Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
camemBert schreef:vlietmansje schreef:Met die dempers is het altijd wat: heb inmiddels opgestoken dat de hoek van de lange pijpen niet altijd deugt.
Warm maken en beetje extra omzetten was de oplossing.De lange pijpen hebben toch een soort tromp aansluiting (kogelgewricht) zodat ze in verschillende hoeken op de demper aan te sluiten zijn?
Het is niet echt een kogelgewricht hoor! Er is een kleine mogelijkheid tot verstellen, als de hoek niet goed is.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 25545
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Als de flex recht zit passen de lange pijpen onmogelijk. De klem rond de lange pijpen drukken die in een bepaalde hoek…
Bevestigingsbout niet verstevigd. Ook als je het oog eruit rukt kan de gordel maar 0.5 cm naar voren. Dit is anders als de gordel op de stijl gebout zit.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 10222
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Boogaard, wat een pech, die kokerbalk! Balen!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
@Bogaard: Kun je niet terug met die demper? Misschien dat ze hem nog iets verder in de bocht kunnen doorzetten, zodat je flexpijp netter past. Ook jammer dat deze RVS delen na het lassen niet worden gebeitst/gepassiveerd. Gaan ze straks alsnog rotten op de lasnaden…
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
GW-tje schreef:Ook jammer dat deze RVS delen na het lassen niet worden gebeitst/gepassiveerd. Gaan ze straks alsnog rotten op de lasnaden…
Hoe zit dat? Is gelast RVS zijn roestvrijheid kwijt?
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 43253
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Bij het lassen komt er nogal wat vuiligheid in de lasnaden. Dat kan voor rottigheid zorgen. Normaal “heelt” de pasive laag die RVS haar roestvastheid geeft, zichzelf simpelweg door contact met zuurstof. RVS heeft namelijk een passieve chroomoxide laag. Als deze laag echter verstoord word door bv laswerk, kan dat zelf helende proces verstoord raken en kan het gaan roesten etc etc. Door te beitsen of het gehele werkstuk opnieuw te passiveren houd je dat rotten weer tegen.
Dit is een beetje het verhaal, snel opgeschreven, in een notendop.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
En zo is het, Waterman….helemaal correct. Als je op wikipedia gaat kijken bij RVS vind je eigenlijk het hele verhaal.
Voor zij die geïnteresseerd zijn in wat achtergrondinfo http://nl.wikipedia.org/wiki/Roestvast_staal
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Totaal aantal Berichten: 25545
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
vandaag effe bij de heren in almere. Blijkt dat die RVS hufters in engeland andere hoeken gebruiken voor de achterpijpen. Na montage van nieuwe ophangrubbers rond de verenstalen en rvs achterpijpen tot de pallas demper hangt de dwarspot recht… Pffff wat een exercitie weer.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
De aan(deel)houder wint!
Rijden als een Godin in Nederland.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Fijne leverancier….
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
bogaard77 schreef:Bevestigingsbout niet verstevigd. Ook als je het oog eruit rukt kan de gordel maar 0.5 cm naar voren. Dit is anders als de gordel op de stijl gebout zit.
Bedoel je dat de gordel blijft hangen in het gat in de hoedenplank? Daar scheurt ie dan toch af?
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Totaal aantal Berichten: 25545
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ja. wie weet scheurt ie af.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25545
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Zooooo vanbt weekend even de linksvoor lekzak vervangen, aanslagrubbers er nieuw in en de radiator vastgezet.
Altijd wat te doen!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Goed werk.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 43253
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
La DS de bogarde is een beetje ziekjes en staat op haar kant in mijn kliniek, alwaar Dr. Bogaard met haar bezig is..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste