Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 11-08-2007
- Xantia 2.0 HDI break 90+
Nou, hij doet het weer. Met dank aan de remmenreiniger. Ik hield daarna mijn hand 2 seconden voor de uitlaat en die zat meteen vol vettig zwart gruis/spatjes. Ik hoop dat dit gewoon de rommel is die door de remmenreiniger is losgeweekt. Dus, dan maar een dag later naar Hegru.
To-do-list:
-distributieriem
-carburateur schoonmaken / afstellen (hopen dat zij weten hoe het moet)
-versnellingsbakolie verversen
-bollen vullen
-LHM verversen
Ik geloof dat ik nu wel een aardige prioriteit heb gesteld. Of zijn er andere meningen?
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Andere meningen? Dat meen je toch niet serieus?
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Vergeet de grote beurt niet, incl. de bougies. Verder heb je ‘t wel aardig op papier gezet. Mooi dat ie het weer doet.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Oh en dan nog wat, Die Weber van je heeft een inrichting voor het verhogen van het stationair toerental bij inschakelen van iets anders dan N of P, en een inrichting voor het samenwerken met het Pulsair systeem. Samen met de automatische choke een ontzettend kwetsbaar en ingewikkeld apparaat. Als je het kan betalen zou mijn advies zijn laat het Pulsair systeem afkoppelen en vervang de carb door een Solex of Weber van een GT, met het deksel van een BX 16 (handchoke). Dat is de enige configuratie die een beetje betrouwbaar is en makkelijk te onderhouden/herstellen valt.
Ik heb twee TRS Automatics gehad en heb ze allebei gesloopt. Ik vermoed dat de meesten op de sloop zijn beland vanwege die carburateur FROM HELL.
De “carburateur from hell” is die specifiek van de 19 trs automatic ?
Of zit die op meer modellen zoals de 16 trs automatic uit 1987 ( die ik zelf in bezit heb )??
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gooi schreef:Nou, hij doet het weer. Met dank aan de remmenreiniger.
Forest schreef:De “carburateur from hell” is die specifiek van de 19 trs automatic ? Of zit die op meer modellen zoals de 16 trs automatic uit 1987 ( die ik zelf in bezit heb )??
Volgens mij is die specifiek voor de 19 TRS met pulsair-systeem.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Weet iemand welk type dat is? Ik heb nog een 19 TRS carb liggen, ik ben benieuwd of dat dan zoon….... ding is.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 11-08-2007
- Xantia 2.0 HDI break 90+
Dit is wat er aan mijn carb hangt ter identificatie. Dat het een Weber is, lijkt me duidelijk.
Maar dan….
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 11-08-2007
- Xantia 2.0 HDI break 90+
Hilko16TZI schreef:Andere meningen? Dat meen je toch niet serieus?
Af en toe (ahum) kan ik wat sarcastisch zijn
Ja, meer af dan toe
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Ben benieuwd hoe dat identificatie label er uit ziet als ie schoon is…
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gooi, er is wat rem reiniger en een doek eroverheen
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
En hoe was het bij Hegru?
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 11-08-2007
- Xantia 2.0 HDI break 90+
BunnY schreef:En hoe was het bij Hegru?
Och, best gezellig
Maar je wilt natuurlijk weten hoe het nu met de BX gaat en misschien met mijn gemoedsrust?
Voor 464 euro zit er nu een nieuwe distributieriem op, is de bakolie vervangen, zijn de veerbollen gecheckt/gevuld/vervangen en is de LHM vervangen. Bovendien is de carburateur schoongemaakt (“waar nodig”, zei de garageman) en is de chokeunit vervangen. Dat is blijkbaar dat ding met het blauwe stekkertje eraan. Die was kapot. Het gewraakte klepje dat ik had afgeveegd, bleef ook dichtstaan, zeiden ze, en daarom verzoop ie telkens.
Daarnaast zitten er wat nieuwe draadjes aan de bobine. Waar die goed voor zijn, weet ik niet.
De auto loopt nu warm als een zonnetje. Ik bedoel dat ie als een zonnetje loopt als ie warm is.
Koud start ie zonder gas, maar om koud te blijven lopen in R of A zou ik flink gas moeten geven. Met een automaat betekent dat, dat je meteen ook hard rijdt. Dat is met alle drempels, bochtjes, spelende kinderen, oude van dagen, huisdieren en wilde konijnen in mijn buurt, niet écht een goed idee. Dus zou ik moeten starten, vijf minutjes moeten staan opwarmen en dan pas gaan rijden.
Dat is een werkbare oplossing en misschien moet ik van een 21 jaar oude auto ook niet verwachten dat ie loopt als een nieuwe.
Vraag me na de paasdagen nog maar eens hoe-tie loopt. Ik ben van plan wat ritjes te gaan maken.
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Dat ding met het blauwe stekkertje er aan is niet de choke maar de elektroklep die de brandstoftoevoer afsluit als je het contact afzet.
Enne, rem vasthouden, in de versnelling zetten en (net voldoende) gas geven, dan met de rem doseren hoe snel je wegrijdt.
Wederom: de regeling die iets gas geeft zodra je een versnelling inschakelt werkt dus niet (goed). Dus of je laat dat fixen, of je zorgt er zelf door iets gas + rem te geven of je zet er een keer een handchoke op. Kijk maar.
Hoe heb je de chokeklep afgeveegd? Met een koevoet? Sorry dat ik misschien lullig klink maar zo’n ding komt niet zomaar te klemmen, daar is iets teveel kracht op gekomen.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gooi schreef:Het gewraakte klepje dat ik had afgeveegd, bleef ook dichtstaan, zeiden ze, en daarom verzoop ie telkens.
waterman, 3 pagina's terug schreef:Ik denk gewoon dat in ieder geval de choke-klep verbogen is of klem is komen te zitten.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste