De caravaneis kan ik me niet herinneren hier voorbij te hebben zien komen. Geen idee, wat dat doet achter een 2 liter Douvrin op gas. Het schijnen toch al niet de grootste scheurmonsters te zijn. Dan wellicht toch liever het koppel van de turbo diesel. Zo’n herejee is het trouwens niet een auto in Frankrijk te halen. En dan is de keus veel groter. Ik zou peroonlijk liever wat meer moeite moeten doen en dan een CX volledig naar wens hebben. Die moeite is één keer. Het gebruik van de CX hopelijk meer !!! Velen gingen je voor om een auto te halen in Frankrijk. Hoe dat te doen, daar zijn ook al wel wat verslagen van. Het is een kwestie van foto’s opvragen en zo veel mogelijk andere informatie, een gokje nemen en dan toeslaan. En de Franse taal is voor forummers ook geen beletsel .
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Quo,wat is je budget zo’n beetje dan?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Budget zal rond de 6K euro liggen.
Dan heb ik ook nog wat achter de hand mochten er onvoorziene reparaties vlak na aankoop nodig zijn.
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE
Dat lijkt me een budget, waar je wel mee gedraaid moet kunnen komen. Pas geleden stond er nog een erruhg mooie rooie serie 1 TRD met alle opties te koop voor 4 k in Soufflenheim, in de Elzas. Daar heb ik ‘ns navraag naar gedaan. De eigenaar wilde niks aan de prijs doen en dus bleef de auto staan. Ik vind dat nog steeds raar. Prachtige kar wat ik er van kon zien. Misschien heb ik de advertentie nog wel in geprinte versie.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Misschien is dit een interessante optie?
Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos
Inderdaad mooie optie, jammer dat er geen airco op zit. Vind ik altijd fijn. Maar niet iedereen heeft die afwijking.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Allez, een paar mooie:
http://www.leboncoin.fr/vi/104262420.htm?ca=8_s Moet nog wel gas in.
http://www.leboncoin.fr/vi/100959855.htm?ca=8_s Idem
http://www.leboncoin.fr/vi/88711836.htm?ca=8_s idem maar wel de allermooiste
De rooie TRD’s zijn eraf. Ze zijn al wel ‘ns op herhaling geweest. Ik heb ze weer zien wegzakken. Die komen denk ik wel weer….
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Robin Visser schreef:Inderdaad mooie optie, jammer dat er geen airco op zit. Vind ik altijd fijn. Maar niet iedereen heeft die afwijking.
Er staat in de advertentie dat er een werkende airco in zit..?
Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos





















Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007
- C35 Hilton XLS
Ik denk dat een 2400 carb niet een succes wordt icm een moderne caravan of je moet net zoals ik een oldtimer caravan er achter hangen van 600 kg dat wil nog wel.
Citroen c32 Hilton XLS
Laurensvzb schreef:Er staat in de advertentie dat er een werkende airco in zit..?
Ik liet me afleiden door de foto met het plaatje met daarop het schakelschema, me niet realiserende, dat op vroege CX-en de airco niet op die plek zit. Maakt de auto inderdaad een perfecte optie.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Of dubbele Webers erop, maar dan krijg je weer een wat hoger verbruik…
Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos





















Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007
- C35 Hilton XLS
Laurensvzb schreef:Of dubbele Webers erop…....................
Is wel een optie geweest heb ik ergens gelezen
Citroen c32 Hilton XLS
geoarthc35 schreef:Ik denk dat een 2400 carb niet een succes wordt icm een moderne caravan of je moet net zoals ik een oldtimer caravan er achter hangen van 600 kg dat wil nog wel.
Een 2400 carb heeft toch best nog wel wat vermogen ?
Onze caravan zal inderdaad wel een wat modernere worden van zeker 1000 kg.
Wat betreft deze CX 2400, vind ik de bruine kleur niet geweldig.
Deze CX 2400 vind ik qua kleur mooier. Alleen deze is ook een stuk hoger aan de prijs.
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE





















Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007
- C35 Hilton XLS
Ja Quo het kan ook aan mijn CX liggen maar ik heb het gevoel dat 1000 kg + voor die van mij een domper wordt.
Citroen c32 Hilton XLS
Ok, ik geloof het. Ik heb wel zo nu en dan met een CX gereden maar zeker niet met een aanhanger of zelfs een caravan erachter.
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE