Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Ik ben toevallig dit artikel tegengekomen vanavond, da’s hetzelfde idee als wat jij oppert neem ik aan ?....
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Inderdaad, het onderste plaatje.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
OK, bedankt, als ik geen andere duidelijke oorzaak kan vinden gaat dit ‘m zeker worden.
Wordt de startmotor niet al via een relais geschakeld, 1 van de relais achter de koplampen?
Bij mij waren alle problemen weg na het vervangen van al die relais, en het reinigen van de voetjes.
(ook mijn niet inschakelende koplampen)
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nee, alleen een automaat heeft standaard een startrelais.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Pluskabel losgehaald van accu, startmotor en dynamo, ertussenuit gewurmd en geinspecteerd, visueel prima. Waterman’s tip van rechtreeks op de accu aansluiten gedaan, kon ‘m eerst niet starten, na een tik kon ik ‘m 5 keer wel “starten”, de 6e keer weer niks, dan krijg ik alleen een vonkengeknetter. (wat toch 4 keer meer was als met contaktsleuteltje, da’s wel weer vreemd)
Ik kom langzaamaan tot de conclusie dat de nieuwe cheapass startmotor toch niet fris is helaas…
Deze test sluit natuurlijk niet uit dat de massa op het blok niet OK is, maar die verbinding zit zodanig verstopt dat ik niet genoeg kracht kon zetten om ‘m los te halen en te inspecteren. Ook sluit het niet uit dat de plus kabel evengoed brak kan zijn, maar de oogverbinding naar de startmotor halverwege zag er prima uit..
De extra relais plaatsen heeft geen zin denk ik…..
Ik heb al een mailtje naar de startmotor meneer weg…......
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Ok, ik monoloog weer rustig verder: Ondanks mijn stelligheid dat het wel weer aan de (nieuwe doch goedkope) startmotor zou liggen, begin ik vandaag weer te twijfelen. Want voor de 2e keer deze maand weigert mijn radio, da’s de tweede keer na loshalen accu. Er zit geen startcode in, de eerste keer kreeg ik m “per ongeluk” weer aan de praat door de ISO stekkertjes los en vast te maken.
Nu begin ik dus weer aan massa te denken, in hoeverre kan de massa van de radio met de massa van de startmotor (blok) te maken hebben ? Ik neem aan dat de radio aan chassis geaard is ?
Wat zijn de twee extra kabels die massa maken aan het blok ?
Waar gaan de twee extra kabels van de - pool van de accu naar toe ? (dus waar maakt de accu massa aan chassis ?)
Ik wordt er gek van…....
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Jaap, ik denk nog steeds dat die fijne ho-chi-min startmotor niet helemaal lekkel is…..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Ik ook vanaf zaterdag tot vanavond, maar ik weet het ff niet meer. Waarom doet die radio zo raar als de accu los is geweest ?
Waarom deden beide startmotoren niet eens klikken als ze niet wilden//willen ?
Waarom heb ik dit nou weer ?
Wordt toch langzamerhand tijd voor een Audi denk ik Japio…
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Waarom jij dit hebt weet ik niet. Zal wel iets met de Hand van de Heer te maken hebben vrees ik….
Maar goed: er blijven nu 2 dingen over: als je een klap op dat kreng geeft dan doet ie het. 6 keer. Daarna kreeg je vonken. Vonken = niet goed. Je hebt de kabels gecontroleerd, en als je de startmotor direct op de accu aansluit moet je er ook een ros op geven om em aan de gang te krijgen. Daarmee durf ik wel te stellen dat het contactslot ok is.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Ik ga de massa eens uitzoeken. Als toevallig die audio nou eens via een gemeenschappelijke kabel op het blok zou zitten, en die verbinding is brak zou dat een hoop verklaren. Og gaat de massa van het blok ook via het chassis ? Ik las ergens anders de tip om een startkabel op de min met het een ander punt op het blok te verbinden. Dat kan ik nog wel voor elkaar boksen denk ik. Morgen verder…....
En Yuri: ja elke keer als ik een ros op die startmotor geef doet alles het wel weer, maar zodra contakt uit is geweest ie het gedaan met de pret. Ik trek nu standaard de motorkap open (en de achterklep ook om de hamer te pakken) voordat ik probeer te starten…..
Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007
- C35 Hilton XLS
Jaap we gaan niet wedden maar ik blijf het zeggen…. massa.
Citroen c32 Hilton XLS
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
XM fanaten: waar gaan de twee massakabels naar toe die op de min van de accu zitten en niet naar het blok gaan maar ergens onder het luchtfilterhuis verdwijnen ? M.a.w. waar (denk ik zo) wordt er op het chassis geaard ?
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Op het binnenscherm Jaap. Zeg maar op de “voorpoot” van de kreukelzone.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste