Quo schreef:Deze vind ik qua kleur mooier. Alleen deze is ook een stuk hoger aan de prijs.
Aha, gris espadon beter. Dan is er een hoop te vinden. Het is niet bepaald een zeldzame kleur. En dat is goed nieuws als je op zoek bent naar een CX. Deze heeft denk ik geen airco. Ik ben wat voorzichtige geworden. Deze kleur is van wat later. En toen zat de aircoknop elders.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
geoarthc35 schreef:Laurensvzb schreef:Of dubbele Webers erop…....................
Is wel een optie geweest heb ik ergens gelezen
Er is een Gendarme versie geweest die dat standaard had. Bij van Bemmelen staat er nu ook zo een te koop.
Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos





















Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007
- C35 Hilton XLS
Zou dat later er nog op kunnen Laurenz zo’n dubbele weber lijkt mij wel wat.
Sorry een beetje offtopic
Citroen c32 Hilton XLS
Dat zou kunnen, maar bedenk wel dat er in verbruik hard op achteruit gaat zodra je wat gas geeft…
Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos
Wel een bijzondere kar trouwens, zo lijkt. Niet vanwege de tierelantijnen die je natuurlijk onmiddelijk de toedeledoki bak in moet gooien . Het leuke is, als ik me niet vergis, is dat het een breedspoor is met smalspoorschermen. Kijk even naar de ‘nieuwe’ zwarte platen op de C-stijlen. Dat duidt op de latere breedspoor CX. Maar de spatschermen zijn zonder uitstulping.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl





















Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007
- C35 Hilton XLS
En een bolletjes asbak dus een 79er
Citroen c32 Hilton XLS
Wel een mooie CX maar goed deze gaat boven mijn zelf opgelegde budget heen. 6K voor de CX en dan moet er nog LPG in worden gelegd.
Dit is ook wel een leuke CX Athena ook door de kleur.
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
eeehm.
ik dacht dat breedspoor aandrijflijn in smalspoor schermen alleen in jaar ‘81 was (comme la mienne).
dit is een bolletjes asbak versie, dus ‘79 en ‘80 ?
dan hoort die zwarte c-stijl afdekkap er toch niet op ?? die is van de breedspoor versie na ‘81.
dus iets te veel gekke tierelantijntjes, waaronder ook de rechter buitenspiegel….
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Kijk, deze details wist ik dan weer niet.
Heel handig zo’n forum
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
geoarthc35 schreef:Ja Quo het kan ook aan mijn CX liggen maar ik heb het gevoel dat 1000 kg + voor die van mij een domper wordt.
Denk dat dat aan jouw CX ligt dan, want een simpele 2 liter Douvrin, mag én kan met groot gemak een caravan of aanhanger van 1300 kg trekken. Met een 22 TRS is dat al helemáál geen enkel probleem. ‘n Turbodiesel of ‘zware’ benzinemotor is dus wat dat betreft nergens voor nodig.
Tenzij je de straatstenen eruit wilt trekken…
Je moet alleen niet het Nieuwe Rijden gaan toepassen als je met de sleurhut op sjouw gaat, maar dat wist je vast al. (en dat geldt voor elke auto die een caravan trekt).
Succes met je zoektocht Quo!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Quo schreef:Kijk, deze details wist ik dan weer niet.
Heel handig zo’n forum
als je wat plaatjes wil, kan je hier wat “bladeren” door wat brochures. dan heb je een redelijk beeld van hoe ze er per jaar uit zagen:
Rue Citroen NL site
of hier
Citron Paper in Italie.
even door klikken op de CX.
suc6 met je zoektocht.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Quo schreef:
Dit is ook wel een leuke CX Athena[/url] ook door de kleur.
Kijk, dan ga ik liever in Frankrijk deze halen, die ik al eerder aanduide. Bedenk, dat er meestal genoeg onderhandelingsruimte is voor een ardige aanbetaling op je gastank.
http://www.leboncoin.fr/vi/88711836.htm?ca=8_s
cx25gtit2 schreef:eeehm. ik dacht dat breedspoor aandrijflijn in smalspoor schermen alleen in jaar ‘81 was (comme la mienne).dit is een bolletjes asbak versie, dus ‘79 en ‘80 ?
dan hoort die zwarte c-stijl afdekkap er toch niet op ?? die is van de breedspoor versie na ‘81.
dus iets te veel gekke tierelantijntjes, waaronder ook de rechter buitenspiegel….
Die C-stijlen, dat is niet uitwisselbaar. Die zijn met de RVS-platen volgens mij smaller. Bolletjesasbakken zijn toe te voegen. Net als al die rare tierelantijntjes. Een rechter buitenspiegel was optioneel leverbaar en zelfs als het niet zo zou zijn, vind ik het een prima passende modificatie.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
, missertje gemaakt met 2 quotes in één post. Niks meer van te zien, maar dit is dus overbodige tekst.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl






















Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Robin Visser schreef:Kijk, dan ga ik liever in Frankrijk deze halen, die ik al eerder aanduide. Bedenk, dat er meestal genoeg onderhandelingsruimte is voor een ardige aanbetaling op je gastank.
http://www.leboncoin.fr/vi/88711836.htm?ca=8_s
Hier staat die GTi overigens voor slechts 2500 euro. Hele mooie auto.
Kijk, dat zijn ze en dan nog wat eraf kletsen. Die gaat voor E 2.000,- echt wel weg. Wel een stukje sturen om ‘r te halen: bij de Pyreneeën.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl