Ik lees het al, ik moet eigenaarervaring opdoen met de SM. Gelukkig hebben we bij mij om de hoek ook zo’n wasplaats waar je op met de hand kan wassen, met zachte borstel waar het water door heen stroomt. Gaat helemaal goed komen. De CX lekt trouwens ook wel een beetje bij de deuren in de wasstraat. Maar allez, die paar druppels op de bekleding, die gaan er gewoon af met de handdoek die standaard in de auto ligt.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
mja ik was mijn sm graag maar niet met al al het zeep en afdrogen…
en ik vond dat ze zeker in turnhout je met raad en daad bijstonden qua antwoorden op vragen.
http://www.youtube.com/watch?v=nVvGuAxWSxM&feature=related
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
bxsport schreef:is al allemaal in orde… mijn sm is qua techniek op punt…. dus zou ik nu graag de buitenkant aannemen… eerst laten spuiten… heb al prijs gevraagd, en dat valt goed mee… heb van de carrosier werk gezien… en het is prachtig… en ik moet zeggen wat ik van protech heb gezien was mooi…ps op opnieuw gespoten wagens krijg je trouwens 5 jaar garantie…en is de prijs ook iets lager
Wat is die prijs en wat wordt er voor gedaan en door wie?
Citroën SM
French show, Italian go…
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Robin Visser schreef:Gelukkig hebben we bij mij om de hoek ook zo’n wasplaats waar je op met de hand kan wassen, met zachte borstel waar het water door heen stroomt.
Die laat ik altijd staan, je weet nooit of de voorganger er mee over de grond is gegaan waardoor er allemaal vuil in kan zitten.
De ramen durf ik er nog wel mee te doen, soms de velgen even.
Mmm, je hebt een punt. Ik zal een mooie zachte spons in de SM leggen. En dan
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
adiante schreef:bxsport schreef:is al allemaal in orde… mijn sm is qua techniek op punt…. dus zou ik nu graag de buitenkant aannemen… eerst laten spuiten… heb al prijs gevraagd, en dat valt goed mee… heb van de carrosier werk gezien… en het is prachtig… en ik moet zeggen wat ik van protech heb gezien was mooi…ps op opnieuw gespoten wagens krijg je trouwens 5 jaar garantie…en is de prijs ook iets lager
Wat is die prijs en wat wordt er voor gedaan en door wie?
PB me even als je verdere info wil.
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Hmm, Robin, ik zou die spons ook maar even vergeten.. Vuil blijft tussen spons en lak liggen en krast dan nog beter… Blijkt trouwens ook uit recentelijk door de bovag gepubliceerd onderzoek.. Een goede washandschoen of mf spons van bijvoorbeeld Meguiars, Cobra of Mothers geeft een veel beter resultaat en je kunt de contouren van je auto beter volgen!
Kijk eens op http://forum.carclean.nl .. Er zal een wereld vooor je open gaan. Wij hebben ook een protech behandeling op een aantal auto’s en onze boot laten doen. Vergeet alleen een ding niet. Je moet ze jaarlijks laten controleren/opnieuw behandelen.. De Ford Cmax van mijn moeder heeft ook zo’n behandeling gehad, maar toch wordt die vaal en krasserig van wasbox wassen..
Als het je hobby en liefhebberij is, dan zou ik je nogmaals aanraden op dat forum te kijken. Koop voor dat geld een DAP500 of een ander polijstapparaat, koop wat goede pads/polijstmiddelen van Monello en koop een goede glaze en wax! Je zult versteld staan hoe je auto er dan uit gaat zien. En die laag gaat net zo goed een bescherming geven..
Ook in de protech laag van mijn moeder zit ingevreten vogelstront.. Alle bescherming is relatief
Daarbij komt nog eens dat je afhankelijk bent van de persoon die de laag opbrengt. Er zitten toppers tussen, zeker weten. Maar ik heb ze ook gezien waar je in de zon de polijstbanen nog zag lopen.. Gewoon geen of een slechte polijsttechniek met de rotary!
Marco
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
we gaan de protech behandeling eerst eens uitproberen op een zwarte saab cabrio van 4 jaar oud… dan kunnen we toch al eens kijken in hoeverre de laag er op blijft… na controle krijgen we daar 2 jaar garantie op. Zal volgende maand gebeuren.
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Xsara Coupe schreef:Een goede washandschoen of mf spons
Wij hebben ook een protech behandeling op een aantal auto’s en onze boot laten doen. Vergeet alleen een ding niet. Je moet ze jaarlijks laten controleren/opnieuw behandelen.
Als het je hobby en liefhebberij is, dan zou ik je nogmaals aanraden op dat forum te kijken. Koop voor dat geld een DAP500 of een ander polijstapparaat,
Ook in de protech laag van mijn moeder zit ingevreten vogelstront.. Alle bescherming is relatief
Een goede spuiter zet een laklaag erop zonder sinaasappelhuidje. En dan ga je niet polijsten. Dat haalt alleen maar de harde toplaag van de lak af. En als de lak goed is opgebracht, kan die best wel wat hebben met wassen. En bij gebruik slijt lak nu eenmaal. Voor E 800,- (per jaar ?) waarbij er nog onderhoud nodig is met alle kosten van dien, dan laat ik mij auto wel elke 4-5 jaar opnieuw spuiten. Ik denk zelfs, dat dit niet nodig is met een goed gespoten auto. Protech geloof ik nu wel. Ik ga mijn SM-centjes nu aan een mooi laklaagje besteden
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Sja, polijsten hoeft niet altijd om een sinaasappelhuidje.. Ga jij je auto maar is wassen in de wasstraat of met de hand. Dit alles zorgt voor hele fijne krasjes die de lak op den duur een dof uiterlijk geven.
Daarbij, een normale laklaag is ongeveer 120 micron dik, een later gerestaureerde/gespoten auto vaak nog dikker.
Met licht polijsten haal je hier weinig tot niets vanaf. Een forumlid op carclean werkt met een professionele lakdiktemeter. Hij polijst zijn auto met lichte middelen al 2 jaar een aantal maal per jaar en nog steeds is geen enkele afname te meten. Polijsten betekent niet alleen sinaasappelhuidjes verwijderen.
En als je niet gelooft dat een spons krast, kom dan is langs op een van de meetings daar
Daarbij, de onderhodusbeurten zijn geen 800 per jaar Tarieven weet ik zo niet uit mijn hoofd!
Marco
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
nee het is alleen de eerste keer, nu ik zie en voel het verschil duidelijk op een E250 cabrio fabriekslak en daarnaast protech erover, betere glans, bij een gewone wagen verdwijnt de intensiteit met 30 procent na 3-4 jaar. Dit ondermeer door UV stralen de (ISO1134) tonen aan dat onbehandelde autolakken 10 keer sneller verouderen dan autolakken met de ProTech-beschermlaag.
Dis ik ben eens benieuwd wat dat met de cabrio gaat geven.
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Ja, en ga nu eens naar de carclean of een meeting van hen, doe daar een 50/50 en voel eens. Of kom eens langs mijn huis en voel aan de lak van mijn c5… Dan zie en voel je het verschil net zo goed zo niet nog veel beter
Die uitdaging durf ik wel aan!
Marco
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
ik ben benieuwd…. feit is zelf wassen en kuisen deed doe ik graag als ik er de tijd voor heb en dat is tegenwoordig echt niet veel meer… we zullen de saab eens laten doen, en zien we hoe lang het werkt….
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!