked  Very Happy

Profiel  
 
byung
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 05-05-2004

Gepost: 08 juli 2004 08:25 PM
  [ # 6 ]

waarom lukt mij dit niet? Sad  Shocked
wiel ligt er af, die dikke moer is er (eindelijk) af, rem schijf is er af…
en dan…???? wat moet er nog meer af?????? voor ik de aandrijf as uit dde naaf enzo kan drukken

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 08 juli 2004 10:12 PM
  [ # 7 ]
byung schreef:

waarom lukt mij dit niet? Sad  Shocked
wiel ligt er af, die dikke moer is er (eindelijk) af, rem schijf is er af…
en dan…???? wat moet er nog meer af?????? voor ik de aandrijf as uit dde naaf enzo kan drukken

Remschijf hoeft er al niet af…. wel zal de fuseekogel losmoeten en/of de stuurkogel. Daarna kun je de aandrijfas uit de fusee drukken.

Profiel  
 
byung
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 05-05-2004

Gepost: 08 juli 2004 10:25 PM
  [ # 8 ]

remschijf nie??? Surprised Shocked  hm… ok…
welk gereedschap heb ik precies nodig om die fusee en stuur kogel los te maken??

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 08 juli 2004 10:57 PM
  [ # 9 ]
byung schreef:

remschijf nie??? Surprised Shocked  hm… ok…
welk gereedschap heb ik precies nodig om die fusee en stuur kogel los te maken??

Om het goed te doen en je een hoop ergernis te besparen een fuseetrekker en volgens mij een dop 16 of 17 voor de fuseekogelmoer.
Stuurkogel is een kleinere maat dop.

Profiel  
 
byung
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 05-05-2004

Gepost: 08 juli 2004 11:11 PM
  [ # 10 ]

ehm… bij die stuurkogelmoer… als ik die probeer los te draaien draait de bout ook mee… kan ik die ergens blokkeren? aan de boven kant zit naar mijn idee niet iets om dat tegen te gaan… of zeg ik nu heel iets vaags???? Surprisedops:  Surprisedops:

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7307
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 09 juli 2004 12:18 AM
  [ # 11 ]

luchtsleutel !!!  Very Happy   maar ja die zul je wel niet hebben (het gaat met name om het schrikeffect: het schroefdraad cq fusee blijft als het ware even zitten (maar de moer draait wel)l
ook kun je een krikje onder het wiellagerblok zetten zodat ,na opkrikken, de fusee zich “vastzet"in het oog van het wiellagerblok.,waarnaar je de moer alsnog kan losdraaien
Maar ik geef de voorkeur aan de luchtsleutel !!!  Cool

suc6,

citroen23

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 09 juli 2004 12:19 AM
  [ # 12 ]
byung schreef:

ehm… bij die stuurkogelmoer… als ik die probeer los te draaien draait de bout ook mee… kan ik die ergens blokkeren? aan de boven kant zit naar mijn idee niet iets om dat tegen te gaan… of zeg ik nu heel iets vaags???? Surprisedops:  Surprisedops:

Klopt, dat gebeurt vaak. Sowieso even WD40 gebruiken. Probeer bij het losdraaien kracht te zetten op de bovenkant van de stuurkogel zodat ie konisch vast blijft zitten. Op deze manier kun je de moer losdraaien.

Profiel  
 
byung
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 05-05-2004

Gepost: 09 juli 2004 12:24 AM
  [ # 13 ]

thx thx thx Very Happy Very Happy Very Happy

ik ga morgen weer verder “spelen” als het weer wat lichter buiten is…
‘k heb der weer vertrouwen in Very Happy hehehehe

thx :d

Profiel  
 
theiz
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 25-04-2004

Gepost: 09 juli 2004 12:30 AM
  [ # 14 ]

Krik werkt het beste is mijn ervaring.

Met een krik zorg je er voor dat de conische bout zichzelf klemt.

Vergeet niet bij het vastzetten even nieuwe borgmoeren erop te zetten, anders wordt je als je weer rijdt ineens ingehaald door je wielophanging. Kosten zijn het niet, voor 50 cent heb je alles nieuw. Gewoon bij de doe het zelf zaak halen..

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 09 juli 2004 02:09 AM
  [ # 15 ]
theiz schreef:

Krik werkt het beste is mijn ervaring.

Met een krik zorg je er voor dat de conische bout zichzelf klemt.

Vergeet niet bij het vastzetten even nieuwe borgmoeren erop te zetten, anders wordt je als je weer rijdt ineens ingehaald door je wielophanging. Kosten zijn het niet, voor 50 cent heb je alles nieuw. Gewoon bij de doe het zelf zaak halen..

Bij de fuseekogel is dat waar, maar bij een stuurkogel zal de kracht van bovenaf moeten komen en niet van onderen want dan druk je hem net uit het conische.
Ik gebruik wel eens een lijmklem of griptang om er voor te zorgen dat de conische verbinding in stand blijft zodat die moer van de stuurkogel losgaat.

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook