Mijn kofferbakklep gaat van het slot af als in de wagen via de automatiche deur vergrendeling open ,wat is er mis mee en kan ik dat zelf verhelpen of licht dat aan en storing in de electronica?
fritske schreef:Mijn kofferbakklep gaat van het slot af als in de wagen via de automatiche deur vergrendeling open ,wat is er mis mee en kan ik dat zelf verhelpen of licht dat aan en storing in de electronica?
Kun je misschien iets beter omschrijven wat er gebeurt. Het lijkt alsof je eerste zin niet klopt. Ik snap het in ieder geval niet.
Nog en keer , als ik bij de auto kom en doe de deurvergrendeling open ,gaat ook de kofferbak open.!
dit gebeurd sinds vandaag!als ik de auto instap en start geeft het displee aan dat de kofferbak open is ,moet dan echt eerst de kofferbak dicht doen ,en dan is het ok ,het gebeurd niet elke keer ,dus snap er niks van .
Ok, ik snap het nu.
Ik heb iets gevonden dat ook jouw probleem zou kunnen oplossen. Het is te lezen in dit topic:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/198311/
Ik hoop dat het je helpt.
Hans
Bedankt Hans ,ik denk ook dat wat ik gelezen heb dat ik het zelfde probleem is ,dezelfde simtonen ook met als ik de deur open doe dat de kofferbak zig ontgrendeld ( af en toe)goeie tip!
Ik heb even verder gezocht ,in de kofferbak zit en zwart kastje ongeveer 10 x 20 cm nr.BSC A 0100 er onder staat nr: S1200170041 Hans bedoel je dat kastje? en weet iemand wat zo’n kastje kost?
Oei dat weet ik niet. Ik ken het probleem niet uit eigen ervaring. Misschien als je eens wat uitvoeriger zoekt op problemen met kofferbaksluiting dat je een topic vindt waar je verder mee komt.
Als je op dit forum niet verder komt, maar wel redelijk engels, frans of duits kunt lezen, dan kun je ook eens proberen op c4 forums in die talen info te vinden.
Succes ermee.
Hans
Hans ,ben al 2 uur aan het zoeken ,maar tot heden geen item erover gevonden,ja alleen wat citrovier mij doorgaf .
weet nu wel bijna zeker dat het dat is wat citrovier mij doorgaf.maar ik zoek nog verder,en mischien schiet iemand nog wel wat te binnen !Ga 13 april naar de garage voor en grote beurd en als ik het zelf nog niet heb kunnen oplossen ,moet ik het wel door hun laten doen.
fritske schreef:Hans ,ben al 2 uur aan het zoeken ,maar tot heden geen item erover gevonden,ja alleen wat citrovier mij doorgaf .
weet nu wel bijna zeker dat het dat is wat citrovier mij doorgaf.maar ik zoek nog verder,en mischien schiet iemand nog wel wat te binnen !Ga 13 april naar de garage voor en grote beurd en als ik het zelf nog niet heb kunnen oplossen ,moet ik het wel door hun laten doen.
Hans = Citrovier
sorry voor de verwarring
Wellicht kan een monteur je even bevestigen wat het juiste onderdeel is?
Citrovier , je hoeft je niet te verontschuldigen hoor,vind het al heel mooi dat er zón forum is en er mensen zijn die zich verdiepen in de problemen van de ander!
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_5786.jpg)
Totaal aantal Berichten: 196
- C4 (2004-heden) 110 eHDI EGS Ligne Business
- C2 1.4 Attraction
Heb hetzelfde met een C4 coupe gehad. Bij het ontgrendelen van de portieren ging de achterklep open. Dit werd door de schakelaar veroorzaakt. De schakelaar om de kofferdeksel te openen bestaat uit een microswitch die is afgedekt met een kunststof dekseltje. Dit dekseltje zit in de greep, en is dat deel dat het de hand/vingers bekrachtigd wordt. Op zijn beurt tikt het deksel tegen de switch en wordt de kofferdeksel ontgrendeld. Om ervoor te zorgen dat de deksel niet altijd tegen de switch drukt, zitten er 2 veertjes op (deze zitten aan de binnenzijde en niet van buitenaf te zien). Bij mij was een van de veertjes afgebroken (zeg maar plastic moeheid), waardoor de switch constant bekrachtigd werd.
Nieuw dekseltje erin, en klaar was kees. Reparatie van 5 minuten. Kosten kan ik je niet zeggen, want leaseauto.
Succes Frank
Bedankt knarfield ,hier heb ik denk ik de oorzaak.zal even kijken morgen hoe het opgelost kan worden.
Ik heb even naar dat kastje gekeken ,maar er is daadwerkelijk een veertje gebroken! Dus kleinigheid!!Bedankt!!!
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_5786.jpg)
Totaal aantal Berichten: 196
- C4 (2004-heden) 110 eHDI EGS Ligne Business
- C2 1.4 Attraction
Fritske
Ik weet niet of je het dekseltje er nog af hebt. Als dat zo is zou dat even zo laten. Dan kun je de klep gewoon ontgrendelen als je dat wilt door op de microswitch te drukken (moet je wel even de microswitch zoeken ...). En je klep blijft dicht als je een portier opent.
Bij de dealer een nieuwe bestellen, tot de nieuwe er is kun je rustig zonder dekseltje rondrijden. Dat geeft geen probleem met vocht o.i.d.
Frank
Frank bedankt !lag nog los!
Het is zelfs zo als ik op de voorkant van de handvat druk ,dus niet mijn hand op het meganisme hou ,gaat de klep al open ,wel een rare gewaarwording,dus moet daar wel aan liggen.moet wel de bekleding geheel weghalen v.d. acherkant van de klep!
Dacht haal even zo,n schakelaartje op maar zelfs dat hebben ze nog niet op voorraad!